عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با ایراسین:

تامین ۵۰ درصدی زنجیره فولاد کشور توسط فولاد مبارکه / پروژه نورد گرم ۲ تحقق شعار جهش تولید است

تامین ۵۰ درصدی زنجیره فولاد کشور توسط فولاد مبارکه / پروژه نورد گرم ۲ تحقق شعار جهش تولید است
کدخبر : 540647

به گزارش شما و اقتصاد: عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در سال ۹۹ که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده، شرکت‌های تولید کننده در بخش معدن و صنایع معدنی همچون شرکت فولادمبارکه توانستند بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای تولید به جلو حرکت کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: نادر سلیمانی با بیان این مطلب در ادامه افزود: در این میان انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز تمام برنامه های خود را برای تحقق شعار جهش تولید متمرکز کرده بود که در نتیجه آن تمام زنجیره فولاد، برنامه تولید کشور را برای رسیدن به تولید ۳۱ میلیون تن فولاد محقق کردند.

وی ادامه داد: چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است که همچنان تلاش برای محقق کردن آن وجود دارد و مطالعات لازم را برای رسیدن به پیشبرد این هدف در حال انجام است. به عنوان مثال مواردی مانند راه‌سازی و جاده سازی به عنوان زیرساخت‌ها، همچنین عناصری که در اکتشاف معادن دخیل هستند و... باید محقق شوند تا بتوانیم ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴ تولید کنیم.

سلیمانی افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز به عنوان یک صنعت مادر نقش بسزایی در تولید و تحقق برنامه‌های فولاد کشور داشته و توانسته طبق برنامه تولید خود  پیش برود. همچنین شرکت فولاد مبارکه با تامین نیاز حداقل ۵۰ درصد واحدهای زنجیره نقش خود را در تولید کشور و محقق کردن شعار جهش تولید ایفا میکند.

به گفته وی، در برنامه امسال به لحاظ تولید فولاد علیرغم وجود مشکلات مختلف مانند تحریم، شیوع کرونا، مشکلات داخلی و سایه سنگین آن بر بخش تولید، حداقل مشکل وجود داشت و مجموعه زنجیره فولاد از معدن تا فولادسازی به برنامه های خود دست پیدا کردند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین در خصوص پروژه هایی فولادی سال ۹۹ گفت: تمامی پروژه های فولادی کشور همچون پروژه نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه که امسال استارت آن زده شد، در راستای تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید بوده است. همچنین طرح‌هایی که در داخل استان اصفهان توسط شرکت فولاد مبارکه اجرا شد یا دیگر طرح های این مجموعه در کنار دیگر استانها، تماما برنامه هایی است که برای اهداف تایین شده در افق چشم انداز فولاد تدوین شده است.

وی افزود: البته باید اشاره کرد اکنون ۴۰درصد از محصولات فولادی مورد نیاز در راه سازی بدون تقاضاست اما در بخش ورق ۸۵درصد تقاضای داخلی وجود دارد و نورد گرم ۲ فولاد مبارکه نیز می‌تواند بخش اعظمی از نیازهای داخلی بازار را پوشش دهد.

سلیمانی در ادامه سخنانش افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۲ بخش به مسائل نگاه میکند. بخش صنعت و معدن که وظیفه تولید را برعهده دارد، تمام عناصر تولیدی در این بخش به فعالیت خود می‌پردازند و اهداف تولید را محقق می‌کنند، اما مشکل عمده ای که وجود دارد و وزارتخانه نیز با آن درگیر است و روی دیگر برنامه های وزارتخانه سایه انداخته، در خصوص بازرگانی  است. مواردی مانند تنظیم بازار، برخورد با عناصر سودجو در بازار و رساندن کالا با قیمت مناسب به مصرف کننده و... همگی جزو مشکلات این بخش است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: در بخش بازرگانی و تنظیم بازار مشکل جدی در کشور وجود دارد و شعاری که رهبر معظم انقلاب در زمینه جهش تولید فرمودند، محقق شده اما مردم از این سفره بی بهره مانده اند. مواردی مانند بورس و بازرگانی نیز گریبان وزارت صمت را گرفته است. بنابراین باید توجه جدی به این بخش شود و بخش بازرگانی از دل وزارتخانه جدا گردد، یا اینکه سازمان مستقلی تحت عنوان بازرگانی داشته باشیم تا تنظیم بازار و امور مربوط به این بخش رسیدگی شود.

وی در پایان تاکید کرد: اما در خصوص جهش تولید در سال ۹۹ باید اشاره کنم که هم بخش معدن و هم فولادسازی توانستند شعار سال را محقق سازند.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: