اهتمام ویژه بر ضرورت دیپلماسی ورزشی گامی دیگر در مسیر تحول

اهتمام ویژه بر ضرورت دیپلماسی ورزشی گامی دیگر در مسیر تحول
کدخبر : 548712

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در جزیره بر ضرورت دیپلماسی ورزشی در دنیا و ایران، تاکید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش: «محمدرضا لواسانی» سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه چهارشنبه دهم آذر در نشستی با رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور بلاروس و رئیس فدارسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ بر ضرورت دیپلماسی ورزشی در دنیا و ایران تاکید کرد.
لواسانی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: این دیدار می تواند آغازی برای دیپلماسی ورزشی دو و میدانی بین کشورهای بلاروس و ایران باشد.
وی با بیان این که تمام امکانات و تجهیزات ورزشی جزیره کیش در اختیار ورزشکاران است، اظهار داشت: آب و هوای کیش و موقعیت استراتژی به ویژه ارائه خدمات ارزان قیمت در این منطقه نسبت به کشورهای حاشیه در سطح گسترده اطلاع رسانی نشده است.
به گفته لواسانی رسانه ها در اختیار کسانی قرار گرفته است که اروپایی ها تصویر واقعی از ایران مهربان ندارند از این رو باید برای معرفی شایسته جزیره کیش در سطح گسترده جغرافیایی در حوزه های ورزشی، اقتصادی و گردشگری اقدام کرد.
وی اظهار داشت: در سفر بعدی ایوان تیخن رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور بلاروس و نایب رئیس کمیته فدراسیون دو و میدانی اروپا منتظریم جزیره کیش میزبان خیل عظیم ورزشکاران از اروپا باشد.
ایوان تیخن رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور بلاروس و نایب رئیس کمیته فدراسیون دو و میدانی اروپا ضمن ابراز خرسندی از سفر خود به جزیره کیش گفت: از جذابیت های جزیره می توان به نظم، انظبات، هوای پاک، فضای امن و آرام و امکانات ورزشی مطلوب منطقه آزاد کیش اشاره کرد.
تیخن گفت: تمام ورزش های حرفه ای به دنبال یک حریف تمرینی و محیط آرام با سیستم مدیریت خوب هستند که دهکده المپیک کیش از پتانسیل قابل توجهی در حوزه رشته های مختلف ورزشی از جمله زمین فوتبال، دو و میدانی و... برخوردار است.
رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور بلاروس و نایب رئیس کمیته فدراسیون دو و میدانی اروپا بر لزوم اهمیت ایجاد تعامل سازنده در حوزه های ورزشی میان کشور بلاروس و ایران تاکید کرد و گفت: می توانیم اردوهای تمرینی خود را در جزیره کیش برگزار کنیم و ورزشکاران ایرانی نیز از دانش و تجربه ورزشی ما بهره مند شوند.
ایوان تیخن با بیان این که مردم جزیره کیش مردمانی مهربان و مهمان نواز هستند و حضور ورزشکاران خارجی انگیزه ای مضاعف برای ساکنان این منطقه  ایجاد می کند، افزود: با برنامه های مدون می توانیم گام های موثری در توسعه و ارتقاء توریسم ورزشی برداریم.
هاشم صیامی رئیس فدارسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که فروردین 1400 برای نخستین بار بعد از انقلاب، مسابقه جام امام رضا (ع) را در مشهد با حضور 9 کشور اسلامی برگزار کردیم، گفت: کشورهای شرکت کننده در این مسابقات ظرفیت کشور ایران را از نزدیک دیدند و آقایان و خانم های ورزشکار به صورت جداگانه در دو روز مسابقات خود را برگزار کردند و خوشبختانه مسابقات جام امام رضا (ع) در تقویم فدراسیون دو میدانی جهان ثبت شد.
صیامی خاطر نشان کرد: وزارت ورزش به طور جدی پیگیر همگانی شدن ورزش دو و میدانی است تا بتواند ظرفیت های دو و میدانی را در سطح گسترده شکوفا کنند.
به گفته صیامی تمام تلاش فدراسیون دو و میدانی استفاده از ظرفیت های توریسم ورزشی است.
رئیس فدارسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امیدواریم با کمک سازمان و همکاری خوب مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش ورزش ماراتن جزیره با حضور کشورهای اروپایی در این منطقه محقق شود.
عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با بیان این که وزارت ورزش در خصوص توجه به رشته ورزشی دو و میدانی که مادر تمام ورزش ها است در این زمینه اقدامات موثری انجام دادند، افزود:  هاشم  صیامی در طول مدتی که رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان را بر عهده داشتند شاهد برگزاری رویدادهای خوبی در این حوزه بودیم.
فرضی پور اظهار داشت: تفاهم نامه ای میان فدراسیون دو و میدانی کشور مان با کشور بلاروس انجام شده که قرار اردوهای تیم های ملی کشورهای آسیای میانه در کشور ایران در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار است در جزیره کیش متمرکز و برگزار شود.
حسین شیرازی منش رئیس هیئت های ورزشی دو و میدانی کیش با تاکید بر این مهم که با ورود ایوان تیخن رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور بلاروس و نایب رئیس کمیته فدراسیون دو و میدانی اروپا تمام امکانات ورزشی جزیره مورد تایید قرار گرفت، افزد: طی امضاء تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد کیش و برنامه ریزی های انجام شده می توانیم مسابقات ماراتن را به صورت سالانه در این منطقه برگزار کنیم.
شیرازی منش خاطر نشان کرد: جزیره کیش با وجود امکانات و تجهیزات مطلوب ورزشی باید استقال خود را حفظ کند چرا که پتانسیل های موجود در این منطقه زمینه ساز توسعه و ارتقاء سطح ورزش کیش خواهد شد.
گفتنی است، در این نشست عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، کاوه موسوی قهرمان پرتاب چکش آسیا و معاون مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: