دکتر پارسا در دیدار با ایثارگران و خانواده معظم شاهد سازمان:

راه شهادت، راه معنویت و عقلانیت است

راه شهادت، راه معنویت و عقلانیت است
کدخبر : 540456

​رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در دیدار با ایثارگران و خانواده معظم شاهد سازمان تاکید کرد: راه شهادت، راه معنویت و عقلانیت است و اینطور نیست که افراد به صورت تصادفی در این مسیر قرار گرفته باشند.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر امید علی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، در مراسمی که به مناسب روز شهید در محل ستاد این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه کار جهادی به معنای کار در سرحد توان و تلاش است، گفت: همه همکاران سازمان باید در هر سنگری که فعالیت می کنند، عامل باشند به عمل و تفکر و روحیه جهادی .

وی با ذکر این مطلب که مدیریت جهادی، تخصص و تعهد می طلبد، گفت: هر شخص باید بدون قید و شرط، کار جهادی که بهترین راهکار تحقق اقتصادی مقاومتی است را از خود شروع کند و شعار و گفتمان صرف نمی تواند ما را به نتیجه مورد انتظار رهنمون سازد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی از سخنان خود به تحولات گسترده ای که طی سال های اخیر در نظام مالیاتی رخ داده، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هوشمند سازی نظام مالیاتی مهمترین برنامه این سازمان به شمار می رود و نظام مالیاتی در حال گذار از شکل سنتی به شکل مدرن و بهره گیری از شیوه های نوین مالیات ستانی می باشد.

دکتر پارسا افزود: در نظام مدرن مالیاتی، به جای استفاده از شیوه علی‎الراس، از شیوه‎های ریزداده مبنا و دیتا محور استفاده می‎شود و در حقیقت، تشخیص مالیات نه به شکل سنتی و با تکیه بر معدل ها و میانگین‎ها و شواهد و قرائن، بلکه به استناد داده‎ها و اطلاعات مالی واقعی مودی انجام می‎گیرد .

وی در ادامه به دو اقدام مهم سازمان امور مالیاتی کشور در راستای شفاف سازی اقتصاد، افزایش کارآیی نظام مالیاتی و تحقق عدالت اقتصادی اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام آن بود که براساس شناختی که از کسب و کارها در کشور داشتیم، ۷۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی مودیان را بدون رسیدگی، پذیرفته و قطعی کردیم که این امر باعث افزایش رضایت مندی مودیان و کاهش فشار همکاران و در عوض، تمرکز بیشتر بر پرونده های بزرگ مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی در کشور شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص دومین دستاورد مهم نظام مالیاتی در سال جاری نیز گفت: بستری در حال شکل گیری است که براساس آن، تمامی صورتحساب ها در تمامی فروشگاه ها و بنگاه های اقتصادی به گونه ای صادر می شود که اطلاعات آن به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و این پروژه عظیم ملی را بنا داریم تا پایان دولت فعلی به سرانجام برسانیم.

وی تاکید کرد: جامعه ای که نتواند اطلاعات اقتصادی شهروندان و مودیان را به صورت دقیق و شفاف جمع آوری و مدیریت کند، نمی تواند عدالت را در کشور برقرار کند و متناسب با ثروت، درآمد و مصرف اشخاص، مالیات وصول کند.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان امروز همه ارکان نظام بر اتکای بودجه کشور بر درآمدهای مالیاتی اتفاق نظر دارند، گفت: هر سه قوه امروز همکاری های گسترده ای در این زمینه دارند و به گونه ای است که می توان گفت مالیات در حال حاضر، غیرسیاسی ترین موضوع همکاری بین دستگاهی در کشور محسوب می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: