خانم دکتر علم الهدی:

آزادی زنان در اسلام در خدمت تکامل اجتماعی آنهاست

آزادی زنان در اسلام در خدمت تکامل اجتماعی آنهاست
کدخبر : 561314

دکتر علم الهدی در اختتامیه جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد در تبیین جایگاه عفاف در جامعه اسلامی به بانوان به عنوان کنشگر اجتماعی فعال اشاره کرد و افزود در تاریخ کشورهای اسلامی از جمله ایران، عفاف و حجاب با سیاست پیوند خورده کما این که در حادثه گوهرشاد دیده می‌شود.

دکتر علم الهدی در اختتامیه جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد  در تبیین جایگاه عفاف در جامعه اسلامی به بانوان به عنوان کنشگر اجتماعی فعال اشاره کرد و افزود در تاریخ کشورهای اسلامی از جمله ایران، عفاف و حجاب با سیاست پیوند خورده کما این که در حادثه گوهرشاد دیده می‌شود.

وی با توجه به اینکه قرآن کریم در زمینه حجاب از آن به  امتحان اجتماعی یاد می کند، به صبر مجموعه های مردمی و فرهنگی ترویج عفاف و حجاب که مورد ارزیابی جشنواره گوهرشاد قرار گرفتند اشاره کردند و شخصی دیدن مسئله عفاف را امری متضاد با رویکرد الهی در حاکمیت توصیف کردند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود که به صورت زنده از شبکه های صدا و سیما و خبرگزاری ها پخش می شد، تاکید کرد: زنان به درستی و با فریاد بلند آزادی را می‌خواهند و برای این منظور باید ابتدا تکلیفمان را روشن کنیم که آیا آزادی و حقوق زن صرفا امری فردی است یا در کنار آن امری عمومی نیز هست؟

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تاریخچه نگاه غرب به مسأله زن بیان داشت: غربی ها در گذشته زنان را حصر می‌کردند و امروز زنان را حذف می‌کنند، آنها در گذشته زنان را فقط برای خصوصی خود می‌خواستند و متاسفانه امروز حوزه خصوصی را گسترش داده‌اند تا جایی که امروز زنان در برخی مناطق جهان با لباس خواب در عموم حاضر می‌شوند.

دکتر علم‌الهدی در پایان بیان داشت: ما برای تعریف آزادی و نوع کنشگری زنان باید ابتدا دستگاه فکر و عقلانیت خود را تعریف کنیم و تاکید کرد: آزادی زن در دستگاه عقلانیت اسلام، در  جهت تکامل اجتماعی زن است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: