رپرتاژ اگهی

مروری بر جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا

مروری بر جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا
کدخبر : 548219

احتمالاً خودتان یا یکی از نزدیکانتان در شرایط کنکور و یا رقابت‌هایی شبیه به کنکور بوده‌اید.

در چنین رقابت‌هایی، هرکسی در مجموع امتیازات یا نمرات بیشتری دریافت کند، در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و حائز برخی امتیازات می‌شود.

شاید از جهاتی بتوانیم سیستم اکسپرس اینتری کانادا را هم شبیه همین کنکور خودمان در نظر بگیریم.

اما بیایید اصلاً ببینیم سیسم اکسپرس اینتری یا ورود سریع به کانادا چیست و چطور امتیازبندی ویژه و خاصان می‌تواند به مهاجرت آسان‌تر ما به کشور کانادا کمک کند!

سیستم اکسپرس اینتری یا ورود سریع به کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی است که از سال 2015 میلادی اجرا شد و هدف اصلی آن آسان‌تر کردن پذیرش مهاجرین و نیروهای متخصص و اقامت سریع‌تر آن‌ها در کشور کاناداست.

از اهداف این برنامه می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • برطرف کردن موانع برای جذب و حضور سریع‌تر کارکنان و نیروهای متخصص در کانادا
  • پشتیبانی از برنامه‌های گسترده مهاجرتی دولت کانادا که طی سال‌های اخیر گسترش یافته و تا سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت.

واقعیت این است که دولت کانادا برنامه‌های دراز مدتی برای پذیرش گسترده نیروهای مهاجر به خصوص آن‌هایی که متخصص هستند دارد.

دولت کانادا همین حالا هم جزء 10 اقتصاد برتر دنیاست. بااین‌حال با این برنامه‌های جذابش، می‌تواند در دهه‌های آینده جزء اصلی‌ترین کشورهای رهبر و پیشروی اقتصادی در دنیا باشد

امتیازبندی اکسپرس اینتری چگونه است؟

در سیستم ورود سریع به کانادا یا همان اکسپرس انتری، متقاضیان مهاجرت با توجه به معیارهای مختلف مثل سن، تحصیلات، شغل و سابقه کاری رتبه بندی می‌شوند.

افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کنند، می‌توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. حتی اگر امتیاز لازم را نگرفتید نباید نگران شوید. چون مجدداً به شما مهلت داده می‌شود تا مشکلات را برطرف و امتیازتان را بالا ببرید و شانستان را دوباره امتحان کنید.

اما چه کنیم تا امتیاز بیشتری بگیریم و در نتیجه شانس ورودمان به کانادا را افزایش دهیم؟

در ادامه، روش‌های افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا را می‌بینید.

دنبال کردن روش‌ها و رعایت نکات آن‌ها کمک می‌کند احتمال موفقیتتان برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری افزایش پیدا کند.

چطور در سیستم اکسپرس اینتری، امتیازات بیشتری جمع کنیم؟

دانستن راهکار‌های افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا به شما کمک می‌کند احتمال موفقیتتان در این سیستم (که یک سیستم رقابتی محسوب می‌شود) را افزایش دهید.

در اکسپرس اینتری همه کاندیدا‌ها با توجه به سیستم جامع رتبه‌بندی کانادا (CRS) امتیاز کسب کرده و درنهایت کسانی که بالاترین امتیاز را گرفته باشند، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند.

 

یکی از ویژگی‌های سیستم جدید این است که نامزدها زمانی که در استخر انتخاب قرار دارند، می‌توانند بدون ثبت درخواست جدید، امتیاز خود را زیادتر کنند.

اگرچه برخی فاکتورهای تعیین کننده در امتیازدهی تحت کنترل شما نیست، ولی رعایت نکات زیر می‌تواند امتیازات شما را افزایش دهد.

راه اول | تقویت زبان

تسلط به زبان‌های انگلیسی یا فرانسه (که هر دو زبان‌های رسمی کانادا هستند) می‌تواند امتیاز شما را تا ۲۶۰ امتیاز برای هر نفر بالا ببرد.

گرفتن نمره بالا در ۴ مهارت صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن روند درخواست شما را بسیار تسریع می‌کند.

 

راه دوم | تجربه کاری

با وجود اینکه تجربه کار کانادایی نسبت به سابقه کار غیر کانادایی، ارزش بالاتری برای دریافت امتیاز دارد؛ اما باز هم افزایش تجربه و سابقه کاری می‌تواند راهگشا باشد؛ بنابراین تلاش کنید ابتدا سابقه کاری خود را بیشتر کنید. به دست آوردن سابقه کار بیشتر برای کسانی که در داخل خاک کانادا و با ویزای کار موقت مشغول به کار هستند، ضروری به نظر می‌رسد.

به یک نکته مهم هم توجه کنید: اگر در خاک کانادا هستید، در تمام مدت کارتان، باید اجازه کار قانونی داشته باشید.

راه سوم | بهبود مدارک تحصیل

هرچه مدارک تحصیلی مربوط و گواهی‌های معتبر بیشتری داشته باشید، بدون تردید در افزایش امتیازتان در سیستم اکسپرس اینتری موثرتر خواهد بود.

اگر قبل از درخواست برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری، به کانادا آمده و سابقه تحصیل کانادایی هم داشته باشید، عالی‌تر هم خواهد بود!

فثقثث

راه چهارم | همسر یا شریک زندگی

علاوه بر اینکه می‌توانید روی افزایش امتیازات خودتان کار کنید، بهبود سطح تحصیلات، زبان و سابقه کار کانادایی همسرتان هم می‌تواند منجر به افزایش امتیازات شما شود.

مثلاً نمره بالا همسر شما در آزمون زبان، می‌تواند امتیاز شما را تا ۲۰ نمره و ارزیابی مدرک تحصیلی یا گواهی معتبر همسر شما، می‌تواند امتیاز شما را تا 10 نمره بالاتر ببرد.

راه پنجم | برنامه انتخاب استانی

دوست دارید امتیاز خود را تا ۶۰۰ بالا ببرید؟ موقع آن است که در مورد برنامه‌های استانی کانادا، بیشتر بدانید!

نامزد شدن توسط یکی از استان‌ها، تحت برنامه استانی PNP می‌تواند نمره شما را تا ۶۰۰ امتیاز افزایش داده و کسب دعوت‌نامه ITA را برایتان قطعی کند.

برای این کار لازم است سابقه کاری و تحصیلی کامل خودتان را ارائه کنید، اطلاعاتتان در زمینه مهاجرت به کانادا را به روز نگه دارید و مدارکتان را جهت ثبت درخواست، آماده کرده باشید.

برنامه‌های استانی اغلب خیلی سریع، (گاهی در حد یکی دو ساعت) باز و بسته می‌شوند. پس حواستان را حسابی جمع کنید!

راه ششم | داشتن پیشنهاد شغلی

اگرچه امتیاز داشتن پیشنهاد کاری نسبت به چند سال گذشته چندان چشمگیر و پر اهمیت نیست، اما همچنان می‌توانید برای افزایش امتیاز روی این نکته حساب باز کنید! البته اگر در خاک کانادا نیستید، احتمالاً گرفتن پیشنهاد شغلی از کانادا دشوار به نظر می‌رسد.

و در نهایت...

رقابتی بودن پروسه اخذ امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری جای تردید باقی نمی‌گذارد که کوچکترین زمان را نباید به خاطر اشتباه یا عدم آگاهی کافی از دست بدهیم؛ بنابراین سعی کنید از تیم‌ها، مشاورین و وکلای باتجربه و مؤسسات معتبر مهاجرتی استفاده کنید تا تمام مراحل و پروسه‌های شما قانونی و تضمینی و مرحله‌به‌مرحله پیش برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: