سازمان حمایت اعلام کرد:

تداوم نظارت و بازرسیهای جدی از صنوف/ جلوگیری از افزایش قیمت کاذب کالاها و خدمات توسط افراد سودجو

تداوم نظارت و بازرسیهای جدی از صنوف/ جلوگیری از افزایش قیمت کاذب کالاها و خدمات توسط افراد سودجو
کدخبر : 541111

به گزارش شما و اقتصاد: کارشناسـان و بازرسان سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کاذب برخی کالاها و خدمات توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب بصـورت مستمر بر بازار نظارت می کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: تیم بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صنعت معدن وتجارت استان کرمانشاه و نمایندگان سازمان های جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اساسی و نهاده های دامی طی چندین ماه بررسی وکار کارشناسی شبانه روزی توانستند ۳۷۵۲ کیسه کود اوره یارانه ای به ارزش تقریبی ۲۵۲ میلیون تومان را کشف و ضبط نمایند. که با دستور مقام قضایی و پس از سیر مراحل قانونی ، کودهای مکشوفه در شبکه توزیع استان توزیع گردید.

توزیع روزانه ۲.۵ الی ۳ تن گوشت گرم کشتار روز در فروشگاههای بزرگ کرمانشاه

ضمناً بازرسان این سازمان در بحث نظارت و توزیع اقلام مورد نیاز مردم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و روزانه ۲.۵ الی ۳ تن گوشت گرم کشتار روز در فروشگاههای بزرگ این استان توزیع می شود ، همچنین ، از ابتدای سال تاکنون ۳۰ تن مرغ کشتار روز در این استان توزیع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

آمارها نشان می دهد ؛ در بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی شهرستان جاسک از توابع استان هرمزگان بازرسان از انبار فروشگاهی بزرگ واقع در این شهرستان مقدار قابل توجهی روغن احتکار شده کشف نمودند.

ارزش ریالی پرونده احتکار شده این فروشگاه بیش از ۱۹۰ میلیون ریال برآورد می شود و پرونده تخلف این واحد صنفی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

بازدید از غرفه های میدان بزرگ میوه و تره هرمزگان

براساس این گزارش ؛ مطابق آمار ارایه شده ، تیم بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان هرمزگان با بازدید از غرفه های میدان بزرگ میوه و تره بار این استان موفق به شناسایی سه غرفه متخلف که اقدام به عرضه خارج از شبکه میوه و تره بار کرده بودند ، شدند پرونده این متخلفان به ارزش ریالی بیش از ۷۱۹ میلیون ریال ، پس از تنظیم صورتجلسه فرم تخلف ، در تعزیرات حکومتی استان تحت رسیدگی است .

همچنین در راستای نظارت بر کشتارگاهها ،مرغداری ها و مراکز توزیع عمده و خرده فروشی های محصولات پروتئینی ، بازرسان صمت این استان موفق به شناسایی یک کشتارگاه صنعتی متخلف که مبادرت به عرضه خارج از شبکه ۷۷ هزار کیلوگرم مرغ کرده بود ، شدند که برای این واحد متخلف صنفی پرونده ای به ارزش بیش از ۱۶ میلیون ریال تشکیل و پرونده آن برای رسیدگی و صدور رای قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

بازرسی از ۱۶هزار واحد صنفی و غیر صنفی در سطح بازار کردستان

مطابق گزارش واصله بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کردستان ، طی بازرسی از بیش از ۱۶هزار واحد صنفی و غیر صنفی در سطح بازار در طرح نظارتی نوروز امسال ، ۸۸۹ پرونده تخلف به ارزش ۲۱ میلیارد و ۹۰۳ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۴۶ هزار ریال کشف و به تعزیرات ارجاع شده است.

در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری این استان ، ۸۹۸ مورد گزارش مردمی دریافت و طی رسیدگی به آنها ۱۸۸ مورد تخلف محرز شناخته که در این زمینه پرونده تشکیل و برای بررسی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

بازرسی از مرغداریهای استان خراسان شمالی

در همین راستا در استان خراسان شمالی نیز به منظور کنترل و نظارت بر وضعیت بازار اقلام ضروری مردم به خصوص مرغ از مرغداریهای استان خراسان شمالی در ایام نوروز امسال بازرسی شد که در این بازرسی‌ها علاوه بر بررسی وضعیت تولید و جوجه ریزی، یک واحد مرغداری بدلیل قطعه بندی نامناسب و دپوی ۱۵۰۰ کیلوگرم مرغ ، متخلف شناخته و پرونده آن برای طی مراحل به تعزیرات استان ارجاع داده شد.

نظارت و بازرسی ها بصورت مستمر ادامه دارد

متذکر می شود ؛ نظارت و بازرسی ها بطور جد و بصورت مستمر انجام گرفته و ادامه دارد و بازرسان این سازمان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانهای سراسر کشور تخلفات صفنی و غیرصنفی را با جدیت پیگیری، احصا و گزارش می نمایند.

شاتا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: