مدیر بیمه‌های خودروی بیمه ملت تشریح کرد؛

نوآوری در بیمه‌های خودرو

نوآوری در بیمه‌های خودرو
کدخبر : 549050

بیمه‌های اتومبیل آن‌قدر شناخته شده‌اند که نیازی به معرفی ندارند، اما واقعیت این است که هیچ رشته‌ای در صنعت بیمه، بی‌نیاز از نوآوری نیست. شرکت بیمه ملت در این زمینه اقدامات قابل‌توجهی انجام داده است.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت: «مصطفی ملکی» مدیر بیمه‌های خودروی بیمه ملت در گفتگویی به جزییات بیمه های خودرو پرداخته است که مشروح آن به شرح ذیل است:

اگر چه آمار و ارقام اهمیت دارند، اما به نظر من شنیدن از نوآوری‌ها برای همه جذاب‌تر است. شرکت بیمه ملت در رشته بیمه‌های اتومبیل، چه اقدامات خلاقانه‌ای انجام داده است؟

 شرکت بیمه ملت مانند همه شرکت‌های دیگر، بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و بدنه اتومبیل را ارائه می‌کند، از نظر ما دارنده خودرو با ریسک‌های متعددی نسبت به خود و افراد دیگر روبه‌روست و برای جبران هزینه‌های ناشی از این خطرها باید بیمه‌نامه‌هایی را تهیه کند که به صورت کامل آنها را پوشش می‌دهد.
شرکت بیمه ملت با طراحی بیمـه‌نامه جامع اتومبیل، سه پوشش بیمه‌ای شخص ثالث و حوادث راننده، بدنه و پوشش امدادرسان خودرو (sos) را به‌طور یکجا ارائه می‌دهد. این یک اقدام نوآورانه برای پوشش کامل ریسک رانندگی و در عین حال از بین رفتن دغدغه فراموشی زمان تمدید بیمه‌نامه به دلیل تفاوت زمان صدور است.
طراحی و ارائه پوشش‌های جدید بیمه‌های اتومبیل از جمله بیمه بدنه موتورسیکلت و پوشش افت قیمت خودرو از دیگر نوآوری‌های شرکت است. بیمه بدنه موتورسیکلت خدمت انحصاری بیمه ملت است که با توجه به افزایش قیمت انواع موتورسیکلت و قطعات آنها نیاز به اخذ این بیمه‌نامه کاملا ضروری است.
هم‌اکنون بیمه‌ملت علاوه بر خدمات بیمه‌ای جدید، طرح‌های دیگری را در دست بررسی دارد که پس از اتمام مراحل مختلف مانند ریسک‌سنجی و کسب مجوزهای مربوط عرضه خواهد شد.

خدمات بیمه‌نامه‌های اتومبیل در شرکت بیمه ملت همچنان به صورت سنتی عرضه می شوند؟

بررسی و شناسایی روش‌های جدید، در ارزیابی و پرداخت خسارت همواره در دستور کار ما بوده و شرکت در این حوزه نیز نوآوری‌های مهمی داشته است. به عنوان مثال، امکان‌سنجی و طراحی نرم‌افزار اعلام خسارت روی اپلیکیشن شرکت انجام شده که اقدام بزرگی است. همچنین طراحی اپلیکیشن بازدید بدنه خودرو و اجرای عملیاتی آن را می‌توان از اقدامات خلاقانه در این زمینه دانست. از نظر ما امکان ارائه بیمه بدنه بر اساس پارامترهای مختلف (زمانی، مسافتی و...) و نیز امکان طراحی بیمه بدنه مبتنی بر رفتار راننده وجود دارد که با همکاری دیگر واحدهای شرکت نظیر مدیریت‌های ریسک و بازاریابی دیجیتال در حال بررسی است.
بازنگری نرخ و شرایط بیمه بدنه و اجرای عملیاتی پوشش کمک‌رسان به عنوان یک محصول مجزا نیز از دیگر اقدامات در این بخش است.
طراحی و اجرای اپلیکیشن بازدید خودرو (همراه فروش ملت)، بازطراحی و به‌روزرسانی سیستم‌های صدور در جهت بهینه‌سازی فرایند صدور اتومبیل و طراحی و اجرای فاکتورهای هوشمند به منظور ارتقای سطح کیفی و کاهش ضریب خطا در صدور بیمه‌های اتومبیل نیز توانسته است فعالیت‌های شرکت را در این رشته به خوبی تقویت کند.

یکی از مهمترین موضوع‌های مطرح در بیمه‌های اتومبیل، نظارت بر چگونگی پرداخت خسارت و جلوگیری از پرداخت خسارت‌های جعلی است. شرکت بیمه ملت در این زمینه چه اقداماتی داشته است؟

نظارت بر پرداخت خسارت‌ها در بیمه ملت بسیار جدی است. بررسی روند ثبت، تشکیل پرونده‌های خسارت مالی (ثالث و بدنه) و خسارت جانی با توجه به حدود اختیارات تفویض شده توسط شعبه‌ها و مراکز دریافت اسناد پرداخت خسارت به صورت مستمر در حال انجام است.
ارجاع پرونده‌های خسارت‌های مشکوک به اداره تحقیق جهت جلوگیری از تخلف‌ها و تقلب‌های بیمه‌ای نیز در همین راستا بوده و نتایج نشان می‌دهد که طراحی این مکانیسم، بسیار موثر است. به عنوان مثال می‌توان به جلوگیری از پرداخت مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت تقلبی و اخذ حکم محکومیت افراد دخیل در این خسارت‌ها با همکاری مدیریت حقوقی اشاره کرد که منجر به حفظ منافع شرکت شده است.
با این همه، نقش بیمه‌های اتومبیل در حق‌بیمه تولیدی و پرداخت خسارت شرکت نیز باید چشمگیر باشد.
در سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۶ هزار فقره بیمه‌نامه بدنه در شرکت بیمه ملت صادر شده که از نظر تعداد ۳۲درصد و از نظر حق‌بیمه تولیدی ۱۰۶درصد بیشتر از سال قبل است.
همچنین در این سال بیش از 324 هزار فقره بیمه‌نامه شخص ثالث در شرکت صادر شده که از نظر تعداد 8.5درصد و از نظر مبلغ 41درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
از سوی دیگر، تعداد پرونده‌های خسارت مالی بیمه شخص ثالث با ۲۵درصد کاهش، تعداد پرونده‌های خسارت جانی بیمه شخص ثالث با ۳۰درصد کاهش و تعداد پرونده‌های خسارت بدنه شرکت با ۱۳درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۸ مواجه بوده است.
این آمار نشان‌دهنده روند صحیح عملکرد شرکت در بیمه‌های خودرو بوده و امیدواریم این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: