محمد:

لزوم ارائه چارچوب شش گانه و طرح تحول در سازمان منطقه آزاد کیش

لزوم ارائه چارچوب شش گانه و طرح تحول در سازمان منطقه آزاد کیش
کدخبر : 548643

مشاور رئیس جمهور بر شاخص بندی و ارائه چارچوب های شش گانه " شهر هوشمند، نسل سوم، مباحث فرهنگی و اجتماعی، شناسایی ظرفیت ها، جذب تکنولوژی ها و فناوری های نوین، شفاف سازی" و طرح تحول تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، دوشنبه هشتم آذر در جلسه شورای معاونان و مدیران که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند محمدرضا لواسانی به عنوان مدیر مردمی بر لزوم اهمیت ارائه چارچوب شش گانه و طرح تحول در سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد و گفت: بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری باید برنامه های تحولی در تمام حوزه های سازمان پس از شاخص بندی که قابلیت کنترل و نظارت داشته باشد اجرایی شود.
وی در ادامه سخنان خود " شهر هوشمند، نسل سوم، مباحث فرهنگی و اجتماعی، شناسایی ظرفیت ها، جذب تکنولوژی ها و فناوری های نوین، شفاف سازی" را به عنوان چارچوب های شش گانه سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: جزیره کیش باید به پایلوت شهر هوشمند در سطح کشور تبدیل شود.
به گفته محمد به خاطر پراکندگی سیستم ها در سرزمین اصلی معیشت مردم دچار مشکل شده و داشبورد مدیریتی مدیران برای اتخاذ تصمیم گیری تنظیم نشده است.
وی اظهار داشت: با تحقق شهر هوشمند و مبادله دیتا بر اساس اطلاعات خاص در حوزه های "سیستم های بانکی، گمرک، سیستم سوخت، دوربین های مدار بسته راهنمایی و رانندگی و یک سری کنترل ها و نظارت ها در تامین و توزیع؛ سرمایه گذاری و چرخش مالی در درآمدها قابل رصد خواهد بود و تصمیمات درست در زمان درست اتخاذ می شود.
مشاور رئیس جمهور افزود: کیش بر اساس زمان بندی می تواند به عنوان منطقه نمونه، پایلوت و یک الگو برای تحقق شهر هوشمند در سطح کشور نقش آفرینی کند.
سعید محمد با بیان این که در نسل سوم قرار گرفتیم و به هیچ کدام از شاخص های نسل سوم دسترسی پیدا نکردیم، گفت: نسل سوم که بحث نسل خدمات است و در مباحث "پولی، بانکی و بازار سرمایه" معنا می یابد، جزیره کیش باید این موضوع را به عنوان پایلوت اجرایی کند.
محمد در رابطه با راه اندازی بانک آفشور در کیش، خاطر نشان کرد: با دریافت مجوز مربوطه و پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه عدد ۱۵۰ میلیون دلاری بانک مرکزی اصلا تحقق نیافت و این عدد را به ۵ میلیون دلار تقلیل دادیم و طی مذاکره ای با شورای امنیت و بخش اقتصادی دولت نظر های مثبت در این خصوص کسب شده است.
وی از دیگر  شاخص های نسل سوم را بورس بین الملل عنوان کرد و افزود: این موضوع یک نیاز بسیار حیاتی برای کشور است که مقدمات لازم آماده شده و باید بورس بین الملل در جزیره کیش راه اندازی شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور بر ضرورت ساماندهی ارز دیجیتال که جزو نسل سوم محسوب می شود تاکید کرد و اظهار داشت:  هر چه سریع تر باید این موضوع در کیش به صورت پایلوت عملیاتی شود.
سعید محمد تصریح کرد: رمز ارز ملی به صورت جداگانه توسط نهادهای زیربط پیگیری می شود و پایلوت آن را در کیش اجرایی می کنیم.
محمد در خصوص این که منطقه آزاد کیش کیش به  پایلوت فرهنگی و اجتماعی در کشور تبدیل می شود، افزود:  با  توجه به جذابیت های گردشگری کیش می توانیم فرهنگ خود را در تبادل فرهنگی و گردشگری تثبیت کنیم.
وی گفت: موضوعات فرهنگی دستوری و بخش نامه ای نیست که با تحکم ایجاد شود بلکه مسیر مباحث فرهنگی مسیری است که حضرت رسول (ص) طی کردند و از طریق دل ها وارد شدند.
به گفته محمد باید باورها و اعتقادات را در ذهن مردم به ارزش تبدیل کرد تا این ارزش ها به یک سری هنجارها و نمادها تبدیل شود.
وی اظهار داشت: راه درست دیدگاه واقع بینانه به موضوعات فرهنگی است که با برنامه ریزی این مهم می تواند به عنوان ماموریت های  اصلی در دستور کار قرار گیرد و کیش سهم بسیار بالایی در حوزه گردشگری داشته باشد.
مشاور رئیس جمهور با بیان این که ظرفیت های زیادی در کشورهای منطقه وجود دارد و می توانیم از طریق "توریسم درمانی، علمی، تفریحی و گردشگری" گام های موثری برداریم؛، افزود: جذب تکنولوزی ها و فناوری های  نوین از اهمیت بالایی برخوردار است و برای جذب و ارتقاء تکنولوژی ها و فناوری های نوین در میان مناطق آزاد، جزیره کیش مناسب ترین منطقه برای ساماندهی این موضوعات است.
سعید محمد بر لزوم اهمیت اجرای شفاف سازی در اقدامات و عملکرد مناطق آزاد کشور افزود: با تکمیل سامانه شفافیت 15 خدمت در سامانه بارگذاری شده است و  مردم می توانند در هر سطحی ارتباط بگیرند و از آخرین وضعیت اقدامات در کیش مطلع شوند که موضوع عدلت در کنار شفافیت معنا پیدا می کند.
محمد بیان داشت: فصل مشترک موضوع مهمی است و شفافیت در تغییرات مدیریتی با چارچوب هایی تعریف شده محقق می شود.
وی یکی از نیازهای جامعه را ارتباطات نزدیک مسوولان با مردم و در کنار مردم عنوان کرد و گفت:  مسوولان در هر جایگاهی که هستند باید ارتباطات مردمی خود را افزایش دهند چرا که در اتاق های در بسته نمی توانند مدیریت کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد خاطر نشان کرد: این راه و روش حضرت امام (ره) بود که امروز برخی از ارتباطات مردمی را  به عنوان کارهای تبلیغاتی نام می برند، افزود: راه و مسیر امام حضور در میان مردم بود و امام با مردم انقلاب کرد، جنگ را به پیروزی رساند و مردم شرایط را اداره کردند و این راهی است که مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
سعید محمد بر اهمیت مدیریت ذینفعان "مردم عادی تا نمایندگان مجلس و مسوولان لشکری و کشوری تا سرمایه گذران و گردشگران" اشاره داشت و گفت: سازمانی موفق است که برای تمام حوزه های این ذینفعان برنامه ای تدوین کند و بداند که چگونه با این ذینفعان ارتباط برقرار کند و چه مواردی را به آنها اطلاع رسانی کند.
محمد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در این حوزه شناسایی ذینفعان و تهیه محتوای متناسب با حال ذینفعان با یک نگاه علمی و فنی؛ نقش روابط عمومی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان این که طی دوره های یازدهم و دوازدهم نخستین جلسه شورایعالی مناطق آزاد در حضور ۱۴ نفر از اعضای کابینه تشکیل شد، گفت: ابراهیم رئیسی با تسلط بر مبنای قانونی، در این جلسه از اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائم توسعه محکم دفاع کردند و تاکید داشتند که تمام مسائل مناطق آزاد باید توسط رئیس منطقه انجام شود و اگر  کسی که مغایر این اصل رفتار کند مصادیق را به شورایعالی اطلاع رسانی کنندتا شخصا پیگیری کنم و با دستگاه های اجرایی متخلف برخورد خواهد شد.
گفتنی است، در این جلسه با حضور محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان، مدیران و مدیران عامل شرکت های تابعه؛ حسین شمسیان راد، سعید پورزادی و احمد رجب پور به ترتیب به عنوان  سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، سرپرست معاونت عمرانی و زیر بنایی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شدند و از خدمات ارزنده سعید پورعلی، علی عرب و ناصر آخوندی قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: