آغاز به‌کار شرکت تولید اتوبوس برقی با نام تجاری شتاب

 آغاز به‌کار شرکت تولید اتوبوس برقی با نام تجاری شتاب
کدخبر : 540050

به گزارش شما و اقتصاد: شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان با نام تجاری شتاب به عنوان نخستین طراح و تولیدکننده اتوبوس برقی شهری آغاز به کار کرد.

به گزارش شما و اقتصاد: پس از عقد موافقت‌نامه همکاری گروه مپنا و گروه تولیدی صنعتی عقاب، شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان با نام تجاری شتاب به عنوان شرکت زیرمجموعه شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) رسماً کار خود را آغاز کرد.

کامبیز مرادی، مدیرعامل شرکت شتاب، در مراسم افتتاح دفتر تهران، تأسیس این شرکت را در راستای تحقق اهداف کلان ملی برای توسعه برقی‌سازی و هوشمندسازی حمل و نقل عمومی عنوان و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توان مجموعه‌های داخل کشور، این هم‌افزایی را رقم می‌زند.

مرادی گفت: محصول اول شرکت شتاب، یک اتوبوس داخل شهری با پیشرانه تمام الکتریکی خواهد بود که در تلاشیم به لحاظ فناوری به‌کار رفته و شاخص‌های عملیاتی با برترین اتوبوس‌های برقی دنیا در رقابت باشد.

وی از آماده بودن شرکت شتاب برای امضای قرارداد و تأمین اتوبوس برقی برای شهرداری‌ها و بهره‌برداران حمل‌ونقل شهری خبر داد و تأکید کرد: برنامه رونمایی محصول جدید به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مرادی گفت: این محصول متناسب با جغرافیا و رفتار مصرف‌کننده ایرانی طراحی شده و از آنجا که کلیه استانداردهای بین‌المللی را اخذ خواهد کرد، یک فرصت صادراتی نیز تلقی می‌شود.

عبدالله اکبری راد، رئیس هیأت‌مدیره گروه صنعتی عقاب افشان و رئیس هیأت‌مدیره شتاب نیز رویکرد کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و کنترل‌پذیری حمل‌ونقل را عامل اصلی سرمایه‌گذاری در این حوزه یاد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و عضو هیأت‌مدیره شرکت شتاب هم دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها و نخبگان ایرانی را پشتوانه توفیق شرکت شتاب و محصولات آتی آن دانست.

محمدحسین رفان، اظهار داشت: کشورمان در ایجاد بستر حمل‌ونقل برقی صاحب دانش فنی و توان تولید است و در این زمینه توجه بیشتر به اکوسیستم ضروری است.

مپنا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: