رپرتاژ اگهی /

آیا شرایط مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۱، تغییر کرده است؟

آیا شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021، تغییر کرده است؟
کدخبر : 548159

در چندین سال اخیر، تعداد افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، بسیار زیاد شده است. زمانی که از این اشخاص می پرسیم، به چه کشوری می خواهید، مهاجرت کنید؟ بسیاری از این افراد می‌ گویند می خواهیم به کشور کانادا مهاجرت کنیم‌.

از طرفی طی تحقیقات انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین کشور های جهان برای مهاجرت کردن ایرانیان، کشور کانادا می باشد. اما شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا در سال ۲۰۲۱ شرایط مهاجرت به این کشور فرق کرده است؟

sddsddd

در سال ۲۰۲۱ به علت شیوع ویروس کرونا، شرایط مهاجرت به کانادا تغییر کرده است. آیا واقعا شرایط مهاجرت به کشور کانادا تغییر کرده است یا نه؟ آیا با توجه به شرایط جدید می توان هنوز هم به کانادا مهاجرت کرد؟

مهاجرت به کشور کانادا در سال

۲۰۲۱

همان طور که گفتیم؛ در سال ۲۰۲۱ به علت وجود شیوع همه گیری ویروس کرونا، آسیب های زیادی به همه کشور های جهان و اکثر کسب و کار ها وارد شده است. پس به جرأت می توان گفت که همه کشور ها با بحران اقتصادی روبرو شده اند.

بنابراین کانادا هم اعلام کرد که می ‌خواهد در سال ‌های پیش رو یعنی از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ از مهاجرانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند، برای افزایش رشد اقتصادی استفاده کند. اما به طور کلی راه های مهاجرت به کشور کانادا، هنوز هم همان راه های قبلی می باشند.

 به عنوان مثال می توان با استفاده از کار، خود اشتغالی، ویزای تحصیلی، مهاجرت از طریق ازدواج و... به کشور کانادا سفر کرد. البته کمی شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت فرق کرده است.

 

شرایط جدید برای مهاجرت به کانادا به وسیله خود اشتغالی در سال ۲۰۲۱

طبق شرایط جدید، اشخاصی که می خواهند از طریق خود اشتغالی به کشور کانادا مهاجرت کنند، باید از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشند. همچنین باید گواهینامه سلامت خودشان را به همراه داشته باشند. از طرفی این افراد باید گواهی عدم سوء پیشینه خودشان را در پرونده ارائه بدهند. همچنین اشخاصی که می خواهند به کانادا بروند، باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند و مدارک لازم برای پذیرش در این کشور را هم در اختیار داشته باشند.

شرایط جدید برای گرفتن ویزای تحصیلی در سال ۲۰۲۱

شخصی که می خواهد از طریق ویزای تحصیلی به کشور کانادا سفر کند، باید دارای مدرک زبان باشد. همچنین باید در زبان فرانسوی و یا زبان انگلیسی از مهارت بالایی برخوردار باشد. از طرفی این شخص باید مدرک تحصیلی و دعوت نامه خودش را هم به مرکز مورد نظر ارائه بدهد.

همچنین اگر دانشجویی از طرف یکی از دانشگاه های کانادا، پذیرفته شد، باید نامه پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور را به همراه داشته باشد. از طرفی اشخاص، باید از تمکن مالی برخوردار باشند و گواهی سلامت پزشکی خودشان را هم در پرونده به همراه داشته باشند. کسانی که می خواهند از طریق ویزای تحصیلی به کشور کانادا بروند، باید فرم هایی که مربوط به پذیرش خودشان در دانشگاه مربوطه می ‌باشد را پر کنند.

شرایط جدید مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

همان طور که می دانید؛ از طریق ازدواج کردن با یکی از شهروند های کشور کانادا می توانید به این کشور مهاجرت کنید. البته با شرایط جدیدی که به وجود آمده است، مهاجرت کردن از این راه کمی سخت تر از قبل شده است. تنها افرادی می ‌توانند از طریق این روش به کشور کانادا مهاجرت کنند که به صورت حتمی و واقعی می خواهند ازدواج کنند.

 بنابراین برای دریافت کردن این نوع ویزا، طبق  شرایط جدید مهاجرت به کانادا، این اشخاص باید مدارکی مانند میزان درآمد خودشان را به همراه داشته باشند. از طرفی باید مدارکی  که ثابت می کند این اشخاص از قدرت تامین هزینه های زندگی خودشان در کشور کانادا بر می آیند را ارائه بدهند.

 همچنین آن ها باید محل مورد نظرشان را برای زندگی در کشور کانادا مشخص کنند. از طرفی هزینه ‌های مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج به این کشور هم کمی تغییر کرده است. این هزینه ها شامل هزینه‌ های مربوط به اسپانسرشیپ، هزینه های مربوط به حمایت مالی از همسر و حمایت مالی از فرزند می باشد.

شرایط رفتن به کانادا از طریق تولد فرزند

این روش هم به یکی از روش های پر طرفدار در بین افراد از جمله سلبریتی ها تبدیل شده است. بخاطر این که با تولد فرزند در کشور کانادا، والدین و فرزندان هم می توانند تابعیت کشور کانادا را بدست بیاورند. پس از آن که این فرزندان به سن ۱۸ سالگی رسیدند، می توانند به وسیله اسپانسرشیپ، برای دریافت اقامت والدینشان در کانادا اقدام کنند.

مدارک جدید برای مهاجرت به کشور کانادا در سال ۲۰۲۱

  • اشخاص باید اسناد هویتی خود، مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و... را به همراه داشته باشند.
  • از طرفی مهاجران باید مدارکی که مربوط به فرآیند های انگشت‌ نگاری هستند را ارائه بدهند.
  • شخص باید اسناد بانکی  خود را هم ارائه بدهد؛ یعنی باید مدارکی که ثابت می کند شخص چقدر دارایی دارد را به همراه داشته باشد.
  •  از طرفی برای مهاجرت به کشور کانادا، مدارک تحصیلی شخص مهاجر که شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریز نمرات، گواهی اشتغال به تحصیل و... می باشد را هم در پرونده داشته باشد.
  • شخصی که می ‌خواهد به کشور کانادا مهاجرت کند، باید مدارک شغلی خود را که شامل بیمه کاری، سوابق شغلی و فیش حقوقیش می باشد را هم به همراه داشته باشد.
  •  البته باید مدارکی مانند پاسپورت، ویزا و مدارکی که مربوط به تمکن مالی می باشد را هم به مامورانی که در فرودگاه قرار دارند، تحویل بدهید.

هزینه های جدید مهاجرت به کانادا

هزینه های جدید زندگی کردن در کشور کانادا متفاوت است  و به پارامتر های متفاوتی بستگی دارد. به طور کلی هزینه های زندگی شخصی که در یکی از شهر های بزرگ کانادا زندگی می کند با کسی که در شهر های پایین دست کانادا اقامت دارد، کاملا متفاوت است. در حال حاضر قیمت خرید خانه، اجاره کردن ملک، هزینه های حمل و نقل و غذا کمی تغییر کرده است. بنابراین برای مهاجرت به کانادا علاوه بر توجه به شرایط جدید مهاجرت، باید به هزینه مهاجرت به این کشور هم دقت کنید.

سخن پایانی

به طور کلی پس از مواجه شدن جهان با ویروس کرونا، همه کشورها با شرایط بدی رو به رو شدند، کشور کانادا هم از این قافله جدا نیست. به همین خاطر شرایط رفتن به کانادا کمی تغییر کرده است. از طرفی ما در مورد تغییر هزینه های زندگی در کانادا هم صحبت کردیم و گفتیم کمی قیمت ها و هزینه ها تغییر کرده است . اگر در مورد شرایط مربوط به مهاجرت به کانادا سوال دارید، می توانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید؛ مجموعه ما به طور دائم در حال پاسخگویی به سوالات شما هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: