اهداف برگزاری جشنواره اقوام عشایر در تهران عنوان شد:

آشنایی با هنر دست فرش‌بافان عشایر در کنار لذت بردن از طعم‌های جدید

آشنایی با هنر دست فرش‌بافان عشایر در کنار لذت بردن از طعم‌های جدید
کدخبر : 567390

جشنواره اقوام عشایر با برگزاری یک رویداد نمایشگاهی با هدف آشنایی با فرهنگ، سنت و کارهای دست هنرمندان عشایر عزیز کشورمان در تهرانپارس شهر تهران مورخ ۲۰ مهر لغایت ۱۰ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد: جشنواره اقوام عشایر در محتواهای مختلف جشنواره‌ فرش دستباف روستایی، مراسم رب‌گیری عشایر و سوغات شهرها و عشایر کشور آماده برگزاری یک رویداد مهم بین دهه پایانی مهرماه تا دهم آبان سال جاری به آدرس تهران پارس خیابان استخر مجموعه فرهنگی تفریحی دارایی، است.
فرش دستباف عشایر

سالن‌های فرش دستبافت روستایی تابلو فرش در این نمایشگاه باهدف معرفی صنعت فرش و تابلو فرش دستباف و گردآوری تولیدات متنوع فرش عشایری و روستایی کشور است. در این جشنواره انواع قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، گبه و سایر دست بافته‌های هنرمندان عشایر ایلات قشقایی شاهسون، لر بزرگ و کوچک، بختیاری و دیگر ایلات کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
قالیچه-نمونه-فرش-قشقایی-2

در سالن‌ها و غرفه‌های دیگر می‌توانید لذت طعم‌های جدید را در مراسم رب گیری ( رب گوجه، رب انار، رب لیمو و...) به سبک عشایر، را به همراه سوغات شهرها و عشایر کشور تجربه کنید و با فرهنگ و سنت‌های غذایی این قشر عزیز کشور عزیزمان ایران آشنا شوید.

گفتنی است؛ جشنواره اقوام عشایر که فردا  20 مهرماه از ساعت 11 صبح افتتاح خواهد شد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11صبح الی10شب و روزهای پنجشنبه و ایام تعطیل تا11شب به آدرس تهران پارس خیابان استخر مجموعه فرهنگی تفریحی دارایی برقرار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: