وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی ۱۰ ضامن می خواهد

وام ازدواج 200 میلیونی 10 ضامن می خواهد
کدخبر : 537266

کمیسیون اجتماعی مجلس رای به وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی داده است. اما مردم می‌گویند دولت بهتر است به جای افزایش وام، تورم را کنترل و شغلی ایجاد کند که مردم توان پرداخت قسط این وام را داشته باشند.

اگر مصوبه کمیسیون اجتماعی در صحن علنی رای بیاورد، وام هر یک از زوجین به ۱۰۰ میلیون تومان و مجموع آن به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد. با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله و اقساط ماهانه بیش از دو میلیون تومانی.

 

اگرچه گفته می‌شود وام هر کدام از زوجین با یک ضامن هم پرداخت می‌شود اما مردم می‌گویند هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن می‌خواهد و احتمالا وام ۲۰۰ میلیونی ۱۰ ضامن می‌خواهد! مشکل دیگر این است که بانک‌ها احتمالا منابع لازم برای پرداخت چنین وامی را ندارند. آن هم وامی ۱۰ ساله با سود ۴ درصد را!

 

اما حتی اگر بانک‌ها این وام را بدهند و مشکل ضامن را هم حل کنند، مردم می‌گویند سرعت افزایش تورم بیشتر از سرعت افزایش وام است و احتمالا قدرت خرید وام ۲۰۰ میلیون تومانی سال آینده به اندازه وام ۱۰۰ میلیونی امسال است. مشکل دیگر پرداخت اقساط ماهانه دو میلیون تومانی در ماه است.

 

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

 

«با این تورم وام ۲۰۰ میلیون تومانی کمه. وام ازدواج باید حداقل یک میلیارد تومان باشه که بشه وسیله خرید، یه خونه گرفت و یه کار راه انداخت.»

 

«من به‌عنوان یه جون چطوری باید زندگی رو بسازم با ۱۰۰ میلیون چیکار کنم اینقدر وسایل گرونه.»

 

«با این تورم سال آینده باید منتظر یخچال ۱۰۰ میلیونی باشیم چونکه امسال با این ۵۰ میلیون فقط میشه یه یخچال خرید.»

 

«چه فایده. از این ور وام را بالا می‌برند از اون طرف همه چی گرون میشه پول هم که بی ارزش.»

 

«من بیکار ازکجا بیارم قسط دو میلیونی این وام را بدم؟ اول یه شغلی بدید بعدش وام.»

 

«بانک ها یک ضامن قبول نمی کنند.»

 

«اول یه فکری به حال مسکن و شغل جوان ها بکنید بعد به فکر ازدواج باشید.»

 

«من چند هفته قبل واسه گرفتن وام کالا رفتم بانک. براب ۲۰ میلیون وام با سود ۱۸ درصد دو تا ضامن دولتی خواستند با چک. برای ۳۰ میلیون میگفت باید سند ملکی بیاری. اون وقت توقع دارید واسه ۱۰۰ میلیون اونم با سود ۴ درصد بانک‌ها شرایط راحت بزارن؟»

 

«۴ سال پیش با وام ۲۰ میلیون می‌شد تمام وسایل خانه را خرید. الان فقط یک یحچال ۹۰ میلیون تومان است! با ۲۰۰ میلیون نصف وسایل را هم نمی‌شود خرید.»

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: