پیشتازی ال‌جی در فلسفه ESG برای کمک به داشتن سیاره‌ای سالم‌تر با حذف پسماند پلاستیک

پیشتازی ال‌جی در فلسفه ESG برای کمک به داشتن سیاره‌ای سالم‌تر با حذف پسماند پلاستیک
کدخبر : 543457

به گزارش شما و اقتصاد: زباله‌های پلاستیکی به‌سرعت در حال تبدیل به یک مشکل مهم و اساسی می باشند. درحالی‌که پلاستیک ماده مهمی برای اقتصاد کشورها بوده و مزایای فراوانی برای زندگی مدرن فراهم می‌کند، اما تجزیه بیولوژیک این ماده می‌تواند هزاران سال طول بکشد. این موضوع علاوه بر اشغال فضای ارزشمند سایت‌های دفن زباله، باعث آلودگی محیط طبیعی می‌شود و تأثیر قابل‌توجهی بر اقیانوس‌ها دارد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ازای هر تن ماهی در دریا، یک‌تن هم پلاستیک شناور باشد.

به گزارش شما و اقتصاد: کاهش زباله‌های پلاستیکی چه ضرورتی دارد؟

پلاستیک‌ها همه‌جا هستند. آن‌ها محکم، سبک، ارزان و بسیار متنوع هستند. اکثر زباله‌های پلاستیکی دوباره مورد بازیافت یا استفاده مجدد قرار نمی‌گیرند و کارشناسان معتقدند که ۵۰ درصد پلاستیک‌ها یک‌بارمصرف هستند. به این معنی که قبل از دور ریختن و تبدیل به زباله شدن تنها یک‌بار مورداستفاده قرار می‌گیرند. پلاستیک یک‌بارمصرف شامل بطری‌های آب، پلاستیک‌های بسته‌بندی، پلاستیک خرید فروشگاهی و مانند آن می‌شود.

Why-ESG-01

در حقیقت بیشتر انواع پلاستیک قابل بازیافت هستند، اما اکثر شهرهای بزرگ زیرساخت‌های لازم برای انجام این فرآیند انرژی بر را ندارند. بازیافت پلاستیک نه‌تنها به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد، بلکه مقادیر زیادی آب هم مصرف می‌کند.

درحالی‌که خلاص شدن از شر زباله‌های پلاستیکی مشکل اصلی محیط زیست است، روند تولید آن‌هم دلیل اصلی انتشار کربن و گرم شدن کره زمین به شمار می‌رود. برای تولید پلاستیک به انرژی و منابع زیادی نیاز داریم که تقریباً ۹۰ درصد آن از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود. کارشناسان معتقدند اگر روندهای فعلی ادامه داشته باشد، طی ۳۰ سال نزدیک به ۲۰ درصد مصرف جهانی روغن و ۱۵ درصد انتشار کربن جهانی مربوط به تولید پلاستیک خواهد بود. تولید آب به‌صورت بطری ۲۰۰۰ برابر بیشتر از تولید آب‌لوله‌کشی انرژی مصرف می‌کند.

Why-ESG-03

اقدامات ال‌جی در زمینه کاهش تولید پسماند پلاستیک

ال‌جی الکترونیکس متعهد شده است که برای دستیابی به کربن صفر تا سال 2030، کلیه فعالیت های خود را کنترل نماید. برای درک بهتر دلیل اینکه LG و سایر شرکت های آینده نگر سرمایه گذاری زیادی در ESG ( حاکمیت محیط زیستی، اجتماعی و شرکتی) انجام می دهند، مهم است که ابتدا در مورد بحرانی که با آن روبه رو هستیم ، درک بیشتری داشته باشیم. بهتر است نگاهی به تلاش های گسترده و ابتکارات ال جی برای ایجاد محصولات مصرفی و تجاری سازگار با محیط زیست با رعایت استانداردهای ESG داشته باشیم. در همین راستا شرکت ال‌جی الکترونیکس در تازه‌ترین اقدام، توافق‌نامه‌ای برای اجرای طرح پایلوت حذف پلاستیک با وزارت محیط زیست کشور ‌کره جنوبی و انجمن بازیافت منابع پارک علمی Gangseo-gu سئول امضا کرده است. ال‌جی قصد دارد یک چرخه سالم حذف پلاستیک از چرخه عمر محصولات ایجاد کند که فرآیندهای تولید، توزیع، استفاده، دفع و بازیافت را در برمی‌گیرد. طی این برنامه ال‌جی تولید محصولات با استفاده کمتر از پلاستیک را گسترش داده و نسبت استفاده از مواد بازیافتی را نیز افزایش خواهد داد.

اکنون ۱۸ مدل از تلویزیون‌های OLED ال‌جی ۲۰۲۱ به لطف ساختار منحصربه‌فرد عدم نیاز به نور پس‌زمینه، اجزای کمتری نسبت به تلویزیون‌های LCD معمولی دارند، که این به معنی استفاده کمتر از پلاستیک در فرآیند تولید است. به‌عنوان‌مثال تلویزیون ۶۵ اینچی OLED ال‌جی مدل ۶۵G۱ تنها به ۳۰ درصد پلاستیک مورداستفاده در LCD هم‌اندازه خود نیاز دارد. انتظار می‌رود که باعرضه تعداد بیشتری تلویزیون OLED نسبت به LCD، ال‌جی امسال میزان مصرف پلاستیک سالیانه خود را تا ۱۰ هزار تن کاهش دهد.

ال‌جی همچنین در حال گسترش استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت، مانند کاربرد فلز بیشتر در بدنه بیرونی تلویزیون‌های OLED سری ۲۰۲۱ است؛ و برخلاف تلویزیون‌های LCD، پنل‌های OLED به مواد مضری مانند کادمیوم و ایندیوم نیازی ندارند. همچنین تلویزیون‌های OLED ال‌جی در مقایسه با تلویزیون‌های LCD بهره‌وری عالی منابع داشته و حتی در پایان چرخه عمر خود امکان بازیافت بالاتری را ارائه می‌کنند. علاوه بر این، ال‌جی در حال برنامه‌ریزی برای گسترش استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی در مدل‌های خاصی از تلویزیون‌های LCD سری ۲۰۲۱ همچون QNED Mini LED است و تنها در سال جاری بیش از ۷۵۰ تن پلاستیک بازیافتی مصرف خواهد شد.

افزایش استفاده از مواد بازیافتی به خط تولید ساندبارهای ۲۰۲۱ ال‌جی هم گسترش‌یافته است. بدنه بیرونی تمامی مدل‌های ساندبار ۲۰۲۱ ال‌جی از پلاستیک‌های بازیافتی و درعین‌حال بادوام تولید می‌شود. این شرکت قصد دارد تا پایان سال تقریباً ۳۰۰ تن از زباله‌های پلاستیکی در محل‌های دفن زباله کاسته و آن‌ها را در ساندبارهای ال‌جی مجدداً مورداستفاده قرار دهد.

در برخی ساندبارها هم از پارچه پلی‌استر جرسی استفاده می‌شود که از بطری‌های PET بازیافتی تولید می‌شود و درنتیجه بیش از ۱.۵ میلیون بطری PET نیم لیتری از زباله‌های سالیانه کاسته خواهد شد. گذشته از این، ال‌جی با استفاده از کاغذهای بازیافتی قالب‌گیری شده و کاهش قابل‌توجه استفاده از فوم‌ها و پلاستیک‌های پلی استایرن، بسته‌بندی تمیزتر و سبزتری را برای تمامی ساندبارهای خود در نظر گرفته است.

چندی پیش نیز ال‌جی الکترونیکس و NET-A-PORTER به هم پیوستند تا کالکشنی از لباس‌های مجلل و دوستدار محیط زیست را ارائه کنند که از مواد طبیعی باکیفیت و بادوامی چندساله ساخته‌شده‌اند.

به‌عنوان یکی از ابتکارات  بیشمار ESG ال‌جی باهدف حمایت از محیط‌زیست، کمپین #CareForWhatYouWear این شرکت با بهره‌مندی از توانایی پلتفرم بین‌المللی اش، پیام امید و پایداری را به مصرف‌کنندگانش در هر زمان و مکانی می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: