وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل بانک سپه

حرکت به‌سوی نظام بانکی عدالت محور و تولید‌گرا در صدر مطالبات دولت از سیستم بانکی قرار دارد

حرکت به‌سوی نظام بانکی عدالت محور و تولید‌گرا در صدر مطالبات دولت از سیستم بانکی قرار دارد
کدخبر : 546987

دکتر احسان خاندوزی در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل بانک سپه، حرکت نظام بانکی به سمت عدالت محوری و تولید گرایی را مهم‌ترین خواست دولت از سیستم بانکی کشور عنوان کرد.

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه؛ دکتر احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین تکریم و تودیع محمدکاظم چقازردی مدیرعامل پیشین بانک سپه و معارفه دکتر آیت اله ابراهیمی مدیر عامل جدید بانک سپه که با حضور مقامات لشگری وکشوری برگزار شد، گفت: پشتیبانی از تولید درون‌زا و کمک کردن به ابعاد عدالت اجتماعی با رعایت ضوابط شرعی و فقهی از اهم وظایف نظام بانکی کشور است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت حقوق فعالان اقتصادی و لزوم شفافیت اقدامات شبکه بانکی کشور در این عرصه، اظهار داشت: یکی از لایه‌های حقوق اعتباری و بانکی در کشور دسترسی فعالان اقتصادی به قراردادها و نحوه محاسبه سودها و تضامین همراه با قابلیت دادخواهی است.

وی ضمن تأکید بر مساله اجرای کامل قانون، اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار و سایر اهداف توسعه‌ای بانکی ازجمله خروج از بنگاه‌داری غیرضرور و حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های کلان و مهم کشور را از دیگر اولویت‌های نظام بانکی برشمرد.

* بانک‌ها، پیش‌قراول گشودن جبهه‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور باشند

دکتر خاندوزی با اشاره به نقش مؤثر بانک سپه در پروژه‌های مهم کشور نظیر: گل گهر، چادرملو، سیمان هرمزگان و بید بلند خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور به سرمایه‌گذاری‌های جدید مستلزم این است که پتانسیل‌های گذشته به سمت اهداف توسعه‌ای و پروژه‌های پیشران توسعه‌ای جدید در کشور سوق داده شود و این مهم اقتضای آن است که بانک‌ها از سرمایه‌گذاری‌های غیر ضرور خارج شده و پیش‌قراول گشودن جبهه‌های جدید سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) در فرمایشاتشان در خصوص قانون بودجه به لزوم تغییر نقش شبکه بانکی اشاره داشتند و امیدواریم که با همت مدیران جدید در شبکه بانک‌های دولتی شاهد جهش نسبت به عملکرد گذشته در این امور باشیم.

* بانک سپه از یک آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد

وی پروژه بزرگ و ملی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه را طرحی دارای ابعاد و بازیگران متعدد و متشتت عنوان کرد و موفقیت در چنین طرح بزرگی بدون حواشی قابل‌توجه در کشور را نتیجه درایت مدیران بانک سپه و بانک‌های ادغامی و شایسته قدردانی دانست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش از مدیرعامل جدید بانک سپه خواست تا انسجام مدیران و پرسنل بانک سپه بزرگ را در دستور کار خود قرار دهد تا این بانک بتواند بزرگ‌ترین و مؤثرترین نقش‌آفرین در نظام بانکی کشور باشد.

دکتر خاندوزی با اشاره به چالش‌های عمده بانک سپه افزود: حجم عمده دارایی‌های منجمد یکی از چالش‌های بانک سپه است که در اکثر بانک‌ها وجود دارد و پس‌ازآن چالش‌های حقوقی و مالی و نیروی انسانی بانک پس از فرآیند ادغام است که انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت موردتوجه قرار گیرد.

وی کسری ترازنامه‌ای ناشی از عدم توازن حجم دارایی‌ها نسبت به بدهی‌های انتقالی در فرآیند ادغام را از دیگر چالش‌های پیش روی بانک دانست و افزود: اجرای کامل مصوبات منشور ۳۱ بندی مورد تائید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) از مهم‌ترین برنامه‌های بانک سپه در راستای اصلاح ساختار  محسوب می‌شود و امیدوارم  با اجرای کامل این منشور در پایان سال ۱۴۰۱ گزارش کاملی از این اقدام مهم به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) ارائه کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اصلاح ساختار کسب‌وکاری بانک سپه و شرکت‌های زیرمجموعه و تولید محوری و ایجاد توازن منطقه‌ای همراه با شفافیت را از دیگر الزامات برنامه‌ای بانک سپه برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین بانک ایرانی نباید فقط در تاریخ نخستین بماند بلکه باید در آینده و حرکت روبه ‌جلو نیز پیشرو باشد.

دکتر خاندوزی با اشاره به ویژگی‌های مدیران عامل پیشین و جدید بانک سپه گفت: آقای چقازردی از مدیران متدین و حرفه‌ای شبکه بانکی و دکتر ابراهیمی از مدیران انقلابی، خوشنام و جهادی نظام بانکی هستند و امیدوارم با کمک مدیرانی توانمند در نظام بانکی بتوانیم در عرصه و فضای جنگ اقتصادی و مسئولیتی که درکارآمد سازی اقتصاد کشور بر عهده داریم، در حرکت به سمت یک اقتصاد مولد، شکوفا و عادلانه موفق باشیم.

براساس این گزارش در پایان این مراسم وزیراموراقتصادی و دارایی با اهدای لوح تقدیر از محمدکاظم چقازردی مدیرعامل پیشین بانک سپه قدردانی و حکم دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل جدید بانک سپه را به وی اعطا و برای مدیرعامل جدید آرزوی توفیق کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: