نماینده خواف و عضو کمیسیون آموزش مجلس ؛

«نوری» یک نیروی جهادی، کارآمد و آشنا با درد محرومان است

«نوری» یک نیروی جهادی، کارآمد و آشنا با درد محرومان است
کدخبر : 548489

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند موثر و کارآمد باشد، تاکید کرد به دلیل سوابق خوب ایشان، فضای مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی خوب و موثر است.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به معرفی «دکتر یوسف نوری» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: «وزیر پیشنهادی جدید آقای یوسف نوری می‌توانند واقعا موثر و کارآمد باشند. به دلایلی که روشن هم هست.»

نایب رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی به توانمندی‌ها، ویژگی‌ها و دلایل موفقیت گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «اولا ایشان از دل آموزش و پرورش برخواسته‌اند، طبعا با بدنه آموزش و پرورش، نیروها، امکانات و شرایط و افراد آموزش و پرورش آشنایی لازم را دارند و مشکلات و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش را هم می‌شناسند.»

وی تاکید کرد: «شخصی که این شناخت را داشته باشد و خودش هم متعلق به آموزش و پرورش باشد قاعدتا بهتر می‌تواند مشکلات را، هم تشخیص بدهد و هضم کند و هم برطرف کند.»

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: «ایشان در بخش‌های مختلف هم بوده‌اند، کار را در سطوح مختلف آموزش و پرورش دنبال کرده‌اند. هم در شهرستان و هم حوزه استانی فعالیت کرده‌اند، در وزارت بوده‌اند و ایفای نقش کرده‌اند.»

حجت‌الاسلام احمدپور تصریح کرد: «این سوابق می‌تواند برای ایشان یک فرصت ارزشمند و گرانقدر و یک سرمایه مهمی باشد برای اینکه بتوانند در حوزه آموزش و پرورش اثرگذار باشند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی، بیان کرد: «ایشان یک نیروی جهادی هستند، یک نیروی رزمنده هستند و علاوه بر همه این‌ها برخواسته از منطقه محرومند. در یک استان و منطقه محروم زندگی کرده‌اند و با محرومیت آشنا هستند. درد محرومان را چشیده‌اند و این یک امتیاز برای وزیری است که می‌خواهد در آموزش و پرورش فعالیت کند. چون بخش عمده‌ای از آموزش و پرورش و نیروهایش با محرومیت‌ها عجین شده‌اند و گره‌ خورده‌اند و این وزیر در این زمینه هم می‌توانند موفق باشند.»

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در ادمه گفت: «آقای یوسف نوری همچنین در قرارگاه خاتم‌الانبیاء هم حضور داشته‌اند و با کارهای سازندگی، تلاش و کوشش و ابعاد اقتصادی هم آشنا هستند. بخشی از مشکلات آموزش و پرورش هم اقتصادی است و طبعا ایشان می‌توانند در این زمینه نیز اثرگذار و موثر باشند.»

این نماینده مردم تصریح کرد: «فضای مجلس هم نسبت به آقای نوری مثبت و خوب است. به خاطر همه این‌ ویژگی‌ها که بیان شد، به خاطر حضورشان در آموزش و پرورش و همچنین صحنه‌های مختلف و سوابق رزمندگی و جهادی و جانبازی ایشان و ... . همه این‌ها عواملی است که دید نمایندگان را نسبت به ایشان منعطف می‌کند.»

«یوسف نوری» متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی و در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز فعالیت داشته است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: