رپرتاژ اگهی

درآمد استخراج بیت کوین

درآمد استخراج بیت کوین
کدخبر : 556139

استخراج بیت کوین فرایند به‌دست‌آوردن بیت کوین در ازای اجرای فرایند تأیید برای اعتبارسنجی تراکنش‌های بیت کوین است.

 این تراکنش‌ها امنیت شبکه بیت‌کوین را تأمین می‌کند که به نوبه خود با دادن بیت‌کوین به ماینرها، جبران خسارت می‌کند. اگر قیمت بیت کوین از هزینه استخراج آنها بیشتر شود، ماینرها می‌توانند سود ببرند. تغییرات اخیر در دستگاه‌ها و فناوری استخراج و ایجاد مراکز استخراج حرفه‌ای با قدرت محاسباتی بسیار زیاد و همچنین تغییر قیمت بیت کوین، انگیزه‌ها و چشم‌انداز استخراج را تغییر داده است. بسیاری از استخراج‌کننده‌های شخصی اکنون از خود می‌پرسند: آیا درآمد استخراج بیت کوین خوب است؟ میزان درآمد دستگاه ماینر بیت کوین چقدر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا میزان درآمد استخراج بیت کوین را بررسی کنیم.

میزان درآمد استخراج بیت کوین

عوامل متعددی وجود دارد که تعیین می‌کند آیا درآمد استخراج بیت کوین به‌صرفه است یا خیر. اینها شامل هزینه برق برای تأمین انرژی دستگاه‌های ماینینگ، دردسترس‌بودن و قیمت دستگاه‌ها و سختی استخراج است. دشواری استخراج بر اساس هش در ثانیه تراکنش اعتبارسنجی بیت کوین اندازه‌گیری می‌شود. نرخ هش سرعت حل مسئله را اندازه‌گیری می‌کند؛ با ورود ماینرهای بیشتر، دشواری استخراج تغییر می‌کند. زیرا شبکه طوری طراحی شده است که هر ۱۰ دقیقه تعداد معینی بیت کوین تولید می‌کند. هنگامی که ماینرهای بیشتری وارد بازار می‌شوند، دشواری اطمینان از ثابت ماندن تعداد بیت کوین‌های تولید شده افزایش می‌یابد.

 

مؤلفه‌های مؤثر در استخراج بیت کوین

قبل از ظهور نرم‌افزار جدید استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۳، استخراج به‌طورکلی بر روی رایانه‌های شخصی انجام می‌شد. اما معرفی ی‌سیک - ASIC تا ۱۰۰ میلیارد برابر قابلیت‌های ماینرهای شخصی قدیمی‌تر را ارائه می‌دهد و استفاده از محاسبات شخصی برای استخراج بیت‌کوین را ناکارآمد و منسوخ می‌کند. اگرچه استخراج بیت کوین از نظر تئوری هنوز با سخت‌افزارهای قدیمی امکان‌پذیر است، اما تردیدی وجود ندارد که این روش استخراج، یک سرمایه‌گذاری سودآور نیست.

نحوه تنظیم ماینینگ باعث می‌شود که ماینرها برای حل هر چه سریع‌تر معماهای هش با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ بنابراین آن دسته از ماینرهایی که از نظر محاسباتی ضعیف هستند، اساساً هیچ شانسی برای حل یک مشکل و دریافت بیت‌ کوین ندارند. زمانی که استخراج‌کنندگان بیت کوین از ماینرهای قدیمی استفاده می‌کردند، مشکل استخراج بیت کوین تقریباً با قیمت بیت کوین همخوانی داشت. اما با این ماینرهای جدید مسائل مربوط به هزینه‌های بالا برای تهیه و راه‌اندازی تجهیزات جدید در دسترس نبودن آنها به وجود آمد.

شاهرخ استخری

 

درآمدزایی قبل و بعد از ای‌سیک ASIC

استخراج‌کننده‌ها در زمان‌های گذشته، مثلاً در سال ۲۰۰۹ که بیت‌کوین‌ها را فقط با استفاده از رایانه‌های شخصی خود استخراج می‌کردند، به دلایل مختلفی توانستند درآمدزایی کنند و سود ببرند. اولاً این استخراج‌کننده‌ها قبلاً صاحب سیستم‌های خود بودند، بنابراین هزینه‌های تجهیزات عملاً صفر بود. آنها می‌توانند تنظیمات رایانه‌هایشان را تغییر دهند تا با استرس کمتر، کارایی بیشتری داشته باشند. دوم، این مسئله برای قبل از ورود مراکز حرفه‌ای استخراج بیت کوین با قدرت محاسباتی عظیم بود. دستگاه‌های ماینر اولیه فقط باید با سایر دستگاه‌های ماینر منفرد در سیستم‌های کامپیوتری خانگی رقابت می‌کردند؛ بنابراین رقابت به صورت مساوی بود. حتی زمانی که هزینه‌های برق بر اساس منطقه جغرافیایی متفاوت بود، این تفاوت برای منصرف کردن افراد از استخراج بیت کوین کافی نبود.

پس از ورود ASIC ها، بازی تغییر کرد؛ اکنون افراد در حال رقابت با ریگ ماینینگ‌های قدرتمندی بودند که قدرت محاسباتی بیشتری داشتند. سود ماینینگ با هزینه‌هایی مانند خرید تجهیزات محاسباتی جدید، پرداخت هزینه‌های انرژی بیشتر برای راه‌اندازی تجهیزات جدید و دشواری مداوم ماینینگ کمتر می‌شد.

دشواری استخراج بیت کوین

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، نرخ دشواری مرتبط با استخراج بیت کوین متغیر است و تقریباً هر دوهفته یکبار تغییر می‌کند تا تولید پایدار بلاک‌های تأیید شده برای بلاک چین و به نوبه خود، بیت کوین های وارد شده در گردش حفظ شود. هرچه میزان دشواری استخراج بالاتر باشد، احتمال اینکه یک ماینر فردی بتواند با موفقیت معمای بلاک را حل کند و بیت کوین به دست آورد کمتر است.

در سال‌های اخیر، نرخ سختی استخراج بیت کوین به‌شدت افزایش یافته است. زمانی که بیت کوین برای اولین‌بار راه‌اندازی شد، نرخ دشواری ۱ بود، اما تا نوامبر ۲۰۲۱ به بیش از ۲۲ تریلیون رسیده است. این نشان می‌دهد که در حال حاضر استخراج بیت کوین چند برابر دشوارتر از یک دهه پیش است.

شاهرخ استخری

تغییر پاداش‌های استخراج بیت کوین

 

شبکه بیت کوین در مجموع به ۲۱ میلیون بیت کوین محدود خواهد شد. این یک شرط کلیدی برای کل اکوسیستم از زمان تأسیس آن بوده است و محدودیت برای کنترل عرضه ارز دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیون بیت کوین استخراج شده است. به‌عنوان راهی برای کنترل ورود بیت کوین‌های جدید به گردش، پروتکل شبکه تعداد بیت کوین‌هایی را که برای تکمیل موفقیت‌آمیز یک بلوک تقریباً هر چهار سال یک‌بار به ماینرها اعطا می‌شود، نصف می‌کند.

در ابتدا تعداد بیت کوین‌هایی که یک استخراج‌کنندگان بیت کوین دریافت کرده بود ۵۰ عدد بود که در سال ۲۰۱۲ این عدد به نصف کاهش یافت و پاداش آن به ۲۵ عدد رسید و در سال ۲۰۱۶ دوباره به نصف کاهش یافت و به ۵/۱۲ عدد رسید. در ماه می ۲۰۲۰، پاداش یک‌بار دیگر به نصف کاهش یافت و به پاداش فعلی یعنی ۲۵/۶ عدد رسید. استخراج‌کنندگان آینده‌نگر بیت کوین باید بدانند که اندازه پاداش در آینده به کاهش ادامه خواهد داد، حتی اگر سختی استخراج آن افزایش یابد.

 

درآمدزایی در محیط امروزی

استخراج بیت کوین هنوز هم می‌تواند برای برخی افراد منطقی و سودآور باشد. تجهیزات راحت‌تر به دست می‌آیند، اگرچه ASICهای رقابتی از چند صد دلار تا حدود ۱۰۰۰۰ دلار هزینه دارند. استخراج‌کنندگان آینده‌نگر بیت کوین باید قبل از خرید تجهیزات با هزینه ثابت، تجزیه‌وتحلیل هزینه و فایده را برای درک قیمت سربه‌سر خود انجام دهند. متغیرهای موردنیاز برای انجام این محاسبه عبارت‌اند از:

  • هزینه برق
  • بهره‌وری
  • مدت‌زمان پیش‌بینی شده برای استخراج
  • ارزش بیت کوین

استخرهای استخراج بیت کوین

برای رقابت با مراکز بزرگ ماینینگ، افراد می‌توانند به یک استخر استخراج بپیوندند که گروهی از ماینرها با هم کار می‌کنند و پاداش‌های استخراج را به اشتراک می‌گذارند. این می‌تواند سرعت را افزایش داده و دشواری استخراج را کاهش دهد و درآمد استخراج بیت کوین را افزایش می‌دهد. با افزایش سختی و هزینه، تعداد بیشتری از استخراج‌کنندگان انفرادی، شرکت در یک استخر را انتخاب کردند.

کلام آخر

استخراج بیت کوین فرایندی است که طی آن ماینرها در ازای اجرای فرایند تأیید تراکنش‌های بیت کوین، بیت کوین به دست می‌آورند. این فرایند شامل حل پازل‌های ریاضی است و برای حل کردن نیاز به استفاده از دستگاه به‌شدت قدرتمند محاسباتی دارد.

در روزهای اولیه بیت کوین، ماینینگ می‌توانست یک فعالیت سودآور برای استخراج‌کنندگان انفرادی باشد. با افزایش سطح دشواری الگوریتم بیت کوین و ورود بازیگران نهادی بزرگ به اکوسیستم استخراج بیت کوین، اقتصاد آن تغییر کرده است و اکنون تحت سلطه استخرهای استخراج قرار دارد. ماینرهای منفرد باید قبل از انجام فعالیت، تجزیه‌وتحلیل هزینه و فایده را با درنظرگرفتن متغیرهایی مانند هزینه برق، بهره‌وری، زمان استخراج و قیمت بیت کوین انجام دهند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: