تحقق رشد ۴۶۱ درصدی سود خالص در شرکت سیمان ارومیه

تحقق رشد ۴۶۱ درصدی سود خالص در شرکت سیمان ارومیه
کدخبر : 544381

شرکت سیمان ارومیه از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر 461 درصد رشد داشت و توانست درسال 99 رکورد تولید از بدو تأسیس را بشکند.

به گزارش شما و اقتصاد، و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تأمین، عبدالمجید نیکنام جهرمی ، مدیر عامل شرکت سیمان ارومیه با اشاره به این که افزایش سود دهی و بهبود روند فروش در سیـمان ارومیـه در نتیجه رهنمودهای مدیـران عامل شرکت های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و سیمان تأمین و ایستادگی بر اصول است ، گفت : در دو سال گذشته اتفاقات بسیار مناسبی رخ داد که از جمله آنها می‌توان از افزایش 46 درصدی تولید کلینکر و 42 درصدی تولید سیمان در راستای جهش تولید و افزایش 40 درصدی فروش مقداری صادراتی در راستای ارزآوری نام برد.

 

77c5fc75-1a97-426a-aa38-64e59ce0c196

 

مدیرعامل سیمان ارومیه همچنین دربارۀ دیگر دستاوردهای دو سال گذشته گفت : سیمان ارومیه همچنین در بازار توانست عملکرد مناسبی داشته باشد به گونه ای که سهم بازار شرکت از 2/28 درصد به 2/73 درصد افزایش یافت. علاوه براین با توجه به رویکردهای جدید، سیمان ارومیه موفق شد افزایش نرخ بازده دارایی ها را از 38 درصد به 60 درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام را از 48 درصد به 75 درصد ارتقا دهد.

 

نیکنام جهرمی با اشاره به این که یکی از مهمترین سیاست های شستا و سیتا حذف فروش مدت دار و تخفیفات فروش بود، گفت: از دیگر دستاوردهای مهمی که در این زمینه به دست آمد کاهش دوره وصول مطالبات از 45 روز در سال 98 به 10 روز در سال 99 و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال 99 است.

 

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: