دیانی: علم، موتور محرک پیشران‌های اقتصادی است

دیانی: علم، موتور محرک پیشران‌های اقتصادی است
کدخبر : 550115

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب گفت: علم، موتور محرک پیشران‌های اقتصادی است و تزریق این علم به صورت مستمر و بر اساس نیازهای جهانی وظیفه دانشگاه‌های شاخص کشور است.

به گزارش شما و اقتصاد: دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) طی بازدیدی از خطوط تولید لوازم خانگی در بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران با آخرین دستاوردهای تکنولوژیک و فناوری‌های موجود در خطوط تولید و محصولات این گروه صنعتی آشنا شدند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق (ع) پس از بازدید از کارخانجات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک نیز با حضور در مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (SNOWA Tech) از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید کرده و با آخرین رویکردهای علمی-تحقیقاتی انتخاب الکترونیک در صنعت لوازم خانگی آشنا شدند.

محمدرضا دیانی، مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب در نشست صمیمانه با دانشجویان و اساتید این دانشگاه با تاکید بر لزوم افزایش ارتباطات دوجانبه صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: ارتباط با دانشجویان جوان و دغدغه‌مند در حوزه‌های اقتصادی، یکی از فرصت‌های ویژه‌ای است که برای مجموعه ما فراهم شده و حرکت از اقتصاد نفتی به سمت صنایع فعال و پیشران در نظام‌های اقتصاد غیرنفتی یک الزام برای هرکشور در حال توسعه است.

وی افزود: متاسفانه رویکردهای غیرعملیاتی برخی از زمینه‌های علمی باعث شده تا صرفا تحصیلات تکمیلی در بسیاری از موارد ارزش افزوده‌ای برای نخبگان نداشته باشد و برهمین اساس برخی از افراد پس از طی دوره‌های مختلف علمی در مواجهه با چالش‌های عملیاتی صنعت، دچار سردرگمی می‌شوند.

مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب با بیان اینکه ظرفیت صنایع ایرانی برای استفاده از دانش و علم تولید شده در دانشگاه‌ها، بالا است، تصریح کرد: حرکت کردن دانشگاه‌ها در مسیر ارزش‌آفرینی و نقش‌آفرینی صنعتی-اقتصادی تنها با پیش قدم شدن صنایع ممکن است و برهمین اساس حرکت لوکوموتیوهای اقتصادی باید در مسیر بهره‌برداری از ظرفیت علم تولید شده در دانشگاه‌ها باشد.

دیانی اضافه کرد: هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی به سمت نیازهای علمی- تحقیقاتی صنایع و کارخانجات شاخص تاثیرگذار بر تولیدناخالص داخلی یک ضرورت برای کشور است.

وی با تاکید بر لزوم هدفمندسازی ارتباطات دوجانبه صنعت و دانشگاه، ادامه داد: علم، موتور محرک پیشران‌های اقتصادی است و تزریق این علم به صورت مستمر و بر اساس نیازهای جهانی وظیفه دانشگاه‌های شاخص کشور است؛ حرکت پیشران‌های اقتصادی بخش قابل توجهی از زنجیره ارزش در صنایع مختلف را گسترش خواهد داد و این گسترش با رفع محدودیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی چشمگیر همراه خواهد بود.

دیانی یادآور شد: تولید در مقیاس اقتصادی و حرکت در مسیر ارزش‌آفرینی برای کشور تنها با اتکای کارخانجات به علم و دانش مبتنی بر نیاز روز محقق خواهد شد و امروز خرسندیم که انتخاب الکترونیک بخش قابل توجهی از فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در حوزه ارتباط با دانشگاه‌ها و حل چالش‌های فناورانه از طریق ایده‌های جدید متمرکز کرده است.

بر اساس این گزارش در پایان این نشست صمیمانه در خصوص ایجاد بسترهای همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه در آینده نزدیک در زمینه‌های ارائه خدمات مختلف علمی و تحقیقاتی دوجانبه مذاکره شد.

مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: