رپرتاژ اگهی /

هژیر توحیدی | صارم توحیدی بررسی بنتونیت در شوینده ها

هژیر توحیدی | صارم توحیدی بررسی بنتونیت در شوینده ها
کدخبر : 576665

هژیر توحیدی علت استفاده از بنتونیت ها در مواد شوینده رو توضیح داد: از بنتونیت سدیم و یا کلسیم دار به دلیل خاصیت نرمی آن استفاده می شود.

 بنتونیت  در شوینده ها

هژیر توحیدی علت استفاده از بنتونیت ها در مواد شوینده رو توضیح داد: از بنتونیت سدیم و یا کلسیم دار به دلیل خاصیت نرمی آن استفاده می شود. مواد شوینده در خشکشویی ها و مایعات دستشویی و صابون های مایع همه دارای بنتونیت هستند و بنتونیت در آنها به عنوان ماده چرک زدا و همچنین نرم کننده پارچه ها به کار می رود. بنتونیت سدیمی به عنوان شوینده در خشک شویی لباس های به شدت کثیف استفاده می شود. این بنتونیت هرگونه چرک و کثیفی را جذب کرده و به وسیله ی سیال خشک شویی از سطح لباس جدا می شود . بنتونیت سفید در شوینده ها پس از تبدیل به غربال مولکولی به کارمی رود.

هژیر توحیدی در این رابطه گفت:

استفاده از بنتونیت سفید در شوینده ها رایج  شده زیرا استفاده از فسفات در شوینده ها طی چندین سال گذشته به سبب مسائل زیست محیطی شدیدا منع شده است

 

فرمولاسیون پرکننده صنعت شوینده ها

شوینده های لباس به دو صورت مایع و پودری به بازار عرضه می شوند. با توجه به اینکه اکثر اجزاء فرمولاسیون آن ها مشابه است، جزئی که مایع یا پودری بودن محصول نهایی را تعیین می کند، پرکننده نامیده می­شود. این عوامل پس از اثر بر خواص فیزیکی محصول نهایی بر خواص شویندگی آن ها نیز اثراتی نشان می دهد. معمولاً با شنیدن نام پرکننده ها تصور می کنیم که این مواد صرفاً به­دلیل کاهش قیمت مورداستفاده قرار می گیرند. اما پرکننده های صنعت شوینده، اثرات مهمی بر عملکرد نهایی شوینده های لباس دارند.

6af60744-b6ee-4d68-830c-0b3e338f645f

آقای هژیر ( صارم ) توحیدی این آثار از چند طریق ایجاد می شوند:

از سه طریق

1-ایجاد پایداری در محصول نهایی

2- وجود خاصیت شویندگی در برخی پرکننده ها

 3-کمک به کاهش قیمت و امکان استفاده از افزودنی های گران تر و مؤثرتر.

پرکننده های متفاوتی برای شوینده های مایع و پودری استفاده می شود.

انوع پرکننده ها

 

سدیم سولفات

یک نمک است که در پودرهای شوینده، صابون حمام و لوازم آرایشی کاربرد وسیعی دارد. این پرکننده به دلیل اقتصادی بودن محبوب ترین پرکننده صنعت شوینده می باشد. علاوه بر آن این پرکننده در کنار سایر اجزا اثر شویندگی کمی هم از خود نشان می دهد. این پرکننده از کلوخه شدن پودرها و به هم چسبیدن آن ها در زمان تماس با آب جلوگیری می کند.

 

بوراکس (سدیم بورات)

در برخی شوینده های تجاری استفاده می شود. متداول ترین استفاده آن در ساختن شوینده های خانگی است.

 

سدیم سیلیکات

مهارکننده خوردگی که باوجودآن در محلول شوینده، طول عمر ماشین لباسشویی افزایش میابد.

 

آب:

متداول ترین پرکننده در شوینده های مایع است که باعث رقیق شدن محلولِ اجزا و افزایش حلالیت آن ها می شود. این ویژگی ها باعث ایجاد محلول شوینده پایدار و یکنواخت می گردد. در شوینده های مایع موجود در بازار، برقی رقیق تر و ارزان تر و برخی غلیظ تر و گران تر می باشند.

 

الکل ها:

در شوینده های مایع مصرف فراوانی دارند. وجود الکل به بهبود حلالیت آب و سایر اجزا کمک شایانی می کند. همچنین با کاهش نقطه انجماد محلول شوینده، آن را برای استفاده در نقاط بسیار سرد نیز مناسب می کند.پرکننده­ها در فرمول نهایی بین 5 تا 45 درصد استفاده می ­شوند.

 

هژیر ( صارم ) توحیدی مدیر عامل شرکت جلاگستر الماس تهران

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: