زمان پرداخت وام‌های بانکی سال ۱۴۰۰

زمان پرداخت وام‌های بانکی سال ۱۴۰۰
کدخبر : 541024

اعطای تسهیلات در شبکه بانکی از روزهای ابتدای اسفندماه متوقف شده و مثل هر سال توقف آن تا زمان ابلاغ بسته‌های تسهیلاتی جدید به بانک‌ها در سال جدید ادامه دارد. آنطور که متصدیان بانکی می‌گویند ابلاغ و اجرای بخشنامه جدید تسهیلاتی حداقل تا ابتدای اردیبهشت ماه زمان می‌برد.

 در ماه‌های پایانی سال ارگان‌ها از بخش‌های خصوصی تا سازمان‌های اداری روال کاری متفاوتی دارند. بانک‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در پایان سال مالی طبیعتا مجبور به اعمال تغییراتی در روند کاری خود از جمله اعطای وام و تسهیلات می‌شوند.

بنابراین اعطای تسهیلات طبق روال هر ساله بانک‌ها از پنج اسفند ماه ۹۹ در بسیاری از شعب بانکی متوقف شد. البته تعدادی از بانک‌ها هم دستور توقف تسهیلات دهی را چند روزی دیرتر دریافت کردند.

اما در سال جدید هر بانک تسهیلات‌دهی را از چه زمانی آغاز می‌کند؟

در ادامه پاسخ این پرسش را از زبان متصدیان در شعب بانک‌های مختلفی که تجارت‌نیوز به آن‌ها سر زده، می‌خوانید:

بانک‌های صادرات، ملی، ملت، ایران‌زمین، سینا و پارسیان: اعطای تسهیلات از ابتدای اردیبهشت و با ابلاغ بسته‌های جدید تسهیلاتی برای سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

بانک‌های تجارت، پاسارگاد، سرمایه، اقتصاد نوین، سپه: بعد از پایان تعطیلات هر روزی ممکن است که بخشنامه جدید اعطای تسهیلات برسد. روز مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم، به شعبه‌تان سر بزنید.

بانک شهر: با رسیدن دستور تسهیلات جدید احتمالا تسهیلات دهی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

بانک کشاورزی: تا بسته‌های تسهیلاتی جدید برسد اردیبهشت هم گذشته، احتمالا وامدهی از ابتدای برج سه آغاز شود.

با این حال بیشتر متصدیان بانکی اظهار دارند که بنا به تجربه سال‌های پیش، از سرگیری پرداخت تسهیلات بانکی در سال جدید، در روزهای باقی مانده فروردین ماه بعید است و احتمالا طبق روال هر سال، رسیدن بخشنامه و آغاز وامدهی در بانک‌ها در بهترین‌ حالت تا ابتدای ازدیبهشت زمان می‌برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: