رئیس مجلس در نشست با وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی که با وجدان کاری در جهت تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند، باشیم

باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی که با وجدان کاری در جهت تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند، باشیم
کدخبر : 536585

​رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست با وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی که با وجدان کاری در جهت تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند، باشیم.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست که روز دوشنبه 18 آذرماه و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد، اظهار کرد: تلاش در راه برقراری نظام عادلانه مالیاتی یک جهاد بزرگ است و کسانی که با این نیت و تلاش صادقانه در این سازمان فعالیت می کنند; کارشان شایسته تقدیر است.

رییس+مجلس+مالیات+شماواقتصاد

محمد باقر قالیباف با بیان اینکه در این موقعیت و شرایط خاص که کشور علاوه بر تحریمها، درگیر بیماری کروناست و کار در این شرایط سخت و دشوار است، افزود: در عین حال باید قدردان زحمات ممیزان مالیاتی هم باشیم که با وجدان کاری و تلاش بی وقفه در جهت تامین منابع پایدار کشور تلاش می‌کنند. البته تعداد معدودی از افراد متخلف در هر سازمانی وجود دارد که وجود آنها فعالیت صادقانه دیگران را زیر سوال نمی‌برد و باید محکم و قاطع با آنها برخورد شود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که توفیق اجباری حذف نفت از بودجه را پیش رو داریم، می توانیم با توانمندسازی و افزایش کارآیی نظام مالیاتی، تهدیدهای اقتصادی را با اتکا بر مالیات، به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس مجلس، ضمن تاکید براینکه نظام مالیاتی کشور نیازمند اصلاحات اساسی است، گفت: این اصلاحات مقدمه همه اصلاحات دیگر اقتصادی در کشور است; زیرا نظام مالیاتی عادلانه، نظامی است که به نسبت بهره‌مندی افراد و بصورت هوشمند از آنها مالیات گرفته شود.

قالیباف، بر عزم مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون اقتصادی در همکاری با سازمان امور مالیاتی برای تکمیل برنامه های هوشمندسازی نظام مالیاتی و با اشاره به موفقیت های سازمان امور مالیاتی در تحقق درآمدها، بر لزوم پرهیز نمایندگان مجلس از هر گونه دخالت در عزل و نصب مدیران تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از آمادگی این وزارتخانه برای انجام اصلاحات اساسی در حوزه نظام مالیاتی به ویژه اجرایی کردن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان خبر داد.

دکتر فرهاد دژپسند نیز در این نشست، ضمن تشکر از زحمات همکاران سازمان امور مالیاتی کشور و با اشاره به برنامه های هوشمند سازی نظام مالیاتی و رکوردهای تحقق بالای صد درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۸ و هفت ماهه و هشت ماهه سالجاری، این موفقیت ها را ناشی از تلاش موثر سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای برنامه های مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات برشمرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار، با حمایت قاطع از عملکرد کارکنان دستگاه مالیاتی و قدردانی از زحمات همکاران سازمان خاطرنشان ساخت: قاطبه کارکنان سازمان، افرادی خدوم، شریف، درستکار، پاکدست و مسئولیت پذیر هستند و از هیچ کوششی برای پیروزی کشور در این جنگ اقتصادی دریغ نمی کنند.

دکتر پارسا ادامه داد: نظام مالیاتی هم اکنون در حال اجرایی کردن برنامه های عظیمی همچون اجرای نظام مالیاتی هوشمند است که این امر تحول عظیمی در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین ضمن تبیین برنامه ها ودستاوردهای نظام مالیاتی در حوزه های همچون تحقق درآمدهای مالیاتی همزمان با پیگیری و اجرای برنامه های هوشمندسازی نظام مالیاتی و استقرار نظام جامع و فراگیر پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، اقدامات سازمان در حوزه چابک سازی فرایندها و خدمات الکترونیکی مالیاتی را تشریح کرد.

وی در خاتمه سخنان خود، با تاکید بر ضرورت حمایت مجلس از طرح ها و لوایح مالیاتی و همچنین پشتیبانی از برنامه های تحول نظام مالیاتی و همدلی با کارکنان خدوم این دستگاه، عنوان داشت: نظام مالیاتی برای تحقق نظام مدرن و هوشمند مالیاتی، نیازمند حمایت و همراهی کلیه ارکان نظام و به ویژه دستگاه های اجرایی است که قانون آنها را ملزم به ارایه اطلاعات به این سازمان کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: