خبر بد برای جاماندگان یارانه معیشتی جدید / چه کسانی یارانه گرفتند ؟

خبر بد برای جاماندگان یارانه معیشتی جدید / چه کسانی یارانه گرفتند ؟
کدخبر : 537073

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای به جزئیاتی از واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی که در پایان هفته گذشته انجام شده پرداخته و اعلام کرده که این کمک بلاعوض به دهک‌های پایین داده می‌شود.

 

 پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی از جمله سیاست‌های حمایتی محدودیت‌های کرونایی دو هفته اول آذر ماه بود که در روز جمعه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

 

اما این واریزی‌های با اعتراض گسترده متقاضیانی رو‌به‌رو شد که مدعی هستند شرایط دریافت این یارانه را دارند اما پولی به حسابشان واریز نشده، در مقابل گروهی از مردم این کمک بلاعوض را دریافت کرده‌اند یا حقوق ثابت داشته‌اند یا تحت پوشش بیمه بوده‌اند.

 


خبرداغ : رقص خانوادگی شاهرخ استخری لورفت + فیلم خصوصی


 

در این خصوص لحظاتی پیش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که وظیفه شناسایی مشمولان این طرح را به عهده دارد اطلاعیه‌ای را منتشر کرده اما موضوع جدید در این اطلاعیه مطرح نشده است.

 

مشمولان چه کسانی هستند؟

در این اطلاعیه درباره مشمولان این طرح آمده که این افراد مشمول طرح یارانه 100 هزار تومانی می‌شوند:

 

1. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند.

 

کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی ،بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند.

۲. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند.

۳. بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند.

۴. خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و به افرادی که تمام شرایط بالا را داشته باشند ماهانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

 

معترضان به یارانه کرونا چه کنند؟

اما در خصوص نقش این وزرتخانه در اجرای این طرح نوشته شده که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مسئولیت شناسایی مشمولان بر اساس اطلاعات ثبتی که از سایر دستگاه‌ها دریافت شده است را بر عهده دارد و تعیین تعداد مشمولان و مدیریت فرایند پرداخت مبالغ این طرح حمایتی، بر عهده سازمان برنامه‌وبودجه است.

 

همچنین از مردم خواسته شده که باتوجه به شرایط خاص حاصل از شیوع کرونا از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، ادارات کل استانی و سایر نهادها برای پیگیری حمایت معیشتی کرونا خودداری کنند.

 

واریزی که در روز جمعه انجام شد اولین نوبت از این یارانه بود و در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز این کمک بلاعوض واریز می‌شود.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۴ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • ناشناس

    سلام چرا کسانی که سهام عدالت فروخته ان براشون پول واریز نمیشه این چه وضعیه توروخدا جواب چراواریز نمیشه

  • نامشخص

    واقعن چه عدالتی ثروتمندا گرفتن ولی مافقرا نه