بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از یک واحد تولیدی صادرات گرا در شهرک صنعتی کاشمر

بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از یک واحد تولیدی صادرات گرا در شهرک صنعتی کاشمر
کدخبر : 548772

رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی کاشمر بازدید کرد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از شاتا: محمد باقر قالیباف شامگاه پنج شنبه در جریان سفر یک روزه خود به کاشمر و حضور در آیین گرامیداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت شهید مدرس، از شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد.
در این بازدید که با همراهی علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت‌ خدماتی مربوطه اتخاذ شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه از واحد تولیدی "گیاهان معطر پرند" در شهرک صنعتی کاشمر بازدید کرد.
قالیباف در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحد صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.
واحد صنعتی "گیاهان معطر پرند" که با سرمایه ‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در شهرک صنعتی کاشمر احداث و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسیده است، یکی از شرکت‌های اصلی گروه بین‌المللی "پرند"، بزرگترین و تنها هلدینگ تخصصی در حوزه زنجیره تولید محصولات و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی در صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی در ایران است که به‌عنوان کارآفرین و صادر کننده نمونه ملی با رویکرد کاشت، تولید، فرآوری و صادرات فرآورده‌های گیاهان دارویی و معطر به‌صورت سالم و ارگانیک به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و آمریکا درحال فعالیت حرفه‌ای می‌باشد.
با توجه به گرایش روزافزون صاحبان صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی در سراسر دنیا به استفاده از مواد اولیه طبیعی با منشاء گیاهی در تولید محصولات خود، این شرکت با نگرش به نیاز بازارهای جهانی اقدام به تولید و فرآوری فرآورده‌های گیاهی مورد مصرف در صنعت چای و نوشیدنی‌های گیاهی، از جمله عصاره‌ها، اسانس‌ها، طعم دهنده‌های طبیعی و گیاهان دارویی و معطر تحت سیستم مدیریت ارگانیک نموده است.
شرکت گیاهان معطر پرند با بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای و به‌کارگیری نزدیک به ۱۵۰ نفر از نیروهای متخصص و جوان در مجموعه خود، هم اکنون در شهرستان کاشمر مشغول به تولید بیش از ۵۰ محصول ویژه صادراتی و بیش از ۱۰۰ محصول برای بازار داخل کشور است. دفاتر فروش و انبارهای توزیع و پخش این شرکت نیز در شهرهای تهران، برلین و هامبورگ با ۲۵ نفر پرسنل واقع است.
یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در راستای صادرات و فروش گیاهان دارویی ایران در بازارهای جهانی، بالا بردن سطح کیفیت این محصولات نسبت به نگرش سنتی تولید آن در دهه‌های گذشته با بهره گیری از سیستم مدیریت تحقیق و توسعه یکپارچه بوده که توانسته است سطحی منحصر به فرد از کیفیت این گونه محصولات را به بازارهای جهانی معرفی نماید و به‌عنوان یک شرکت ایرانی ـ آلمانی از رقبای خود در عرصه بین‌الملل پیشی بگیرد.

ارتباط دولت با سرمایه گذاران و مردم باید اصلاح شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از واحد صنعتی "گیاهان معطر پرند" در شهرک صنعتی کاشمر در جمع مسئولان و فعالان اقتصادی این شهرستان گفت: انقلابی‌ گری به معنای "عقلانیت"، "عدالت" و "کارآمدی" است که باید نتایج آن در زندگی مردم مشخص شده و خود را نشان دهد.
محمد باقر قالیباف اظهار داشت: ما زمانی می‌توانیم وصف "انقلابی" را برای مجلس و دولت استفاده کنیم که خروجی کار آن‌ها نیز همین موضوع را به‌خوبی نشان دهد.
وی با بیان این‌که ارتباط دولت با سرمایه گذاران و مردم باید اصلاح شود، افزود: کسانی که سیاست‌های حمایتی از تولید را به رانت تبدیل می‌کنند، همچون سلول‌های سرطانی هستند که باید مانع رشد آن‌ها شده و با آن‌ها مقابله کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در خانه ملت به دنبال رفع موانع هستیم تا شهرستان‌ها و استان‌ها خود بتوانند کار کنند و مرکز صرفاً تنظیم کننده روابط باشد.
قالیباف با اشاره به این‌که نهاد قانونگذاری باید نظام تأمین مالی در حوزه سرمایه گذاری را بازآفرینی کند، ادامه داد: این خواسته می‌تواند مهمترین مطالبه مردم از مجلس شورای اسلامی باشد، زیرا موانع سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار را برطرف می‌کند.
وی یادآور شد: ظرفیت ما در حوزه کانی‌های فلزی بیش از ظرفیت کشور در حوزه نفت است، اما ارتباط دولت با سرمایه گذاری‌های مردمی باید به‌صورت صحیح تعریف شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون مواد اولیه ارزان، انرژی و نیروی کار ارزان در کشور وجود دارد، اما قیمت محصول به نرخ بازار جهانی است که این مشکل نیز باید رفع شود. در شرایط فعلی همه باید به یکدیگر رحم کرده و عدالت را رعایت کنیم.
قالیباف با اشاره به این‌که همه می‌دانیم که دانشگاه و دانشجو مهم است و امروز بیش از ۳۵ درصد از دانش‌ آموختگان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: دانشجو باید در میدان عمل تربیت شود و اگر مراکز تولیدی ما به دانشجو یا افراد دارای تحصیلات تکمیلی نیاز دارند، باید آن‌ها را مورد حمایت قرار دهند.
وی با بیان این‌که سعی ما بر این بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ رویکرد تولید ثروت را دنبال کنیم، افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را که در دولت قبل بود رد کردیم تا دولت جدید آن را به نفع مردم تغییر دهد، اما بازهم آن‌چه که می‌خواستیم، نشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در سال آینده خواهیم دید که در حوزه ثروت چه اتفاقی رخ می‌دهد، اضافه کرد: دیروز نیز در صحن مجلس گفتم که نمی‌توانیم ۱۰۰ اولویت را در دستور کار قرار دهیم، بلکه سه اولویت مهم "اقتصاد"، "آب" و "جمعیت" را باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار دهیم تا اتفاقات مهمی در این حوزه‌ها رخ دهد. البته وقتی حرف از جمعیت می‌زنیم، به موالید، مهاجرت و اختلافات طبقاتی نیز توجه داریم.
قالیباف ادامه داد: ما در سرزمینی خشک و نیمه خشک به‌سر می‌بریم، اما بی آب نیستیم و تاریخ نشان داده که فرهنگ استفاده از آب با استفاده از فناوری‌های زمان گذشته در زندگی ایرانیان پررنگ بوده و در حوزه استفاده بهینه از آب پیشرو بوده‌ایم، اما امروز در این زمینه عقب تر از بقیه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد باید چند پیشران را مشخص کنیم تا این پیشران‌ها، کل اقتصاد کشور را سر پا نگه دارند. اگر جلوی بانک‌ها را بگیریم تا خلق پول نکنند، همچنین اگر دولت کسری بودجه نداشته باشد، می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفتار بخش خصوصی را به گونه‌ای باید حل کنیم که وقتی همه و حتی رهبر معظم انقلاب نیز شخصاً آبرو می‌گذارند تا از تولید داخل حمایت شود و برای حمایت از صنعت داخل، ایشان ورود برخی کالاها را به داخل ممنوع می‌کنند، نباید شاهد این باشیم که هفته بعد یک مرتبه کالاها گران شود و عده‌ای سوء استفاده کنند. این فرهنگ باید درست شود و دولت و مجلس نیز در این‌جا نقش‌شان مشخص می‌شود، زیرا حمایت نباید به رانت تبدیل شود.
قالیباف تأکید کرد: هیچ‌کس نباید از سیاست‌های حمایتی، سوء استفاده کند و باید مقابل همه آن‌ها ولو این‌که تعداد انگشت شماری باشند، بایستیم. این‌ها سلول‌های سرطانی هستند که اگر مانع رشد آن‌ها نشویم، همه را درگیر می‌کنند.
وی یادآور شد: سیاستگذاری‌ها باید صحیح باشد و منجر به رفع موانع شود. بازآفرینی نظام تأمین سرمایه در صورت تحقق منجر به تولید ثروت می‌شود و اگر تولید ثروت محقق شود، مشکلات منطقه، موالید، مهاجرت، اختلاف طبقاتی، آسیب‌های اجتماعی و عدالت سامان می‌یابند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعداد بالای پروژه‌های نیمه ‌کاره در کشور گفت: بر اساس قیمت سال ۱۳۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در پروژه‌های نیمه کاره کشور رها شده که این باعث تأسف است.
قالیباف افزود: من به‌عنوان فردی بازمانده از کاروان شهدا امروز ایستاده‌ام تا بدون ملاحظه با شجاعت تصمیم گیری کنیم تا جوانان و کارآفرینان به میدان آمده و انشاء الله بر مشکلات فائق آییم.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان کاشمر اضافه کرد: این حضور به بهانه روز مجلس و ایام شهادت آیت الله مدرس رقم خورد. وقتی بنده‌ای برای خدا کار کند و خونش جاری شود، برکاتش همانند شهادت آیت الله مدرس بعد از سال‌ها نیز همچنان ساری و جاری است. جامعه‌ای که فرهنگ جهاد و شهادت در آن حاکم باشد، هرگز فقیر نیست و با عزت زندگی می‌کند.
شهرک صنعتی کاشمر دارای ۱۴۷ هکتار وسعت است که مساحت فاز صنعتی آن ۹۳ هکتار و فاز عملیاتی آن 147.4 هکتار است.
این شهرک صنعتی از سال ۱۳۷۶ فعال و ۴۲ پروانه بهره‌برداری در آن صادر شده‌ است و واحدهای فعال آن هم‌اکنون با به‌کارگیری بیش از یک هزار نفر با ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت، تولید می‌کنند.
یک واحد گیاهان دارویی، چهار کارخانه قند با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و دو کارخانه فرآورده‌های لبنی از مهم‌ترین واحدهای فعال شهرک صنعتی کاشمر محسوب‌ می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: