عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شماواقتصاد مطرح کرد؛

دولت سیزدهم از ظرفیت شستا در حوزه کشاورزی و معادن استفاده کند

دولت سیزدهم از ظرفیت شستا در حوزه کشاورزی و معادن استفاده کند
کدخبر : 543511

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال آینده قطعاً مسیر رشد و پیشرفت مجموعه‌های اقتصادی نسبت به قبل هموارتر خواهد شد و شستا هم از این قاعده مستثنی نیست.

حجت‌الله فیروزی در گفتگو با خبرنگار شماواقتصاد درباره نگاه دولت سیزدهم به شستا و تحول در این شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری اظهار داشت: مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مانند شستا نباید نگران این باشند که با تغییر دولت‌ها روند کاری آنها با مشکل مواجه شود یا اینکه تغییر و تحولات انجام‌شده به زیانشان باشد.

وی گفت: هر رئیس جمهوری که روی کار بیاید قطعاً به اهمیت نقش شستا در ساختار اقتصادی کشور آگاه است و هرگز دست به تغییر و تحولاتی نخواهند زد که شستا با مشکل و چالش مواجه شود و حتی این موضوع یکی از مطالبات رهبر انقلاب از دولت سیزدهم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات شستا، مشکل سرمایه در گردش است، خاطرنشان کرد: آقای رئیسی شناخت خوبی از فرآیندهای قضایی دارد و قطعاً پیش از اینکه مسئولیت دولت را برعهده بگیرد، مشکلات شستا را شناسایی کرده و برای حل این مشکلات مانند مشکل سرمایه در گردش و شناسایی و مقابله با مفاسد برخی تدابیری را خواهد اندیشید.

 


بیشتر بخوانید:

تقدیر وزیر صمت از اقدامات انجام شده در بزرگترین کارخانه سیمانی شستا

حسن محمدی: سفیران شفافیت براساس سند اطلاع رسانی و روابط عمومی شستا گام بردارند محسن بیدی: تمامی اقدامات مجموعه تاصیکو در رسانه ها به ثبت رسیده است


 

فیروزی آینده تمام مجموعه‌های اقتصادی را در دولت سیزدهم امیدوارکننده توصیف کرد و گفت که در چهار سال آینده قطعاً مسیر رشد و پیشرفت مجموعه‌های اقتصادی نسبت به قبل هموارتر خواهد شد و مجموعه شستا هم از این قاعده مستثنی نیست.

او پیشنهاد کرد که دولت سیزدهم ظرفیت‌های اقتصادی شستا را در حوزه کشاورزی تقویت کند و به آن توجه ویژه داشته باشد. تکمیل زنجیره کشاورزی موضوع مهمی است که دولت رئیسی نباید از ان غفلت کند و در این مسیر می‌تواند از ظرفیت‌های فوق‌العاده شستا در حوزه کشاورزی نهایت بهره را ببرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منظور از زنجیره محصولات کشاورزی؛ توجه به تأمین نهاده‌های دامی و طیور و نیز نهادهای کشاورزی است که اگر این زنجیره به درستی تأمین شود، مقاصد صادراتی بسیار زیادی را می‌توان تعریف کرد.

فیروزی همچنین در دومین پیشنهاد خود به دولت سیزدهم گفت که شستا در حوزه معادن حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند مبدع حرکت‌های طوفانی در بخش معادن به حساب آید؛ لذا دولت سیزدهم بهتر است در کنار بخش کشاورزی به ظرفیت شستا در حوزه معادن هم توجه داشته باشد. 

به گفته او؛ خام‌فروشی آفَت اقتصاد کشور است که با تقویت شستا می‌توان از خام‌فروشی فاصله گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان به شستا توصیه کرد که نگاه منطقه‌ای و جغرافیایی خود را وسیع‌تر کند و با رصد ظرفیت‌های اقتصادی کشور، سطوح مختلف سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: