یارانه باید افزایش پیدا کند ؟

یارانه باید افزایش پیدا کند ؟
کدخبر : 538001

در ابتدای آغاز واریز یارانه نقدی، با ۴۵ هزار تومان می‌شد یک گرم طلا خرید اما الان یارانه نقدی پول یک شانه تخم مرغ است. مردم از دولت می‌خواهند که با توجه به تورم مبلغ یارانه نیز افزایش یابد.

یارانه به صورت نقدی هر ماه واریز می شود . یارانه انواع گوناگونی دارد که یارانه نقدی به ازای هر نفر 45 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . در ادامه جزئیات پرداخت احتمالات افزایش یارانه را می خوانید .

 

طی ۱۰ سال گذشته مبلغ یارانه نقدی ثابت بوده و هر ماه مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر واریز می‌شود. صد و نوزدهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به دی ماه امسال نیز ساعت ۲۴ روز شنبه آینده واریز می‌شود.

 


خبرداغ : مجری عصرجدید از عشقش رونمایی کرد + عکس دونفره


 

۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور این یارانه را دریافت می‌کنند. این افراد ۱۰ سال پیش می‌توانستند بیشتر از یک گرم طلا ۱۸ عیار بخرند اما الان فقط می‌توانند کمتر از یک شانه تخم مرغ بخرند.

 

یارانه‌بگیران می‌گویند که دولت باید مبلغ یارانه را افزایش دهد، چرا که این مبلغ نمی‌تواند حتی بخش کوچکی از هزینه‌های زندگی را پوشش دهد.

 

طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم کالاهای مصرفی خانوارهای ایرانی در آذر ماه امسال به رقم بیش از ۴۴ درصد رسیده است.

 

دولت در آذر ماه پرداخت چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا را تصویب و اولین مرحله آن را نیز واریز کرد، اما ۳۴ میلیون نفر جزو مشمولان این یارانه شناسایی شدند که موجب اعتراض شدید متقاضیان شد.

 

در واقع پرداخت این یارانه نیز نتوانسته مردم را راضی کند آنها می‌گویند باید یارانه‌ها افزایش یابد.

 

یارانه‌ای به ارزش شانه تخم مرغ

«باید مبلغ یارانها به اندازه گرونیها افزایش بدین ما هم نه وام دادن نه کمک معیشتی کارگر فصلی هستیم از شکم میزنیم که بیمه رو پرداخت میکنیم که اگه مردیم یه چندر حقوق برای بچهامون بمونه بتونن زنده بمونن»

 

«فقط سر مردم کلاه می‌گذارید یه شانه تخم ۴۲۰۰۰ تومان یارانه ۴۵ به خاک سیاه بشینید.»

 

«چرا مسئولین محترم مبلغ یارانه رو افزایش نمیدن مگه قیمت حامل های انرژی و شیر و نان افزایش پیدا نکرده. پس چرا مبلغ یارانه ها اضافه نمیشه ؟»

 

«قیمت دلار و طلا لحظه ای در این کشور بالا میرود و متاسفانه هیچ وقت توقف و نزول نداشته اما یارانه مردم ۱۰ ساله حتی یک ریال افزایش قیمت نداشته»

 

«یک عدد روغن ۵۵تومان شما هنوز ۴۵تومان به مردم میدین.»

 

«دو نفر ۹۰ تومن میشه یک بسته پوشک ۱۴۰ هزار تومن شده»

 

«بخدا دیگه ۴۵ تومن نون هفته نمیشه دلمون خوش یارانه دارم به ماه ۱صدتومن ندادن خدا خوشش میاد»

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: