۲۲۴ میلیارد تومان کالای غیربهداشتی و ضد فرهنگی منهدم شد

۲۲۴ میلیارد تومان کالای غیربهداشتی و ضد فرهنگی منهدم شد
کدخبر : 540532

۲۲۴ میلیارد تومان کالای غیربهداشتی و ضد فرهنگی منهدم شد

سیدحسین میرمعینی عضو هیات مدیره ومعاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: یکی از اقدامات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی انهدام اقلام غیر بهداشتی و ضد فرهنگی در راستای صیانت از سلامت جامعه  و فضای فرهنگی کشور است ، که در سال جاری کار سازی گردیده است که در این راستا  حدود ۸ هزار پرونده کالا به ارزش ۲۲۴ میلیارد تومان منهدم شده است که به لحاظ ارزش نسبت به سال قبل ۱۴۲ درصد رشد را نشان می دهد.

معاون بهره برداری و فروش اموال تملیکی افزود: بر اساس تقسیم بندی گروه کالایی ۴۷ درصد سریع الفساد درجه یک و ۳۰ درصد سریع الفساد درجه‌دو، ۱۲ درصد انواع دارو، ۵ درصد کالاهای خاص و معادل ۳ درصد پوشاک بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: کالاهای سریع الفساد درجه یک کالاهایی هستند که شرایط ویژه ای برای نگهداری دارند، مانند میوه ،سیفی جات، کره، گوشت و...، کالاهای سریع الفساد درجه دو کالاهایی هستند که در یک بازه زمانی دو الی سه ماهه امکان نگهداری دارد مانند برنج، گندم، حبوبات و... و همچنین کالای خاص جنبه عمومی ندارد و به منظور خاصی وارد کشور شده است که می توان به انواع مواد شیمیایی، لوح فشرده و دیش ماهواره اشاره کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: