گمرک/

خبرهای خوب رئیس کل گمرک از اتصال بخش اعظم سامانه های گمرکی به سامانه جامع تجارت

خبرهای خوب رئیس کل گمرک از اتصال بخش اعظم سامانه های گمرکی به سامانه جامع تجارت
کدخبر : 548311

رئیس کل گمرک کشور از عمل به تکالیف قانونی در زمینه اتصال سامانه های گمرکی به سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش شما واقتصاد به نقل از شادا، میر اشرفی با بیان اینکه در زمینه اتصال سامانه های گمرکی کشور به سامانه جامع  فقط موارد معدودی باقی مانده است گفت: موارد باقی مانده، ناشی از تعارض قوانین و نبود زیر ساخت در برخی سازمان های مرتبط است که با تدبیر وزرای اقتصاد و صمت و تعیین نماینده مورد تایید دو طرف دسترسی های لازم برای اجرای بهتر تکالیف داده شود و انشاالله با تأمین اعتبارات مورد نیاز این امر تکمیل خواهد شد.

رییس کل گمرک کشور با بیان اینکه در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی در بنادر ورودی کشور بالغ بر ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است، اظهار داشت: از این میزان قریب به ۴ میلیون تن تخلیه شده و ۴۳۰ هزار تن در حال تخلیه است و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در قالب ۴۲ فروند کشتی منتظر ورود به بندرگاه جهت تخلیه کالا هستند.

میر اشرفی با اشاره به اینکه در ۸ ماه و ۲۳ روز سال جاری، میزان کالا های وارد شده به کشور ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۶۳ درصد رشد داشته است.

رییس کل گمرک همچنین افزود: در جلسه امروز که در وزارت اقتصاد برگزار شد، مقرر شد به صورت هفتگی گزارشی از سوی سازمان های مرتبط با تجارت خارجی در حوزه ورود کالا های اساسی به گمرک ارسال شود تا به هیئت دولت منعکس گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: