ابوترابی در گفتگو با شماواقتصاد مطرح کرد؛

توانایی ذوب‌آهن در تولید ۶ نوع ریل ملی/ هفتمین کشور در تولید ریل هستیم

توانایی ذوب‌آهن در تولید 6 نوع ریل ملی/ هفتمین کشور در تولید ریل هستیم
کدخبر : 541721

به گزارش شما و اقتصاد: نماینده مردم نجف‌آباد گفت: امروز ذوب‌آهن می‌تواند 6 مدل ریل در کشور اعم از ریل مترو، آسانسور و غیره را تولید کند.

به گزارش شما و اقتصاد: ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شماواقتصاد اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان طی دو سال اخیر یک کار بسیار بزرگی انجام داده که مدیران عامل این شرکت در دوره‌های مختلف در تحقق چنین کارهای بزرگی نقش داشتند و آن کار بزرگی که انجام داده، خودکفایی در تلید ریل آهن است.

وی افزود: در این دو سال اخیر که تحریم‌ها شدید شد، اگر ذول‌آهن را نداشتیم قطع یقین نمی‌توانستیم ریل وارد کشور کنیم و با اقدام ذوب‌آهن، ایران به هفتمین کشور تولیدکننده ریل در جهان تبدیل شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ذوب‌آهن می‌تواند ۶ مدل ریل در کشور اعم از ریل مترو، آسانسور و غیره را  تولید کند. ریل مورد نیاز مسیر راه‌آهن ۹۰۰ کیلومتری چابهار به زابل توسط ذوب‌آهن تولید شده و در فاز بعدی که به مشهد متصل خواهد شد، ریل آن را هم ذوب‌آهن تأمین خواهد کرد و اگر ذوب‌آهن نبود چنین اتفاقی در صنعت راه‌آهن کشور رخ نمی‌داد.

ابوترابی با بیان اینکه ذوب‌آهن مادر صنعت فولاد کشور است، گفت: از این شرکت انتظار می‌رود که در حوزه تولید بال‌پهنا یا همان تیرهای ساختمانی بال‌پهن کشور را خودکفا کند. از ذوب‌آهن انتظار داریم که به سراغ کارهای کوچکی که کارخانه‌های کوچک می‌توانند انجام دهند، نرود بلکه پروژه‌های بزرگ در دستورکار قرار دهد.

وی تصریح کرد: ذوب‌آهن باید به سمت لبه تکنولوژی در کاهش مصرف آب حرکت کند تا در شرایط کم‌آبی به محیط زیست کشور کمک کند و از سوی دیگر نباید با کاهش مصرف آب، بهره‌وری شرکت کاهش بیابد. همچنین باید به سمت صنایع آلیاژی جدید و فولادسازی سوق پیدا کند.

لیلا احمدی افشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: