سال آینده دولت باید ۹۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذاری داشته باشد

سال آینده دولت باید ۹۵ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذاری داشته باشد
کدخبر : 538318

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: درآمد دولت از بورس نیست از محل واگذاری است، بر این اساس ۹۵ هزار میلیارد تومان باید سال دیگر واگذاری داشته باشیم.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل فارس، فرهاد دژپسند در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه دولت بخشی از درآمدهای خود را می‌خواهد از بورس تأمین کند، گفت: این مسئله صحیح نیست زیرا درآمد دولت از بورس نیست از محل واگذاری است، ۹۵ هزار میلیارد تومان باید سال دیگر واگذاری داشته باشیم البته واگذاری در بورس لزوما به صورت خرده شناور نیست و ممکن است به صورت بلوکی باشد.

دژپسند بیان کرد: برای تقویت بورس می‌خواهیم به صورت بلوکی عرضه انجام شود تا ضرر و زیان نداشته باشد و باعث رشد بورس شود.

 

واگذاری سرخابی‌ها دهه فجر امسال در بورس

وی در مورد خصوصی‌سازی سرخابی‌های پایتخت، گفت: مواردی که در بورس عرضه می‌شود باید همه مراحل آن در نظر گرفته شود تا به سرمایه‌گذار اعلام کنیم برای خریداری اطمینان کامل حاصل شده و منافع آنها در بحث عرضه اولیه تأمین می‌شود.

دژپسند افزود: باید در قیمت‌گذاری، اموال و دارایی‌ها دقت کنیم، ارزندگی براساس قیمت "آ" تعیین کنیم، تلاش‌ها را به کار ببندیم تا در دهه فجر آن را عرضه کنیم.

وی با اعلام اینکه زمان واگذاری قطعی نیست، خاطرنشان کرد: علت این مهم آن است که دقیقا تقویم و ارزش‌گذاری اموال به گونه‌ای صورت گیرد که وقتی نرخی اعلام می‌شود خریدار بداند که به آن اجحاف نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: