۱۰ نکته مهم در مورد تمام بازار ها

10 نکته مهم در مورد تمام بازار ها
کدخبر : 539926

در هفته گذشته بازدهی همه بازارها منفی بود و در صدر آنها سکه با افت بیش از چهار درصدی بیشترین و دلار با افت ۱٫۳ درصدی کمترین کاهش قیمت را از آن خود کردند. شاخص بورس نیز ۲٫۶ درصد افت داشت.

 در هفته گذشته بازدهی همه بازارها منفی بود و در صدر آنها سکه با افت بیش از چهار درصدی بیشترین و دلار با افت ۱٫۳ درصدی کمترین کاهش قیمت را از آن خود کردند. شاخص بورس نیز ۲٫۶ درصد افت داشت.

 

 

اما آخرین اخبار احتمالا موثر بر بازارها چه اخباری هستند؟ در این گزارش به ۱۰ خبری که ممکن است بر روند بازارها در هفته آینده تاثیر بگذارند اشاره می‌شود:

 

ـ امروز جمعه هشتم اسفند نرخ ارز در صرافی‌ ملی نسبت به دیروز تغییر نکرد و بهای دلار در رقم ۲۴ هزار و ۸۱۲ تومان ثابت ماند.در آخرین روز کاری هفته قیمت دلار تا ۲۵۴۰۰ تومان گران شد. بهای ارز در سامانه نیما نیز در آخرین روز کاری هفته ۲۴۰۶۶ تومان ثبت شده بود.

 

ـ قیمت جهانی طلا روندی نزولی به خود گرفته و از سوی دیگر قیمت دلار پس از آزادسازی منابع ایران در کره احتمالا نزولی شود. این دو عامل احتمالا باعث کاهش قیمت طلا در روز شنبه شوند. طبق آخرین نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

 

ـ نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: قدرت خرید مردم بسیار کم شده و کمتر طلا می‌خرند، اما چون در روزهای پایان سال بسیاری از طلافروشان بدهکارند و تعهدات مالی دارند، طلا را حراج کرده‌اند و سود کمتری از خریدار می‌گیرند.

 

ـ رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرده، بنده مجددا به صراحت تاکید می‌کنم که دولت هیچگاه به دنبال گران کردن ارز نبوده و قیمت بالای ارز و نرخ غیرواقعی آن را یکی از موانع مهم اداره کشور و یکی از رخدادهای تلخ در دوران مسئولیتش می‌داند و همواره در پی کنترل آن و کاستن از فشار برشهروندان بوده است؛ آنچنانکه در آینده‌ نزدیک نیز هیچ فرصتی را برای کنترل نرخ ارز از دست نخواهد داد.

 

ـ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد چالش هسته‌ای ایران برای واشنگتن فوری است و تاکتیکی که روی میز داریم، «عمل در برابر عمل» است.

 

ـ آن طور که رسانه‌های مختلف اعلام کرده‌اند، مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت که آمریکا با انتقال بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی موافقت کرده است.

 

ـ پنتاگون اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی چندین حمله به شرق سوریه در واکنش به حملات اخیر به کارمندان آمریکایی در عراق داشتند.

 

ـ نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حکام آژانس در روز دوشنبه، تاکید کرد: اطمینان از پیش بردن مباحث به گونه‌ای که بر تلاش‌ها برای احیای کامل برجام تاثیر منفی نگذارد وظیفه همه اعضای این نهاد است.

 

ـ رییس دفتر نمایندگی ایران در امارات از آغاز صدور روادید (ویزا) توریستی امارات برای ایرانیان از روز پنجشنبه خبر داد.

 

ـ وزیر بهداشت از آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار سالمند و معلول از فردا واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؛ امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰، اکثر گروه‌های هدف واکسینه شوند.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: