مرکز برنامه ریزی کلان مداحان، قاریان و شعرای آیینی شمیرانات افتتاح شد

مرکز برنامه ریزی کلان مداحان، قاریان و شعرای آیینی شمیرانات افتتاح شد
کدخبر : 544429

به گزارش شما و اقتصاد: مصادف با عید سعید غدیر خم، آیین افتتاح مرکز برنامه ریزی کلان مداحان، قاریان و شعرای آیینی شمیرانات با حضور رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور و جمعی از مداحان، قاریان و شعرای آئینی و پیرغلامان اهل بیت شمیرانات و تهران روز جمعه 8 مردادماه 1400 در حسینیه شماره 2 جماران برگزار شد.

به گزارش شما و اقتصاد:  این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط  استاد عباسیان مسئول امور قاریان این مرکز و همچنین مداحی  حاج علی رستمی از جانب مداحان کشور برگزار ودر ادامه،  با اهدای لوحی از جانب حاج محسن طاهری مدیرعامل خانه مداحان کشور به حجت‌الاسلام حاج آقای پشت کوهی رئیس هیات امنای خانه مداحان شمیرانات این مرکز به رسمیت شناخته شد.

جبلی، عضو هیات مدیره خانه مداحان گفت : این مرکز اولین مرکزی است که در کشور افتتاح شده است و به این ترتیب مجموعه‌‌ای اعم از مداحان، قاریان، شاعران را در یک خانه گرد آمده اند و اکنون  این مرکز  از جایگاه خوبی برخوردار است.

جبلی در خصوص اعضای هیئت مدیره این مرکز گفت: مجموعه افراد هیئت مدیره این مرکز متشکل از قاری، مداح و شاعر هستند و تقریبا عصاره برگرفته از همین نام می‌باشند که ریاست امور اداره اوقاف جناب آقای میرکریمی و آقای دکتر پرداختی و حاج اکبر فروزش، آق حاج عابدین کاظمی و جمعی دیگر از دوستان که جمعا ۱۱ نفر هستند اعضای هیات مدیره این مرکز می‌باشند.

وی افزود: جناب استاد روح الله عباسیان مدیر مسئول امور قرآنی (قاریان) و جناب محمد حسین رحیمیان به عنوان مسئول امور شعرای آئینی خانه و جناب آقای مرتضایی مسئول امور مداحان این مرکز می‌‌باشند.

آقای جبلی خاطرنشان کرد : در آینده نزدیک نشانی این مرکز خدمت عزیزان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد چارت سازمانی گفت: چارت سازمانی این مرکز شامل؛ اداری، امور مالی، روابط عمومی و تبلیغات، آموزش است که به زودی اجرا می‌‌شود و همچنین در چارت اداری برای بانوان گرامی هم تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا بانوان بزرگواری که در زمینه مداحی، قاری قرآن و شاعر فعالیت دارند، مشارکت داشته باشند.

محمد لطفی، مدیر روابط عمومی خانه مداحان، قاریان و شعرای آئینی نیز درباره برنامه‌هایی که در آینده قرار است در این مرکز صورت بگیرد گفت : واحد استعدادیابی از نونهالان و جوانانی که در زمینه مداحی، قران و شعر می‌توانند در این عرصه‌ها فعالیت کنند را شناسایی و به صورت رایگان آموزش خواهند دید، همچنین پذیرش خیلی از شاعران و قراء گمنامی که بسیار هم موفق هستند در این مرکز صورت می پذیرد.

وی تاکید کرد : در بخش رفاهی نیز این مرکز برای مداحان، قاریان و شاعران نیز تسهیلاتی در زمینه بیمه و .. فراهم خواهد کرد، تا بتوان از مداحانی که در این ایام کرونا بیکار شده‌اند حمایتی صورت گیرد.

گفتنی است؛ علی رغم دعوت کم به واسطه بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ولی با این وجود استقبال خوبی از جانب مداحان، قاریان و شعرای آئینی جهت افتتاح این مرکز صورت پذیرفت.

تعداد مداحان در شمیرانات حدود ۳۰۰ نفر هستند که از محله های ونک ، فرحزاد و شهرستان های لواسانات و رودبار قصران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: