رقم واقعی یارانه فاش شد / یارانه واقعی چقدر است ؟

رقم واقعی یارانه فاش شد / یارانه واقعی چقدر است ؟
کدخبر : 537120

ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۸۹ رقمی حدود ۴۱ دلار بوده است. در اولین سال شروع پرداخت یارانه نقدی بهای دلار در بازار آزاد ۱۱۰۰ تومان بود که بهای دلاری یارانه نقدی در آن سال به حدود ۴۱ دلار می‌رساند.

  ارزش ۴۱ دلاری یارانه نقدی سال ۸۹ در حالی است که در حال حاضر بهای دلار بیشتر از ۲۵ هزار تومان شده و قدرت خرید یارانه‌های پرداختی از سمت دولت را به شدت پایین آورده است.

 

در حال حاضر دولت سه نوع یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌کند. یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی، یارانه معیشتی یا همان یارانه بنزین و بسته حمایتی کرونا این سه قلم یارانه نقدی هستند.

 

1283213_626

 

از این میان ارقام یارانه، یارانه 45 هزار و 500 تومانی تقریبا به بالای 90 درصد ایرانی‌ها پرداخت می‌شود و دولت اعلام کرده بود یارانه بنزین به 60 میلیون نفر تعلق می‌گیرد و حالا یارانه 100 هزار تومانی برای 30 میلیون نفر در نظر گرفته شده است که به صورت عمده برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و افراد بدون درآمد ثابت هستند.

 


خبرمهم : پراید ارزان شد / سقوط قیمت خودرو ادامه دارد


 

اگر فردی این سه قلم یارانه را دریافت کند، مجموع یارانه‌های او به حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که اگر دولت بخواهد مطابق با ارزش اولیه همان یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، به مردم یارانه بدهد، با نرخ فعلی دلار باید حدود یک میلیون تومان یارانه بدهد!

 

در حال حاضر حداکثر یارانه ای که دولت به افراد پرداخت می‌کند ارزشی حدود یک پنجم یا ۲۰ درصد یارانه نقدی دارد که در سال ۸۹ به مردم پرداخت شد.

 

images (1)


سقوط ارزش ریال و در نتیجه کاهش شدید قدرت خرید یارانه‌های پرداختی، موجب اعتراض بسیاری از شهروندان ایرانی شده است.

 

images (2)

 

آنها معتقدند که یارانه نقدی دیگر جوابگوی هزینه‎های زندگی آنها نیست و البته کارشناسان اقتصاد اعتقاد دارند که پول پاشی با یارانه نقدی یکی از عوامل مهم برهم خوردن سیاست‌های پولی و مالی در ایران و در نتیجه سرکشی نرخ تورم بوده است.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • حمیدرضاطاعتی گیگاسری

    برای خانواده من رایانه نریختن

  • ناشناس

    لیست قیمت وماشین های ثبت نامی ایران خودرو امروز