پیام تبریک وزیر اقتصاد به مناسبت روز جهانی گمرک

پیام تبریک وزیر اقتصاد به مناسبت روز جهانی گمرک
کدخبر : 538704

دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی با تبریک روز جهانی گمرک به کارکنان گمرک جمهوری اسلامی، بر تحقق کامل گمرک هوشمند تأکید کرد.

در متن پیام وزیر اقتصاد می خوانیم: سال ۱۳۹۹ در حالی رو به اتمام است که علیرغم فشارهای ناشی از تحریم های آمریکا، دولت دوازدهم در مسیر اجرای برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد کشور ازجمله اقتصاد مقاومتی با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری به حرکت خود ادامه داده و در این جهت به توفیقاتی نیز دست یافته است.

 

در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی، برنامه اقتصاد هوشمند گام به گام در حال اجراست و در سازمان های تابعه این وزارت از جمله گمرک نیز بحث هوشمندسازی با عنوان گمرک هوشمند، منشاء تغییرات و تحولات زیادی در جهت روانسازی، شفافیت و بروزرسانی اقدامات و رویه های گمرکی شده است.

 

کاهش چشمگیر زمان و هزینه ترخیص کالا با استفاده از روش ها و تجهیزات هوشمند و الکترونیکی که بدون تردید جز با تلاش مستمر و بی وقفه مدیران و کارکنان زحمتکش گمرک میسر نبود، تأثیر بسزایی در تسهیل و توسعه تجارت داشته و به عنوان نمونه، رتبه کشورمان را در ارزیابی سازمانهای بین المللی ذیربط ازجمله بانک جهانی در شاخص های تجارت برون مرزی (لجستیک گمرکی) بهبود بخشیده و در بعد داخلی نیز سبب افزایش سرعت و سهولت ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی، به خصوص کالاهای اساسی و اقلام واسطه ای تولید شده است.

لذا بر تحقق کامل گمرک هوشمند تأکید می نمایم.

 

مرزبانی اقتصادی از طریق کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالا در مبادی گمرکی، صیانت از سلامت و بهداشت جامعه با رعایت مقررات بهداشتی و ضوابط قرنطینه ای، نقش و جایگاه گمرک را به ویژه طی یک سال گذشته و در شرایط شیوع ویروس کووید-۱۹ و خطرات ناشی از آن از هر زمان دیگر ملموس تر و حساس تر ساخته است و به همین جهت انتظار می رود، همکارانم در گمرک همچنان با روحیه قوی و انگیزه بالا، بر تلاش و فعالیت خود در جهت خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و هموطنان گرامی بیفزایند.

 

اینجانب، ضمن قدردانی از زحمات و خدمات همه همکاران ارجمندم در گمرک جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز جهانی گمرک به این عزیزان و خانواده های محترم آنان، سلامتی، شادکامی و موفقیت ایشان را از خداوند بزرگ خواهانم.

 

منبع: سنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: