مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در گفتگوی اختصاصی با شما و اقتصاد:

بهره برداری از فازهای توسعه ای شرکت صنعت ورق آرین پاژ در سال آینده

بهره برداری از فازهای توسعه ای شرکت صنعت ورق آرین پاژ در سال آینده
کدخبر : 540029

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ ضمن ابراز امیدواری درخصوص بهره برداری از فازهای توسعه ای این شرکت در سال پیش رو گفت: به دلیل تشدید تحریم ها و مشکلات پیش آمده در حوزه تامین مواد اولیه این شرکت صنعتی فقط با 15درصد ظرفیت تولید خود فعالیت می کند.

به گزارش شما و اقتصاد: محمد مهدی یارجانلی مدیر عامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ درباره ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت:  در زمینه کار با بورس کالا ما همیشه این را گفتیم یک سیستم صحیح و درست قطعا میتواند برای کشور ما در عرصه مدیریت بازار موثر باشد اما مشروط به اینکه مدیریت بازار ما بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی و تحریک به افزایش سرانه مصرف و همینطور افزایش سهم بازار خارجی باشد به عبارت دیگر قرار است ما مواد و محصولات را تولید و عرضه کنیم به شرط اینکه برای کشور با ارزش افزوده همراه باشد.

 یارجانلی تاکید کرد: باید در این بین برای بحث صادرات و نیز بحث رشد سرانه مصرف داخلی فولاد فکری بشود برای پیشبرد این مهم به  زنجیره ی توزیع، زنجیره ی مدیریت بازار و عرضه تقاضا و همینطور یک زنجیره ی صحیح در بحث گردش کالا احتیاج داریم، اما تحقق این مهم مستلزم بکارگیری مکانیزم درست و صحیح است که یکی از قدیمی ترین مکانیزم ها در بازار  بحث عرضه و تقاضا بوده است.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ ادامه داد:  بورس کالا در مدیریت و شفاف کردن بازار و نیز بحث گردش بین خریدار و فروشنده بسیار حائز اهمیت است، بر همین اساس میتوانیم بورس کالا را به یک ابزار قدرتمند تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: زمانی که قیمت منطقی و فاصله قیمت منطقی بین کالا و مواد اولیه و محصول تولید شده منطبق بر ارزش افزوده ای که روی اون کار شده وجود نداشته باشه تولید کننده دلسرد می شود و این امر به کاسته شدن از حجم محصول منجر میشود، همه این عوامل منجر به کمبود کالا و افزایش قیمت می شود و در نهایت به شکل گیری بازار های سیاه و امثال آن می انجامد.

وی با بیان اینکه در حوزه مواد اولیه نیز همین امر صادق است، ادامه داد: چانچه یک سری شرکت شناسنامه دار وجود داشته باشد و این شرکت های شناسنامه دار بتوانند با یک قوانین منطقی و درست و با یک سیستم قیمت گذاری عادلانه منصفانه و منطبق بر ارزش کالا و ارزش افزوده فرایند تولیدی کار کنند این امر عاملی خواهد بود همه به سمت بازار خرید مواد اولیه روی آورند.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ با تاکید بر ایجاد مدیریت عرضه و تقاضا  شفاف در بورس کالا، افزود: در مرحله نخست باید توجه داشت که قوانینی که وضع می شوند چه میزان مفسده انگیز هستند و در چه میزان در شفافیت این بازار کمک می کنند. نکته مهم این است که بازار بورس شفاف دقیق و منصفانه قابل دفاع است.

یارجانلی اضافه کرد: بیشترین مراوادت کاری از نظر محصولات در حوزه ورق سرد با فولاد مبارکه و فولاد غرب آسیا است؛ در بحث ورق گالوانیزه با شرکت های تابعه فولاد مبارکه در حال تعامل و همکاری هستیم؛ همچنین با شرکت توان آور آسیا نیاز در حوزه برخی دیگر از محصولات از جمله قلع اندود در تعامل هستیم.

وی دغدغه شرکت ورق آرین پاژ را دغدغه ای ملی برشمرد و گفت: اساسا شرکت هایی که تامین کننده و مصرف کننده هستند در نهایت امر به یکدگیر برای ادامه فرآیند عرضه و تقاضا به یکدگیر نیاز دارند به عبارت دیگر بازار  بر پایه تعامل اصولی و منطقی همین شرکت ها است.اما سوال این است که آیا این تعامل بین شرکت های تامین و مصرف کننده به خوبی در حال انجام است؟ در پاسخ باید گفت متاسفانه این فرآیند آنطور که باید در حال پیشروی نیست و علت آن نیز فقط محدود به عملکرد یک شرکت خاص نمی شود چرا که بسیاری از مسایل و قوانین مختلف در این خصوص اثرگذار است.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ افزود: اندیشه هایی وجود دارد که می تواند شرایط بهتری را در این بازار رقم بزند بر همین اساس به یک اتاق فکر خوب درباره قیمت گذاری، مدیریت صادرات، برندینگ و ...به دور از سیاسی کاری و هیاهو نیاز داریم.

یارجانلی با تاکید بر حضور موثر شرکت های بزرگ در این اتاق فکر، ادامه داد: در این بین نیاز است افراد صاحب فکر و اندیشه را از صنایع مرتبط در سطوح مختلف برای همکاری در این اتاق فکر دعوت کنیم و از ایده ها و راه کارهای آنها بهره کافی را ببریم؛ توجه محض به خواسته و نظر تعداد محدودی از شرکت های فعال در این عرصه بی تردید نمی تواند پاسخگوی منافع کشور در سطح ملی باشد.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم ها تاثیر منفی بر عملکرد این شرکت داشته است؟ گفت: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد ظرفیت تولید این شرکت خالی است؛ این شرکت به دلیل عدم تامین مواد اولیه در بهترین حالت با ۱۵درصد ظرفیت کار می کند؛ مشخص است که این موضوع می تواند با چه تبعاتی همراه باشد و اثرات آن فقط مربوط به شرکت نمی شود بلکه فعالیت و عملکرد مشتریان این شرکت را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

یارجانلی با بیان اینکه شرکت صنعت ورق آرین پاژ یک شرکت صادرات محور است، ابراز داشت: بر اساس علوم بازار شناشی و علوم مدیریت بازار داخلی و بین الملل این شرکت بسیار توانمند است ضمن اینکه این شرکت به لحاظ محصولاتی که تولید می کند نیز در جایگاه مطلوبی قرار دارد و صادرات محور است اما هم اکنون به دلیل شرایط پیش آمده علی رغم اینکه این شرکت صادرکننده برتر استان بوده اما در ۲ سال اخیر در حوزه صادرات با محدودیت روبرو بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته افق چشم انداز این شرکت تا سال ۲۰۲۵ ، راه اندازی و بهره برداری از چهار فاز توسعه ای بود که بر اساس این هدف گذاری تاکنون باید ۲فاز به بهره برداری می رسید اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که وجود دارد فقط یک فاز آن به نتیجه رسیده است. امید است در سال آینده دوفاز دیگر مربوط به لوله و پروفیل خودرو و نیز بلندینگ می شود را به بهره برداری و سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ به برنامه های این شرکت برای ورود به بازار بورس سهام اشاره کرد و گفت: حضور این شرکت در بازار سهام عام را به پس از اجرای فازهای توسعه ای موکول کرده ایم، هم اکنون با توجه به شرایط موجود که مربوط به تامین مواد اولیه و صادرات می شود، تصمیم بر این است که برنامه ای برای ورود به این عرصه نداشته باشیم.

یارجانلی گفت: یکی از علل مشکل شرکت ها در بازار بورس این است که این شرکت ها ساز و کار اصولی و منطقی را برای ورود به این عرصه رعایت نکرده اند، شرکت صنعت ورق آرین پاژ برای این مهم استراتژی ویژه ای را تعریف کرده و عجله ای برای این ورود به این عرصه ندارد چرا که تاکید دارد سرمایه مردم امانت است و باید در بهترین حالت امانت دار این سرمایه باشد.

وی به ارزیابی خود از نمایشگاه بومی سازی در صنعت فولاد (ایران متافو)  پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که طی یکسال اخیر وجود دارد این است که ارتباط بین شرکت ها کاهش یافته است، بی تردید برگزاری برگزاری نمایشگاه حتی در شرایط کرونایی با نتایج مثبتی همراه است چرا که موجب تعامل بیشتر بین این شرکت ها می شود.

مدیرعامل شرکت صنعت ورق آرین پاژ  یادآور شد: چند فعالیت مثبت در حوزه تعاملات با شکل گیری نرم افزار معرفی بومی سازی انجام شده است اما امید است زمانی در کشور مفهوم هایپرمارکت تخصصی شکل بگیرد و به دنبال آن نیز هایپرمارکت تخصصی خودرو و لوازم جانبی آن مطرح شود. در بحث صادرات پیشنهاد تشکیل انجمن فولاد ایران مطرح است و امیدوار هستیم با هم اندیشی و با استفاده از تفکرات روز و جدید یک برند مناسب برای صادرات محصولات ایران در حوزه فولاد در اختیار بازار جهانی قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: