عضو مجمع نمایندگان استان مازندران:

«نوری» با مسائل آموزش و پرورش آشناست

«نوری» با مسائل آموزش و پرورش آشناست
کدخبر : 548486

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان شاخصه‌های مدیریت در وزارت آموزش و پرورش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت وی گزینه خوبی است و با این حوزه آشناست اما باید برنامه‌هایش از سوی نمایندگان به دقت بررسی شود.

به گزارش شما واقتصاد، کمال علیپور خنکداری، نماینده جویبار، سوادکوه و قائمشهر در گفت‌وگو با پانا در رابطه با نگاه مجلس به وزرات آموزش و پرورش و شاخصه‌های لازم برای وزیر پیشنهادی، گفت: «وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و رشد جوان و دانش‌آموز ما باید بر مبنای فرهنگ اسلامی باشد.»

وی ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش کارخانه آدم‌سازی است و آنجا آینده‌سازان کشور تربیت می‌شوند. آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان قرار گرفته و ساخته خواهد شد. از همین جهت این میزان اهمیتی که این وزارتخانه دارد می‌طلبد که مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش دارای شاخصه‌ها و مولفه‌های مختلفی باشند که بتوان همین انسان‌سازی انجام شود.»

علیپور در ادامه بیان کرد: «در میان این شاخصه‌ها، مدیر آموزش و پرورش، باید روحیه انقلابی داشته باشد، یعنی در چارچوب فرهنگ نظام جمهوری اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی ورود کند و ویژگی دوم این است که در مدیریت کلان کشور هم علاوه بر آموزش و پرورش تجربه داشته باشد.»

وی افزود: «مساله سابقه در آموزش و پرورش موضوع مهمی است، چراکه فردی که در اینجا مسئولیت برعهده می‌گیرد باید مشکلات فرهنگیان را لمس کرده و آسیب‌ها و فرصت‌های این بخش را بشناسد. همچنین به مشکلات موجود و زیرساخت‌ها برای حل این مشکلات مسلط باشد.»

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین ابراز داشت: «آموزش و پرورش یک وزارتخانه وسیع است و اگر کسی مطلع نباشد، کار نکرده باشد و شناخت نداشته باشد، سخت است که بتواند آن را مدیریت کند و مشکل ایجاد می‌شود؛ در مقابل فکر می‌کنم که اگر کسی این شاخصه‌ها را داشته باشد می‌تواند موفق باشد.»

وی ادامه داد: «وزیر آموزش و پرورش باید یک رویکرد تامین مالی و اقتصادی هم داشته باشد که بیاید این مشکلات فرهنگی و نوسازی مدارس و تجهیزات و سبک نوسازی آموزش و ... را برطرف کند و برای این نیاز است که نگاه اقتصادی هم داشته باشد، اگر این‌ها را داشته باشد، می‌تواند موفق باشد.»

علیپور در پایان درخصوص سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: «هنوز سوابق و برنامه‌های آقای نوری را نخواندیم، ایشان نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و من شناختی که از ایشان دارم، گزینه خوبی است؛ در آموزش و پرورش مدیرکل بودجه هم بوده است با این حوزه آشناست البته باید برنامه‌های ایشان را با دقت ببینیم که چه برنامه‌هایی در نظر دارد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: