کاهش قدرت خرید مردم به راهکارهای جدید بیمه ای در پارسیان منتج شد

کاهش قدرت خرید مردم به راهکارهای جدید بیمه ای در پارسیان منتج شد
کدخبر : 548805

بیمه پارسیان اخیرا از یک طرح سه بعدی جدید برای تخفیفات بیمه ای رونمایی کرده است که این طرح با هدف حمایت از بیمه گذاران معرفی شده است.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه پارسیان: «جعفر سلطانی احمدآباد» مدیر بیمه‌های خودرو شرکت بیمه پارسیان در خصوص ایده راه اندازی ویژگی های این طرح می گوید: طرح همیاری کنترل کرونا با هدف ایجاد امکان رقابت شبکه فروش و همچنین با توجه به شرایط کنونی در خصوص مراقبت های کنترل ویروس کرونا ، با شرایط ویژه پرداخت حق بیمه به صورت نقد و اقساط ، با نرخ ویژه و استثنائی بیمه پارسیان ، از تاریخ ۰۹/۰۶/۱۴۰۰ لغایت ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ اجرا شده است.
موضوع دیگر و قابل توجه وفاداری بیمه گزاران است و به منظور سهولت امکان رقابت شبکه فروش و با توجه به تفاوت حق بیمه ای با سایر شرکتها در شرایطی که بیمه گزار دارای حداکثر تخفیفات عدم خسارت باشد با هدف حفظ بیمه گزاران وفادار شرکت بیمه پارسیان طرح تخفیفی با شرایط ویژه پرداخت حق بیمه به صورت نقد و اقساط، از تاریخ 01/09/1400 لغایت 29/12/1400 اجرا می کند.
طرح هدیه زندگی یکی دیگر از برنامه ها است که در راستای تکریم بیمه گزاران عمر انفرادی (عمر و سرمایه گزاری) و ایجاد مطلوبیت بیشتر برای ایشان، از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۴۰۰ لغایت ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ ، اجرا شده است.

تفاوت طرح های جدید بدنه با طرح های قبلی را عنوان بفرمایید؟

تمرکز تخفیف در طرح های جدید در سقف ها است، چون در حال حاضر با انواع طرح ها از جمله تخفیفات عدم خسارت و تخفیف ثالث در بدنه، اکثر بیمه گزاران دارای تخفیفاتی در بیمه های بدنه می باشند، در این صورت وقتی بیمه نامه ای در طرح های تخفیف صادر می گردد، بیمه گزار نمی تواند آن طور که باید از تخفیفات عدم خسارت ثالث و بدنه خودش در بیمه نامه استفاده نماید، بنابراین با رویکرد رضایت بیمه گزاران و تشویق به فروش و حفظ تخفیفات عدم خسارت در بیمه گزار، سقف های تخفیفی جذابی برای بیمه گزاران ارائه می گردد.

افزایش تورم سبب شده که مردم برخی محصولات جانشینی را از سبد مصرفی خود کنار بگذارند. برای عبور از این مانع پارسیان چه تدابیری اندیشیده است؟

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم، طبیعتا" تقاضا برای بیمه بدنه که بیمه ای اختیاری می باشد، کاهش می یابد، برای تشویق بیمه گزاران به خرید بیمه نامه بدنه در شرایط کنونی، نیاز به ایجاد جذابیت از طریق طرح های تخفیفی احساس می شود.
همچنین با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت لوازم و قطعات خودرو، بیمه گزاران تمایل به خرید بیمه بدنه دارند اما حق بیمه  های بالا ، عامل بازدارنده ای برای خرید محسوب می گردند که طرح های تخفیفی تا حد زیادی حق بیمه را تعدیل می کنند.

مطالعه ای در خصوص ذائقه سنجی مشتریان در این حوزه صورت گرفته است؟

  بله در حال حاضر طرح وفاداری، بر اساس جلب رضایت مشتریان دارای تخفیف عدم خسارت طراحی و اجرا شده است و به طور کلی طرح های مختلف برای گروه های مختلف و بر اساس ذائقه ها و سلیقه های مختلف طراحی می گردد، از جمله دارندگان خودروهای سواری، بارکش، اتوکار هر یک طرح های تخفیف جداگانه دارند، دارندگان بیمه نامه های عمر، دارندگان بیمه نامه های آتش سوزی و ... که بر اساس گزارش های آماری دقیق بررسی شده و برای هر گروه درصد نخفیف و نحوه پرداخت مشخصی مطابق با نیاز آن ها طراحی و اجرا می گردد.

ریسک های محیطی سبب نوسان قیمت در انواع بازارها است. بیمه پارسیان در حوزه طراحی محصول جدید بدنه چگونه این ریسک را پوشش داده است؟

این ریسک در بیمه های بدنه با خطر اضافی نوسان ارزش بازار پوشش داده می شود. با توجه به نوسانات شدید قیمت خودرو و قطعات در سال های اخیر، زمانی که شخص اقدام به خرید بیمه نامه بدنه می نماید، ارزش خودرو به قیمت روز در بیمه نامه ثبت می گردد. اگر قیمت خودرو در زمان حادثه بیش از قیمت ثبت شده در بیمه نامه باشد، بیمه گر خسارت را  بر اساس نسبت قیمت بیمه شده به قیمت واقعی خودرو در زمان حادثه پرداخت می نماید که این امر باعث متضرر شدن بیمه گزار می گردد و می تواند برای جلوگیری از این موضوع پوشش نوسان قیمت بازار را خریداری نماید که این پوشش در حال حاضر در شرکت بیمه پارسیان تا 25درصد و 50درصد افزایش نسبت به قیمت اولیه خودرو را تحت پوشش قرار می دهد.

سهم بیمه های بدنه در پرتفوی پارسیان چقدر است؟ آیا پیش بینی می کنید با طرح جدید سهم این پرتفو را افزایش خواهد داد؟ 

در سال 1399 سهم بیمه های بدنه در سبد پورتفوی بیمه پارسیان 10.8 درصد و در 8 ماهه ابتدای سال 1400، 9 درصد می باشد. پیش بینی می گردد با اجرای طرح های تخفیف متنوعی که پیش رو داریم این سهم به حدود 10درصد برسد.

نوسان قیمت سبب شده که بیمه بدنه برای برخی خودروها از سوی برخی شرکت ها ارائه نشود. آیا بیمه پارسیان در این زمینه محدودیتی دارد؟

از آنجا که ماموریت اصلی هر شرکت بیمه ای نه فقط فروش بیمه نامه، بلکه امکان سنجی و توانایی پرداخت خسارت می باشد، بیمه پارسیان محدودیتهایی برای صدور بیمه نامه بدنه برای برخی از خودروها که دارای قطعات در کشور نباشند و در نتیجه روند پرداخت خسارت را با چالش مواجه نمایند اعمال نموده است اما  محدودیتی برای خودروهایی که دارای نوسان قیمت هستند در بیمه پارسیان وجود ندارد.

هدف نهایی طرح جدید بدنه کدام گروه از مشتریان شرکت هستند. به عبارت دیگر آیا بیمه پارسیان در طراحی این محصول بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار داده است؟

در طرح تخفیف هدیه زندگی بیمه گزاران عمرو سرمایه گذاری و در طرح تخفیف وفاداری بیمه گزاران دارای بیمه نامه های بدنه با تخفیفات 3 سال و بالاتر جامعه هدف می باشند.

هدف از طراحی موارد جدید در سبد محصولات بیمه ای ایجاد ارزش افزوده برای سهام داران و تاثیر آن بر شاخص سهام است. پیش بینی می کنید که این طرح چه تاثیراتی را در این حوزه داشته باشد؟

سهامداران مالکان اصلی هر شرکت سهامی می باشند و به دنبال افزایش سوددهی شرکت  با خدمت رسانی و سرویس دهی به بیمه گزاران هستند و این سوددهی برای آنها در نتیجه عملکرد مطلوب بخش های مختلف شرکت حاصل خواهد شد، همکاران ما در بخش خودرو به عنوان یکی از ستون های اصلی شرکت بیمه پارسیان، همواره در تلاش جهت افزایش هرچه بیشتر فروش و در کنار آن مدیریت ریسک های پذیرفته شده و جلب رضایت مشتریان می باشد که این امر در بلند مدت باعث ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران خواهد شد.

مردم چگونه می توانند این طرح را خریداری کنند و آیا طرح دارای تخفیفات خاصی است؟

بیمه گزاران با مراجعه به کلیه شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در سراسر کشور می توانند از طریق طرح های موجود بیمه نامه بدنه خریداری نمایند و از تخفیفات ویژه و استثنایی آن ها بهره مند گردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: