رپرتاژ اگهی

سوغات کیش

سوغات کیش
کدخبر : 555531

سفر و سوغات دوقلوهای جدانشدنی هستند! اصلاً مگر می‌شود به سفر رفت و سوغات نیاورد؟ خب البته سوغات فقط برای دیگران نیست. بلکه می‌توانید برای خودتان هم از سفر سوغات بیاورید. اتفاقاً سوغاتی که برای خودتان می‌آورد، یک خاطره بسیار جذاب خواهد بود.

سفر و سوغات دوقلوهای جدانشدنی هستند! اصلاً مگر می‌شود به سفر رفت و سوغات نیاورد؟ خب البته سوغات فقط برای دیگران نیست. بلکه می‌توانید برای خودتان هم از سفر سوغات بیاورید. اتفاقاً سوغاتی که برای خودتان می‌آورد، یک خاطره بسیار جذاب خواهد بود.

مخصوصاً اگر صنایع‌دستی و اجناس مخصوص به همان منطقه را سوغات بیاورید. به این ترتیب با هر بار دیدن آن، به یاد خاطرات خوش سفرتان خواهید افتاد. خب اگر عازم جنوب کشور و کیش هستید، باید بدانید که چه سوغاتی همراه بیاورید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید سوغات کیش چیست. پس پیش از آنکه زمان بلیط کیش به تهران علی بابا شما فرا برسد، این لیست را بخوانید تا در خرید سوغات سردرگم نشوید  

انواع ماهی و میگو

چه اهل غذاهای دریایی باشید چه نه، حتماً می‌دانید که ماهی‌های جنوب بسیار خوشمزه هستند. ماهی و میگو جنوب از نظر طعم با ماهی‌های شمال یا ماهی‌های پرورشی تفاوت بسیاری دارد. مخصوصاً اگر بتوانید ماهی صید روز جنوب را از بازار سنتی ماهی تهیه کنید، می‌توانید طعم واقعی ماهی جنوب را بچشید.

ماهی جنوب طعم بسیار خاص و دوست‌داشتنی دارد. این ماهی و میگو آنقدر خوشمزه است که بدون مزه‌دار کردن می‌توانید آن را روی آتش بگذارید و میل کنید. جالب است بدانید در خلیج فارس، حدود 10 نوع میگو مختلف فقط حضور دارند.

اکثر این میگوها صادراتی هستند و به ندرت به بازار تهران می‌آیند. پس می‌توانید هم برای خود و هم برای عزیزانتان انواع ماهی و میگو سوغات بگیرید. البته خرید سوغات خود را به لحظه آخر سفر موکول کنید و از فروشندگان بخواهید تا به شما ظروف ینولیتی همراه با یخ بدهند تا سوغات شما تا تهران یا هر شهر دیگری خراب نشود.

سوغات

قهوه و انواع شکلات خارجی

کیش منطقه آزاد تجاری است. به همین خاطر انواع محصولات خارجی بدون نیاز به پرداخت گمرکی وارد کشور می‌شوند. این محصولات عمدتاً از سمت دبی وارد قشم می‌شوند. در تمامی پاساژها و مراکز خرید کیش می‌توانید شاهد حضور چند مغازه قهوه و شکلات باشید.

در کیش می‌توانید انواع شکلات برندهای خارجی همانند مارس، اسنیکرز، نوتلا و ... را با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین انواع قهوه معروف از قبیل قهوه لاوازا یا جاکوبز با کیفیت اصلی و عالی در این جزیره وجود دارند. پس می‌توانید روی قهوه و شکلات به انواع یک سوغات عالی کیش حساب باز کنید. البته حتماً به بلیط کیش به تهران خود نگاه کنید تا ببینید چقدر می‌توانید بار همراه خود داشته باشید. زیرا برخی انواع قهوه سنگین هستند.

خرما

کیش یک جزیره کاملاً گرمسیری است. در این جزیره بیشترین پوشش گیاهی را نخلستان تشکیل می‌دهد. پس می‌توانید انواع خرمای بکر جنوب را از مغازه‌های مختلف کیش تهیه کنید. این خرما‌ها اکثراً صادراتی هستند و به امارات صادر می‌شوند. خرمای کیش کیفیت بسیار عالی دارد.

خرما با این ابعاد و این کیفیت را به ندرت در بازار تهران مشاهده می‌کنید. همچنین باید بدانید که انواع محصولات مرتبط با خرما از قبیل چیپس خرما، شیره خرما و عسل خرما نیز در کیش تولید می‌شوند که کیفیت بسیار مناسبی دارند. پس حتی برای خودتان هم می‌توانید چند بسته خرما سوغات بگیرید و تا مدت‌ها از طعم و کیفیت عالی آن لذت ببرید.

ادویه

اگر سری به غذاخوری‌های سنتی کیش زده باشید، حتماً متوجه طعم خاص غذاهای آن‌ها می‌شوید. مردم کیش و به‌صورت کلی مردم جنوب کشور، از ادویه‌های بسیار خاصی استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که یکی از اجزای ادویه‌های ترکیبی مردم جنوب را خاک هرمز تشکیل می‌دهد.

ادویه‌های مردم جنوب ادویه‌هایی بسیار گرم و خاص است. در بازارهای سنتی کیش می‌توانید انواع ادویه سنتی کیش را تهیه کنید. ادویه‌ها به‌صورت ترکیبی هستند. مثلاً می‌توانید ادویه ترکیبی ماهی کیش را تهیه کنید و از آن برای طبخ ماهی به سبک خود جنوب استفاده نمایید. این سوغات برای کسانی که به غذاهای دریایی و البته آشپزی علاقه‌مند هستند، بهترین گزینه خواهد بود.

سوغات

صنایع‌دستی

اگر سری به بازارچه‌های سنتی کیش بزنید، شاهد انواع مختلف صنایع‌دستی این جزیره خواهید بود. جالب است بدانید که ساکنین بومی جزیره کیش، با کمک مرجان، پولک، صدف، بقایای آبزیان و گوش ماهی، انواع صنایع‌دستی درست می‌کنند. این صنایع‌دستی قیمت چندانی ندارد؛ اما همیشه می‌تواند یادآور خاطره خوش سفرتان به کیش باشد. البته توجه داشته باشید که همراه بردن مرجان از جزیره ممنوع است. پس پیش از خرید چنین صنایع‌دستی از صادر کننده بلیط کیش به تهران خود درباره محدودیت‌های بار سؤال کنید.

حنا

در جزیره کیش زنان عادت دارند که روی صورت، دست و پای خود با حنا طرح‌های خاصی می‌کشند. در گوشه و کنار جزیره زنان بومی را مشاهده خواهید کرد که این طرح‌ها را روی دست شما می‌کشند؛ اما اگر دلتان می‌خواهد تا این طرح‌ها را همیشه داشته باشید یا اینکه دوستان شما این طرح‌ها را امتحان کنید، می‌توانید حنای مخصوص کیش را همراه با شابلون‌های طرح‌دار به‌عنوان سوغات تهیه کنید. نظر شما درباره انواع سوغات کیش چیست؟ شما ترجیح می‌دهید که چه سوغاتی برایتان بیاورند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: