تعویض وتعمیراساسی فن استراتژیک کوره گندله سازی در «فولادخراسان»

تعویض وتعمیراساسی فن استراتژیک کوره گندله سازی در «فولادخراسان»
کدخبر : 540505

به گزارش شما و اقتصاد: قطعه حساس وکلیدی فن شماره ۳ کوره کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان به دست کارکنان متخصص و توانای این مجتمع در طول دوره اعمال محدودیت های مصرف انرژی برق وگاز تعویض و تعمیر شد و دوباره به مدارتولید بازگشت.

به گزارش شما و اقتصاد: رئیس دفتر فنی واحد گندله سازی مجتمع «فولاد خراسان» گفت: پرسنل سخت کوش کارخانه گندله سازی فولاد خراسان توانستند با برنامه ریزی مدون و به کارگیری ظرفیت های نیروی انسانی ماهر و خودباور نسبت به تعویض مجموعه سنگین «شافت وایمپلر فن شماره ۳ » این واحد تولیدی اقدام کنند.

حسن فیروزی نسب که هماهنگ کننده اجرای این طرح است، در توضیح اهمیت و چگونگی اجرای این پروژه اذعان کرد: در پروسه تولید گندله از روش پخت گندله خام درکوره ای به طول ۱۱۰ متر استفاده میشود وشامل پنج ناحیه است که پنج فن اصلی ( تحت عنوان فن های پروسس) عملیات دمش و کنترل دمای نواحی کوره را برعهده دارند. وظیفه کاری فن مذکور ، پخت گندله خام درمنطقه ی پخت و تنظیم فشار این منطقه می باشد. وی ادامه داد: در مدار نبودن هر یک از این فن ها برای مدت زمان کوتاه،کار تولید را مختل و برای زمان بیشتر باعث توقف تولید می شود. ازاین رو با برنامه ریزی انجام شده و استفاده شایسته از نت  بهره ور فراگیر (در زمان توقف تولید ناشی از محدودیت های مصرف برق و گاز) نسبت به تعویض مجموعه شافت وایمپلر سنگین فن که وزن آن حدود ۱۳ تن بود اقدام گردید.

حسن خسروجردی رئیس نت واحد گندله سازی مجتمع فولاد خراسان هم در تکمیل اظهارات همکار خویش گفت: Recuperation Fan با موتور الکتریکی توان KW۳۴۰۰، وظیفه انتقال و توزیع هوای گرم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد را دارد. فن مذکور ساخت شرکت NHI چین است که طبق برنامه ریزی انجام شده ظرف مدت ۵ روز و با صرف حدود ۱۰۰ نفر روز نیروی انسانی تعویض و عملیات بالانس دینامیکی آن انجام شد.

ابراهیم  رباطی سرپرست نت مکانیک هم تصریح کرد: در خلال این پروسه تعمیراتی سنگین، اصلاح و تعویض Casing های فن و همچنین مهندسی معکوس Casing ها و Damper ها جهت بومی سازی و ساخت داخل نیز توسط واحد دفتر فنی این مجموعه انجام شد. همچنین به دلیل اهمیت حفظ و نگهداری از تجهیزات استراتژیک ، این واحد ضمن بررسی وضعیت خرابی به وجود آمده ، برنامه ریزی تعمیر اساسی را بر روی شافت وایمپلر تعویض شده اجرا کرد و رفع مشکلات فنی و طراحی را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی در پایان از تمامی همکاران، پیمانکاران واحد، کارگاه تعمیرات مرکزی، پایگاه ماشین آلات، بازرسی فنی، کالا وکدینگ و همچنین واحدهای بازرگانی جهت تامین به موقع کالا در این مسیر تشکر و قدردانی کرد.

روابط عمومی فولاد خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: