عملیات تعیین تکلیف ۴۰۰۰ کانتینر کالای متروکه کلید خورد

عملیات تعیین تکلیف 4000 کانتینر کالای متروکه کلید خورد
کدخبر : 540530

عملیات تعیین تکلیف 4000 کانتینر کالای متروکه کلید خورد

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، مهدی فتحی، مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی مستمر برای به ثمر رسیدن تلاش‌ها در جهت رفع رسوب و تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس، اظهارداشت: در سال جهش تولید به واسطه تاکید و پیگیری های مجدانه مسئولان دولتی و قضایی و با همکاری دستگاه‌های ذیربط در بحث رسوب کالا، ترمینال جدید کانتینری با وسعت ۸ هکتار به همراه یک دستگاه ریچ پیشرفته برای بارگیری کانتینرها از سوی اداره بندر هرمزگان در اختیار اداره اموال تملیکی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اخیرا گمرک تعداد زیادی کانتینر کالای رسوبی و متروکه را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی معرفی کرده است، بیان داشت: با تحویل ترمینال جدید کانتینری، در یک حرکت جهادی عملیات انتقال حدود ۴ هزار کانتینر کالای متروکه اعلامی از سوی گمرک به این ترمینال آغاز شد.

فتحی با اشاره به جلسه اخیر رئیس قوه قضاییه با اعضای مجمع عمومی و هیات مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تصریح کرد: از محورهای جلسه لزوم تسریع در تعیین تکلیف حجم وسیعی از کالاهای دپو شده و رفع انباشت کالا بود. که در این راستا با برنامه ریزی جدید و دستور برطرف شدن موانع قضایی صادر شده و با پای کار آمدن همه دستگاهها، تلاش‌ها در جهت تسریع تعیین تکلیف کانتینرهای رسوبی شدت گرفته است.

مدیر اموال تملیکی استان هرمزگان در مورد علل رسوب کالا در مبادی رسمی و گمرکات بیان داشت: با توجه به جنگ اقتصادی و تحریم های چند سال اخیر تجار و بازرگانان موفق به ترخیص کالا در مهلت قانونی نشده‌اند و یا آنکه با اولویت بندی کالایی و محدودیت ارزی امکان ورود آنها به کشور وجود نداشته است. به همین دلیل برای تعیین تکلیف و انجام فرآیندهای قانونی به سازمان اموال تملیکی واگذار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: