مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی:

نگاهی به کارنامه مجتمع معدنی خراسان جنوبی در سال جهش تولید

نگاهی به کارنامه مجتمع معدنی خراسان جنوبی در سال جهش تولید
کدخبر : 540955

به گزارش شما و اقتصاد: علیرضا جلالیان؛ مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های این مجتمع در سال جهش تولید اظهار کرد:با وجود همه مشکلات و موانع به ویژه مشکلات ناشی از بیماری کرونا در سال ۹۹، مجتمع معدنی خراسان جنوبی با سرلوحه قرار دادن شعار جهش تولید موفق شد گام های مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری بردارد.

به گزارش شما و اقتصاد: وی از تحقق ۲۳۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند خبر داد و گفت: بر اساس پروانه بهره برداری میزان استخراج این معدن سالانه ۱۰ هزار تن بوده است که با تلاش و همت سرمایه گذار توانستیم در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن ماده معدنی استخراج نماییم.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اضافه کرد: معدن طلای هیرد نیز در بخش تولید کانسنگ طلا با تولید ۱۴ هزار تن و با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش احداث کارخانه تولید شمش طلا موفق شد پیشرفت قابل توجهی را در کارنامه سال ۱۳۹۹ خود ثبت کند.

جلالیان اظهار امیدواری کرد: با همت سرمایه گذار و رفع موانع پیش رو در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال« تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نام گرفته است، بتوانیم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری از این طرح مهم معدنی در استان باشیم.

وی همچنین به آغاز عملیات بهره برداری از معدن سنگ آهن حنار در مهرماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: با آغاز عملیات بهره برداری و انجام ۴ نوبت عملیات آتشباری طی شش ماهه دوم سال ۹۹ بیش از ۱۳۰ هزار تن باطله از این معدن استخراج شده است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اضافه کرد: انجام حدود ۵ هزار متر حفاری مغزه گیری در حوزه اکتشاف بخشی دیگری از کارنامه فعالیت های این مجتمع در سال گذشته می باشد.

وی از افزایش ۲ برابری تعداد پروانه های اکتشاف اخذ شده خبر داد و افزود: در سال گذشته با اخذ ۳ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های آهن درح، پلی متال آبگرم و پلی متال کودکان تعداد پروانه های اخذ شده این مجتمع به ۶ فقره رسید.

جلالیان ادامه داد: همچنین پروانه بهره برداری معدن آهن بیشه با ذخیره قطعی یک میلیون تن و عیار متوسط ۴۲ درصد در سال ۹۹ اخذ و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این معدن نیز خواهیم بود.

وی، اخذ پروانه بهره برداری برای معدن طلای خونیک و ۳ فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال، تکمیل اکتشافات در ۶ محدوده اکتشافی فعلی، اجرای خط انتقال آب به مجموعه معادن هیرد، راه اندازی و نصب شبکه مخابرات و اینترنت در معدن آهن حنار، احداث شبکه برق کارگاهی در معدن روی ملوند و تکمیل و بهره برداری از سوله نگهداری مغزه های حفاری را از جمله برنامه های این مجتمع در سال جاری اعلام کرد.

 روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: