رپرتاژ اگهی /

۵ مقصد جذاب برای یک سفر بهاری

5 مقصد جذاب برای یک سفر بهاری
کدخبر : 574393

بهار که از راه می‌رسد مهم‌ترین سوال این است که به کجا سفر کنیم؟ شیراز، رشت یا جای دیگری؟ در این متن ما به شما 5 پیشنهاد متنوع برای یک سفر بهاری جذاب می‌دهیم.

 

اردیبهشت به معنای واقعی ماهی بهشتی است که در آن سفر به هر نقطه‌ای از ایران و حتی بسیاری از نقاط جهان دل‌انگیز است. از جنوب تا شمال و از غرب تا شرق باید اردیبهشت را بهترین زمان برای هر سفری دانست.

آنطور که ادیب صابر همه گفته است:

بهشت گشت به اردیبهشت و فروردین

ز لطف روی هوا و ز سبزه پشت زمین

معطر است هوای چمن به نافه مشک

مرصع است لباس چمن ز در ثمین

هوای معتدلِ اردیبهشت باعث می‌شود تا نه جنوب و کویر خیلی گرم باشد، نه شمال خیلی شرجی باشد و نه تبریز اسیر سرمای آخر زمستان باشد. اردیبهشت شیراز را شکوفا، جنوب را مطبوع‌تر از همیشه، شمال را بارانی و لطیف و تبریز را خنک و جان‌بخش می‌کند. از کاشان بوی گلاب می‌رسد و لاله‌های در دشت‌ها می‌رقصند.

از قدیم به شوخی و جدی اردیبهشت ماه عشق و عشاق بوده. ماه قرارهای عاشقانه، ماه رسیدن، ماه تجدید عشق‌های کهنه و ماه تازه کردن عشق‌های چندین و چند ساله‌ای که شاید در طول زمان رنگ‌وبوی عادت و تکرار گرفته‌اند.

ما برای چند قرار عاشقانه، یافتن عشق، تجدید عشق‌های کهنه و تازه کردن عشق‌های چندین و چند ساله ۵ مقصد عاشقانه برای سفر عاشقانه در اردیبهشت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شیراز؛ شهرِ اردیبهشت و عشق

شیراز تکراری‌ترین، مشهورترین و البته هنوز بهترین و اولین مقصد برای سفر در اردیبهشت است. شیراز جادویی با سعدی و حافظ و باغ‌های سرسبزش بهترین میزبان برای اردیبشهتی فراموش نشدنی است. شیراز شهر عجیبی است، هم چهار فصل است و هم هر نوع جاذبه گردشگری که بخواهید در آن پیدا می‌شود.

c5468c41-f751-4e05-9329-3da646ffb875

اهل شعر هستید؟ حافظ یک سو و سعدی سوی دیگر شهر است. اهل تاریخ هستید؟ پاسارگاد و تخت جمشید قلب تپنده تاریخ ایران هستند. اهل بازار گردی هستید؟ بازار وکیل نگین درخشانی در تراز بازارهای تهران، اصفهان و تبریز است. اهل خوردن و تفریح‌های مدرن هستید؟ رستوران‌های شیراز نه تنها از نظر طعم و مزه هیچ چیز از تهران و اصفهان کم ندارند بلکه گاهی با معماری‌های خاص خود شما را شگفت زده می‌کنند.

شیراز در اردیبهشت شلوغ است و ورود گردشگر در آن میلیونی است، اما بوی بهارنارنج، گل های رز، نرگس و بابونه چیزی نیست که بتوان از آن گذشت، پس حتما یک اردیبهشت عاشقانه را شیراز سپری کنید.

اصفهان؛ نیمه‌ی عاشقانه‌ی جهان

اصفهان به حق عنوان نصفِ جهان را یدک می‌کشد. شکوه معماری و هنر ایرانی در اصفهان پیداست، شهری که پایتخت هنر است و در هر کوچه و پس کوچه‌ای از آن نشانی از هنر به چشم می‌خورد.

8941669e-ba16-4f2e-b00c-944a78058071

بهترین توصیف از اردیبهشت اصفهان را ملک‌الشعرای بهار داشته است، آن جا که می‌سُراید:

آمد اردیبهشت‌، ای ساقی

اصفهان شد بهشت‌، ای ساقی

آن بهشتی که گم شد از دنیا

هر به سالی مهی‌، شود پیدا

وان مه اردیبهشت باشد و بس

اصفهان چون بهشت باشد و بس

جنت عدن و روضه رضوان

هست اردیبهشت اصفاهان

جاهای تفریحی اصفهان به معنای واقعی کلمه بی‌شمار است. از سی‌وسه‌ پل و پل خواجوی معروف تا چهار باغ دل‌انگیز و میدان نقش جهان به هر کجای اصفهان که گام بُگذارید به عمق تاریخ و فرهنگ ایران می‌روید. بازار اصفهان هم بازار معمولی نیست، بازاری در دل تاریخ است که با تمام زخم‌هایی که خورده هنوز هنر در آن موج می‌زند.

این شکوه وقتی با اردیبهشت ترکیب شود چهار باغ را تبدیل به بهشت و اصفهان را از نصفِ جهان تبدیل نیمه‌ی عاشقانه‌ی جهان می‌کند. اصفهان درست مثل شیراز است. حتی اگر در اردیبهشت به اصفهان رفته‌اید باز هم می‌توانید چنین کاری را کنید و اطمینان داشته باشید سفری عاشقانه و غیرتکراری خواهید داشت.

رشت؛ باران عشق در شهری همیشه زنده

رشت تجسم زندگی در زنده‌ترین حالت آن است. از بازارهای رشت تا میدان شهرداری و از رستوران‌ها تا جنگل‌های اطراف رشت همه و همه زنده و جاری هستند.

4545454

میدان شهرداری رشت

رشت بارانی، زندگی بخش و مهربان را با اردیبهشت معتدل و جان بخش ترکیب کنید تا آن وقت متوجه شوید با چه ترکیب جادویی و عجیبی مواجه هستید؛ ترکیبی تکرار ناپذیر و عمیقا عاشقانه.

اگر در اردیبهشت به رشت رفتید چندان دنبال بازدید از نقاط دیدنی و تاریخ این شهر دل‌انگیز نباشید. در اردیبهشت باید در رشت زندگی و داستان عاشقانه ساخت؛ پس داستان عاشقانه خود را زندگی کنید. اگر به شهر رشت رفتید سری هم به بهترین ساحل کیاشهر بزنید.

 

ترکمن صحرا؛ سفر به نقاشی‌ها

تنها چیزی که می‌تواند از اردیبهشت جادویی‌تر باشد ترکمن صحرا است. سفر به ترکمن صحرا شما را جادو می‌کند. مناظر و آدم‌ها به طور عجیبی دل‌انگیز هستند و انگاری از دل نقاشی بیرون آمده‌اند و دنبال مسخ کردن شما هستند.

55555333

خالد نبی در ترکم صحرا

کافی است یک بار به ترکمن صحرا و طبیعت جادویی آن سفر کنید تا از حجم زیبایی و تفاوت این مقصد گردشگری جذاب تعجب کنید. دشت‌های ترکمن صحرا در این ماه پر از گل‌های زرد و قرمز می‌شوند و چشمه‌ها و آبشارها در پر آب‌ترین حالت خود هستند. از بند ترکمن رویایی و مقبره دل‌پذیر خالدنبی در ترکمن صحرا قرار دارند. ترکمن صحرا در اردیبهشت خود یک داستان عاشقانه جادویی و راز آلود است.

 

کوهرنگ؛ لاله‌های عاشق

کوهرنگ سرزمین لاله های واژگون و نماد عشق است. کوهرنگ، چهارمحال و بختاری و لرستان به طور کلی کم‌تر مورد توجه گردشگران بودند و همین مسئله این مقاصد را برای یک سفر عاشقانه در اردیبهشت مناسب‌تر از قبل می‌کنند. مناظری در کوهرنگ می‌بینید شبیه به تصاویر خوش‌رنگ و لعاب مستندهای اروپایی هستند. همانقدر جذاب، بکر و دل‌پذیر.

اگر دنبال ماجرایی عاشقانه در دل طبیعت و دشت و در پیچ و تاب دشت‌ها هستید کوهرنگ مناسب‌ترین مقصد است، جایی که لاله‌های واژگونی عشق را مجسم می‌کنند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: