سکان وزارت‌خانه آموزش و پرورش در دستان یک مازندرانی؟

سکان وزارت‌خانه آموزش و پرورش در دستان یک مازندرانی؟
کدخبر : 543853

​او در میان فرهنگیان نامی به شدت آشناست. از حضور در کمیسیون آموزش وتحقیقات و ریاست کمیته آموزش و پرورش مجلس در دور هشتم تا پیگیری هرروزه طرح رتبه بندی معلمان در دور یازدهم.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از عبارت: دانش و دانایی ملی، رکن اصلی توسعه و نظام آموزشی هم گذرگاه نیل به دانایی ملی بشمار می‌آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می‌یابد که از طریق توسعه انسانی مسیر خود را هموار کند. در روزگار ما مسیر رسیدن به این توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد.

فرهنگیان در هر دوره از انتخابات و بعد از آن به ویژه پس از مراسم تحلیف و تنفیذ و روزهای قبل از آن منتظر و مترصدند که چه کسی با چه شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی وزیرشان می‌شود و فضای امروز دستگاه تعلیم و تربیت کشور نیز گرم از گمانه‌زنی‌های بسیار در رابطه با انتخاب وزیر جدید آموزش ‌و پرورش است. وزرات‌خانه‌ای که بیش از هر نهاد و سازمانی بر آینده این کشور تاثیرگذار است و به نوعی وظیفه پرورش نسل‌های آتی را بر عهده دارد.

این روزها از علی کریمی فیروزجایی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تصدی این پست در دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی نام برده می‌شود. او متولد ۱۳۵۱ در شهرستان بابل و نماینده مردم این شهر در ادوار هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

کریمی را معمولا به رویه انقلابی و برخورد جهادی با موضوعات به ویژه در حوزه آموزش می‌شناسند؛ اما او ‌علاوه بر سالها فعالیت در حوزه آموزش و تدریس در دانشگاه‌های مختلف، در بدنه وزارت‌خانه آموزش و پرورش نیز حضوری پررنگ داشته و به زیر و بم کار در این وزارت‌خانه آشنا است.

وی همچنین فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و دارای دکترای رشته زبان شناسی در واحد علوم و تحقیقات نیز هست.

او در میان فرهنگیان نامی به شدت آشناست. از حضور در کمیسیون آموزش وتحقیقات و ریاست کمیته آموزش و پرورش مجلس در دور هشتم تا پیگیری هرروزه طرح رتبه بندی معلمان در دور یازدهم، کریمی همواره درپی احقاق حق برای این قشر زحمت‌کش جامعه بود.

در میان آموزگاران همچنان هیچکس ارتباط تنگاتنگ او با مردم و همواره در دسترس بودن وی را فراموش نکرده و در هر پست و مقامی، از این خصوصیات به عنوان ویژگی‌های بارز کریمی فیروزجایی یاد شده است. تلاش‌ها و پیگیری‌های او برای بهبود اوضاع سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس در مجلس هشتم مسئله‌ای نیست که مردم مناطق محروم و کمتر برخوردار آن را از یاد ببرند یا همچنین پیگیری‌های اخیر او برای گنجاندن استانداردسازی سامانه های بهداشتی مدارس در قانون بودجه ١٤٠٠ . این‌ها مسائلی است که نشانگر تسلط وی بر فضای حاکم بر نظام آموزشی کشور می‌باشد.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم که طرح رتبه‌بندی معلمان بدون حضور کریمی در مجلس، همچنان باید در قفسه‌های بایگانی خاک می‌خورد اما امروز شاهدیم که یک نماینده مطلع و فردی که با دغدغه‌های مردم آشناست چگونه توانست با پیگیری‌های خود تاثیری چنین بااهمیت بر بدنه سیستم آموزشی کشور داشته باشد.

کریمی فیروزجایی مدیری ملی و مردمی است که علاوه‌بر حفظ خلق‌وخوی انقلابی خود در تمام این سال‌ها، تألیفات علمی قابل توجهی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است و هم اکنون نیز عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل در بهارستان است. تخصص و تجربه او در سال‌های پس از انقلاب می‌تواند راهگشای مشکلات پرشمار وزارت‌خانه آموزش و پرورش در دولت آینده باشد.

این وزارت‌خانه در سال‌های اخیر با معضلات عدیده‌ای روبرو بود که شاید راه‌حل عبور از آن‌ها در گرو جوانگرایی و اعتماد به نیروهای متعهد، متخصص، مخلص و انقلابی در این شرایط حساس کشورباشد. افرادی که علاوه بر تخصص و تعهد، نور انقلابی‌گری در دل‌های آنان روشن است و مردم با دیدن آنان به فردای بهتر امیدوار می‌شوند.

تمامی این ویژگی‌ها اما در علی کریمی فیروزجایی دیده می‌شود و علاوه‌بر آن رشد و نمو او در خانواده‌ای که عطر شهادت در آن پراکنده بود، سبب شده تا پایبندی او به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های آن از جمله مسائلی باشد که در تمام رفتار و سکنات او به چشم می‌خورد. چیزی که کشورمان در دولت انقلابی سیزدهم بیش از هرچیزی به آن نیازمند است.

حال باید دید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران در روز موعود، کدام گزینه را شایسته تصدی پست وزارت آموزش و پرورش می داند. باید منتظر ماند و دید که بالاخره سکان هدایت این وزارت‌خانه مهم و حساس در دستان یک مازندرانی قرار خواهد گرفت یا خیر.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: