توسعه محورهای همکاری میان انتخاب الکترونیک و دانشگاه اصفهان

توسعه محورهای همکاری میان انتخاب الکترونیک و دانشگاه اصفهان
کدخبر : 541312

به گزارش شما و اقتصاد: نشست توسعه محورهای همکاری علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه اصفهان و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با حضور مدیران ارشد انتخاب الکترونیک و دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد: نشست توسعه محورهای همکاری دوجانبه میان انتخاب الکترونیک و دانشگاه اصفهان امروز چهارشنبه_۱۸ فروردین‌ماه ۹۹_ در دانشگاه اصفهان با حضور اعضای هیئت رئیسه این مرکز علمی و همچنین اعضای هیئت مدیره و جمعی از مدیران ارشد گروه صنعتی انتخاب الکترونیک برگزار شد.

غلامحسین کسائی، معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در این نشست با تاکید بر لزوم توسعه محورهای همکاری دوجانبه میان دانشگاه و صنعت، اظهار کرد: مساعدت ویژه رئیس دانشگاه اصفهان در تخصیص سایت ویژه به معاونت تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک قابل تقدیر است و امیدواریم این گروه صنعتی بتواند به عنوان پرچمدار صنعت لوازم خانگی در ایران بخشی از شبکه گسترده تحقیق و توسعه خود را در این مکان مستقر کند.

وی افزود: تلاش برای دستیابی به تکنولوژی‌های روز دنیا و بهبود سطح فناوری محصولات لوازم خانگی برندهای وابسته به انتخاب الکترونیک، یک ماموریت مهم برای تیم نخبگان تحقیق و توسعه در این گروه صنعتی است و انطباق نیاز مشتریان با فناوری محصولات لوازم خانگی برندهای وابسته همواره یک اولویت مهم برای مجموعه بوده است.

کسائی با بیان اینکه ۱۲ درصد از صنایع کشور در اصفهان قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: دانشگاه اصفهان یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های کشور است و همکاری دوجانبه میان انتخاب الکترونیک و این مرکز علمی، تحقیقاتی نیز بر همین مبنا شکل گرفته است.

معاون تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک تصریح کرد: حضور تیم تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک در دانشگاه اصفهان از طریق سایت اختصاص یافته، یک مدل مناسب و قابل اجرا برای دیگر صنایع است که بی‌شک منجر به ارتقاء سطح تکنولوژی خطوط تولید و محصولات نهایی در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به شعار سال به عنوان یک خط و مشی اقتصادی برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی آغاز سال از صنعت لوازم خانگی به عنوان یک صنعت موفق در تحقق جهش تولید نام بردند و با توجه به نقش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده در این صنعت، بی‌شک بخشی از افاضات رهبری معطوف به تلاش‌های بی‌شائبه کارکنان این گروه صنعتی بوده است.

وی افزود: همکاری دانشگاه اصفهان با انتخاب الکترونیک بر اساس رسالت‌های دانشگاه نسل چهارم مبنی بر پشتیبانی از تولید شکل گرفته و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های همکاری بیشتر میان دانشگاه و دیگر صنایع بخش خصوصی را به همین شکل ایجاد کنیم.

طالبی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی، مانع‌زدایی کند، اضافه کرد: عقد تفاهمنامه میان انتخاب الکترونیک و دانشگاه اصفهان، اولین قدم برای رفع موانع همکاری دوجانبه است و پشتیبانی دانشگاه از صنعت، زیربنای رشد و توسعه هر بنگاه‌ اقتصادی در کشور است.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انتخاب الکترونیک و توسعه دانش فنی تیم تحقیقاتی این بنگاه تولیدی ملی از وظایف ذاتی دانشگاه اصفهان است و امیدواریم بتوانیم در مسیر غرورآفرینی ملی و جهش تولید، انتخاب الکترونیک را یاری کنیم.

محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک نیز در این نشست اظهار کرد: تفاهمنامه عقد شده میان دانشگاه اصفهان و انتخاب الکترونیک، نمونه بارز همکاری نزدیک میان صنعت و دانشگاه است و امیدواریم در این مسیر، قدم‌های بسیار خوبی برای هردو طرف برداشته شود.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که این تفاهمنامه اندکی پس از برگزاری جشن خودکفایی صنعت لوازم خانگی ایران همزمان با سالگرد چهلمین سال فعالیت گروه انتخاب در صنعت لوازم خانگی عقد شده و بخشی از تحقق جهش تولید در این صنعت پیشران که به تایید رهبر انقلاب اسلامی نیز رسیده، ناشی از تلاش شبانه‌روزی و بی‌شائبه مهندسان تیم تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک می‌باشد.

فهیمی ادامه داد: صنعت لوازم خانگی افتخار دارد که توانسته نیاز مشتریان در بازار را به صورت کامل پوشش دهد و در جریان بازارگریزی برندهای خارجی، ذائقه مردم را به سمت و سوی استفاده از لوازم خانگی تولید داخل بکشاند.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال ۱۴۰۰، انتخاب الکترونیک نه تنها قادر به تامین نیاز مشتریان بازارهای داخلی در سال جاری است بلکه محورهای صادراتی محصولات خود به دیگر نقاط جهان را نیز توسعه خواهد داد.

مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: