رپرتاژ اگهی

تمام نکاتی که برای خرید یک کتاب کمک درسی باید بدانید!

تمام نکاتی که برای خرید یک کتاب کمک درسی باید بدانید!
کدخبر : 555383

همه ما می دانیم که برای موفقیت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه های خوب و معتبر کشور باید تلاش زیادی کرد

 همه ما می دانیم که برای موفقیت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه های خوب و معتبر کشور باید تلاش زیادی کرد و فاکتورهای مختلفی را رعایت کرد. امروزه دانش آموزان برای داشتن عملکرد مناسب در کنکور، باید دروس عمومی و تخصصی را به خوبی یاد بگیرند و برای اشراف کامل بر مطالب درسی، از تست های متنوع کتاب کمک درسی و آزمون های آزمایشی استفاده نمایند. بنابراین داشتن کتاب های کمک درسی مناسب، یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان و یکی از فاکتورهای موفقیت‌شان در کنکور سراسری است.

هدف تیم علمی ترنج مارکت از نوشتن این محتوا کمک به دانش آموزان برای داشتن تجربه خرید موفق و به صرفه است.

 

نکته جالب است بدانید که خیلی از دانش آموزان به این موضوع توجه نمی کنند!

بعضی از دانش آموزان به دنبال کتاب های کمک درسی معروف هستند. درحالیکه؛ کتاب کمک درسی که پنج سال پیش کتاب مناسبی برای کنکور بوده ممکن است امسال کتاب مناسبی نباشد.

بعضی از دانش آموزان هم معتقدند که به کتاب کمک درسی نیازی ندارند و فقط کتاب درسی خود را مطالعه می کنند درصورتی که کتاب کمک درسی خوب می تواند دانش آموز را با انواع سوال های چهارگزینه ای آشنا کند و مهارت تست زنی را در فرد افزایش دهد.

بعضی از دانش آموزان هم کتاب های کمک درسی زیادی می خرند اما فرصت استفاده از آنها را ندارند و این موضوع باعث استرس‌شان می شود.

هردانش آموزی در هردرسی نهایتا به ۲ تا ۳ منبع نیاز دارند که برای انتخاب این منابع باید یا با مشاورتحصیلی خود مشورت کنند، یا تحقیق و بررسی کنند تا بتوانند بهترین گزینه مناسب شرایط خودشان را انتخاب نمایند.

بنابراین توصیه ما به شما این است که در انتخاب کتاب کمک درسی خود توجه کافی را بکنید زیرا که انتخاب غلط منابع می تواند منجر به ناکامی شما در کنکور سراسری شود.

 


گذری بر تنوع کتاب های کمک درسی و کاربرد آن ها

 

امروزه کتاب های کمک درسی با هدف های مختلفی چاپ و منتشر می شوند مانند:

• گروهی از کتاب های کمک درسی با هدف آماده سازی دانش آموزان برای کنکور طراحی شده اند و دارای تست های چهارگزینه متنوع و تالیفی هستند. کتاب های تست انتشارات خیلی سبز، گاج، مهروماه، مشاوران آموزش، نشرالگو و... را می توان در این دسته جای داد.

• گروهی از کتاب های کمک آموزشی هم با عنوان کتاب کار منتشر می شوند. این کتاب ها دارای نمونه سوال های تشریحی، تمرین های متنوع، نمونه سوال های جاخالی و... با هدف آماده کردن دانش آموزان برای امتحان های مدرسه است. و همچنین به تثبیت مطالب درسی در ذهن کمک شایانی می کنند. کتاب هایی مانند: کتاب های کار گاج، کتاب های کار قلم چی را می توان در این دسته جای داد.

• کتاب های کمک درسی نیز با هدف جمع بندی مطالب کتاب های درسی طراحی شده اند که به داوطلبان کنکور برای نظم بخشیدن به ذهن و دسته بندی کردن آموخته ها کمک بسیار زیادی می کنند. کتاب هایی مانند: کتاب های جمع بندی انتشارات خیلی سبز، جمع بندی مهروماه، دور دنیا گاج را می توان در این دسته جای داد.

کتاب

کتاب کمک درسی خوب چه کتابی است؟

امروزه باتوجه به گسترش حوزه چاپ و فروش کتاب کمک درسی انتخاب گزینه مناسب برای هر فردی سخت شده است، اما توجه به بعضی فاکتورها و در نظر گرفتن الویت های شخصی می تواند انتخاب درست منابع کمک درسی را از غلط تعیین نماید.

به طورمثال:

▪︎ کتاب کمک درسی خوب، کتابی است که با هدف و آموزش های کتاب درسی هماهنگ باشد یعنی به کتاب درسی وفادار بماند. همچنین مطالب کتاب درسی را به سادگی تشریح کند.

▪︎ موضوع دیگری که باید کتاب کمک درسی خوب دارا باشد این است که باید ترتیب و روند کتاب با کتاب درسی هماهنگ باشد تا دانش آموز بتواند به راحتی و درس به درس از کتاب کمک درسی استفاده نماید.

▪︎ مشخص کردن میزان سختی سوالات یکی دیگر از فاکتورهایی است که حائز اهمیت است.

▪︎ یکی دیگر از نکاتی که می تواند خواندن کتاب را لذت بخش کند داشتن درس نامه هایی پرسش و پاسخی و روان است که هم فرآیند آموزش را سرگرم کننده و راحت می کند و هم ذهن دانش آموز را به چالش می کشد.

▪︎ داشتن پاسخ های تشریحی و کامل نیز می تواند یک کتاب کمک درسی را به گزینه خوبی تبدیل کند.

 

چه کتابی برای من مناسب است؟

قبل از خرید هر کتاب کمک درسی هدف خود را از خرید آن کتاب مشخص کنید و همچنین درک خوبی از موقعیت تحصیلی خود داشته باشید. این موارد به شما در انتخاب درست منابع کمک آموزشی از بین بازار رنگارنگ و متنوع کتاب ها بسیار کمک خواهد کرد.

اما مهمترین نکته در خرید کتاب توجه به نوع نیاز دانش آموز به کتاب کمک آموزشی است.

به عنوان مثال:

° کتاب هایی که درس نامه های مفصل و قوی دارند برای فردی مناسب است که به دنبال تقویت اطلاعات درسی است و می خواهد پایه تحصیلی‌اش را قوی نماید.

° کتاب هایی که دارای تمرین های متنوع و گوناگونند برای کسانی مفید است که نیاز به مرور و تمرین بیشتر برای تسلط یافتن روی مطالب درسی دارند.

° کتاب هایی که با عنوان جمع بندی منتشر می شوند نیز برای فردی مناسب است که می خواهد مطالب درسی خوانده شده را مرور کند. شما برای خرید کتاب کمک درسی مناسب لازم به تمامی این نکات توجه نمایید.

کتاب


کتاب های کمک درسی را از کجا تهیه کنم؟

برای تهیه کتاب های کمک درسی سعی کنید فروشگاه هایی را انتخاب کنید که درصورت نیاز، بتوانند در انتخاب درست منابع کمک آموزشی مناسب به شما کمک کنند و اطلاعات موردنیازتان را در اختیارتان قرار دهند. خرید کردن از فروشگاه های حرفه ای که فروشنده های متخصص و باحوصله دارند و همچنین وقت و هزینه شما برایشان اهمیت دارد می تواند منجر به تجربه خریدی موفق شود. شما با خرید کتاب کمک درسی از فروشگاه اینترنتی ترنج مارکت علاوه بر بهره‌مندی از بیشترین میزان تخفیفات و ارسال سریع و به موقع، به بزرگترین بانک اطلاعاتی کتاب های کمک درسی هم دسترسی پیدا خواهید کرد.

با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: