رپرتاژ اگهی

مقایسه فرصت‌های شغلی مهندس مکانیک در پایتخت و سایر شهرها

مقایسه فرصت‌های شغلی مهندس مکانیک در پایتخت و سایر شهرها
کدخبر : 562327

مهندسی مکانیک از رشته‌های پرکاربردی است که فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان آن وجود دارد. باتوجه به گسترده بودن بازار کار پایتخت، موقعیت های شغلی بیشتری پیش روی کارجویان است. اما تفاوت در فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک تهران و سایر شهرها، تنها محدود به تعداد آگهی های استخدام نیست. مواردی مثل میزان حقوق و دستمزد و شرایط استخدامی، در پایتخت، شهرهای بزرگ و کوچک متفاوت هستند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. اگر به دنبال فرصت ‌های شغلی رشته مهندسی مکانیک هستید، با ادامه این مقاله و بررسی شرایط بازار کار مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرها همراه باشید.

مهندسی مکانیک از رشته‌های پرکاربردی است که فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان آن وجود دارد. باتوجه به گسترده بودن بازار کار پایتخت، موقعیت های شغلی بیشتری پیش روی کارجویان است. اما تفاوت در فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک تهران و سایر شهرها، تنها محدود به تعداد آگهی های استخدام نیست. مواردی مثل میزان حقوق و دستمزد و شرایط استخدامی، در پایتخت، شهرهای بزرگ و کوچک متفاوت هستند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. اگر به دنبال فرصت ‌های شغلی رشته مهندسی مکانیک هستید، با ادامه این مقاله و بررسی شرایط بازار کار مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرها همراه باشید.

فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک در تهران

بازار کار گسترده و پررقابت شغل مهندسی در تهران، باعث شده تا کاریابی در این شهر برای افراد بدون سابقه کار و یا با مهارت‌ها و تخصص کمتر دشوار باشد. داشتن یک رزومه قوی از اصلی‌ترین شروط استخدام شرکت‌های بزرگ در آگهی‌های استخدام مهندس مکانیک تهران است. با این وجود، تنوع فرصت‌های شغلی این امکان را برای افرادی با هر سطح از توانایی و مهارت ایجاد کرده تا بتوانند در این شهر مشغول به کار شوند. برای دیدن آگهی های استخدام مهندس مکانیک در تهران بدون سابقه کار کلیک کنید.

در ادامه تعدادی از موقعیت‌های شغلی که برای مهندسین مکانیک در شهر تهران وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

استخدام مهندس مکانیک در صنایع خودروسازی

صنعت خودروسازی همواره نیازمند جذب و استخدام مهندسان مکانیک باتجربه و توانمند است. هرچند، فرصت استخدام در صنعت خودروسازی در شهرهایی به جز پایتخت نیز وجود دارد، تعداد و تنوع آگهی‌های استخدامی این حوزه در شهر تهران بسیار بیشتر است. داشتن حداقل مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک، 1 تا 3 سال سابقه کار مرتبط و تسلط به نرم‌افزارهای مهندسی، از مهم‌ترین شروط استخدام در شرکت‌های معتبر خودروسازی مثل صنایع خودروسازی مدیران، ایران خودرو و غیره است.

استخدام مهندس مکانیک در نفت و گاز و پتروشیمی

از حوزه‌های دیگری که تعداد آگهی‌های زیادی در استخدام مهندس مکانیک تهران دارند، می‌توان به حوزه نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌های اطراف تهران اشاره کرد. داشتن حداقل مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک، 1 تا 5 سال سابقه کار مرتبط و تسلط به نرم‌افزارهای مهندسی، از مهم‌ترین شروط استخدام در شرکت‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است.

استخدام مهندس مکانیک در شرکت‌های حوزه فناوری

یکی از مزیت‌هایی که کاریابی در تهران نسبت به سایر شهرها، خصوصا شهرهای کوچک دارد، امکان استخدام در شرکت‌های مطرح حوزه فناوری است. استخدام کارشناس طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی یکی از موقعیت‌های شغلی شرکت دیجی کالا است که برای استخدام در آن نیاز به داشتن مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و 2 سال سابقه کار در گروه شغلی مشابه دارید.

فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک در شهرهای بزرگ

در ادامه تعدادی از موقعیت‌های شغلی که برای مهندسین مکانیک در شهرهای بزرگ وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

استخدام مهندس مکانیک در شرکت‌های تولیدی/ صنعتی

در شهرهای بزرگ و صنعتی، فرصت‌های شغلی زیادی برای استخدام مهندس مکانیک در شرکت‌های تولید ماشین آلات و ابزارالات صنعتی وجود دارد. شرایط کاری و استخدام در این شرکت‌ها تفاوت چندانی با شرکت‌های بزرگ تهران ندارد. از مهم‌ترین شروط استخدام در شرکت‌های تولید ماشین‌آلات صنعتی می‌توان به داشتن مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و حداقل یک سال سابقه کار اشاره کرد.

استخدام مهندس مکانیک در صنعت فولاد

یکی از صنایعی که در خارج از پایتخت توسعه بیشتری داشته است، صنعت فولاد است. استخدام در کارخانجات فولاد نیازمند داشتن مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و بین 1 تا 3 سال سابقه کار مرتبط است. فرصت‌های شغلی مرتبط با صنعت فولاد بیشتر مربوط به استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان است.

استخدام مهندس مکانیک در صنایع غذایی

فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک در صنایع غذایی در مقایسه با کارخانجات صنعتی کمتر است. با این وجود، در برخی از استان‌ها مثل گیلان، خراسان رضوی، قزوین و غیره که تعداد کارخانجات صنایع غذایی در آن‌ها بیشتر است، فرصت‌های استخدامی خوبی وجود دارد.

تفاوت‌های بازار کار مهندس مکانیک در تهران و سایر شهرها

همانطور که اشاره شد، باتوجه به کاربردی بودن تخصص مهندسی مکانیک، فرصت‌های شغلی متعددی در تهران و شهرهای بزرگ برای کارجویان وجود دارد. پیش از این، تعدادی از فرصت‌های شغلی که بازار کار تهران را تاحدودی از سایر شهرها متمایز می‌کند معرفی کردیم. در ادامه، مهم‌ترین تفاوت‌های بازار کار تهران و سایر شهرها در استخدام مهندس مکانیک را بررسی می‌کنیم.

تعداد فرصت‌های شغلی

با یک جستجوی ساده در سایت‌های استخدام و کاریابی، متوجه تفاوت در تعداد آگهی‌های استخدام مهندس مکانیک تهران و سایر شهرها خواهید شد. این تفاوت بسیار زیاد بوده و تعداد فرصت‌های شغلی تهران در حدود 10 برابر بیشتر از شهرهای بزرگی مثل اصفهان و شیراز است. باتوجه به تفاوت جمعیت پایتخت با سایر شهرها، وجود چنین تفاوتی طبیعی بوده و لزوما نشان دهنده بهتر بودن بازار کار پایتخت نیست. همچنین، با توجه به وجود رقابت کمتر در شهرهای کوچک، استخدام در شرکت‌ها و خصوصا کسب و کارهای سنتی و منطقه‌ای مثل کارگاه‌ها بسیار راحت‌تر است.

میزان حقوق و درآمد

باتوجه به هزینه‌های بالای زندگی در شهر تهران، میزان حقوق و دستمزد مهندس مکانیک در آن بالاتر از سایر شهرهای ایران است. یکی دیگر از دلایل بالاتر بودن میزان حقوق، وجود شرکت‌ها و برندهایی است که تنها در استان تهران فعالیت دارند. این شرکت‌های معتبر با در نظر داشتن میزان اعتبار و بودجه‌ای که دارند، حقوق بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها پرداخت می‌کنند. میانگین حقوق دریافتی ماهانه یک مهندس مکانیک در تهران بسته به صنعت و سطح ارشدیت، در حدود 10 تا 30 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ 8 تا 19 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 8 تا 18 میلیون تومان است.

تنوع فرصت‌های شغلی

تعدد فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک تهران به طبع باعث افزایش تنوع شغلی در این استان شده است. در شهرهای صنعتی، بیشتر فرصت‌های شغلی استخدام مهندس مکانیک مربوط به کارخانجات ماشین‌آلات صنعتی یا پالایشگاه و پتروشیمی است. هرچند، تنوع در فرصت‌های استخدامی، بیشتر برای کارجویانی که در حوزه خاصی تخصص دارند دغدغه محسوب می‌شود. برای مهندسان مکانیک که سابقه کار زیادی در شرکت‌های صنعتی دارند، فرصت‌های شغلی زیادی در اغلب شهرها فراهم است.

جمع‌بندی

مهندسی مکانیک، از تخصص‌های مورد نیاز تمامی صنایع و کارخانجات است. با توجه به کاربرد گسترده‌ای که مهندسی مکانیک در حوزه‌های مختلف دارد، فرصت‌های شغلی زیادی پیش روی متخصصان این رشته در تمامی شهرهای ایران است. در این مطلب، به مقایسه فرصت‌های شغلی مهندس مکانیک در پایتخت و سایر شهرها پرداختیم. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو می‌توان به تعداد و تنوع فرصت‌های شغلی و همچنین میزان حقوق و دستمزد دریافتی مهندسان مکانیک اشاره کرد که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسولیتی بابت آن ندارد .....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: