بیمه کوثر شاهد سود عملیات بیمه‌ گری

بیمه کوثر شاهد سود عملیات بیمه‌ گری
کدخبر : 549371

شرکت بیمه کوثر با تداوم روند اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل خسارت، نگهداشت بیمه‌ گذاران سودده و توجه به رضایت بیمه‌ گذاران توانست شاهد سود عملیات بیمه‌ گری در صورت‌ های مالی خود شود.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر: معاون فنی شرکت، ضمن بیان این مطلب، تصریح‌ کرد: شرکت در هشت ماه سال ۱۴۰۰ از وضعیت خوبی برخوردار بوده و به لطف خداوند، در این مدت فروش شرکت بالغ بر ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان شده که ۴۷ درصد بیش از مدت مشابه سال قبل است. از این میزان فروش، ۳۳درصد به بیمه ثالث و سرنشین، ۱۹ درصد به رشته درمان، ۱۵درصد به بیمه‌های زندگی و ۳۳ درصد هم به سایر رشته‌ها تعلق دارد. همچنین در این مدت نزدیک به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.
وی افزود: ما با اتکا به نیروی انسانی جوان و متخصص در تلاشیم تا عملیات بیمه‌گری شرکت را در بستر فعلی بهبود دهیم و هم‌زمان از روش‌های نو، به ویژه توسعه همکاری با استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها نیز استفاده کنیم.
علی مختاری در ادامه به تشریح شرایط حضور بیمه کوثر در کنسرسیوم مشترک انرژی و کارکرد این کنسرسیوم پرداخت و خاطرنشان کرد: این کنسرسیوم برای استفاده از ظرفیت بیمه‌گران داخلی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بیمه‌ای، ابتدا از هشت شرکت بیمه‌گر تشکیل شد. خوشبختانه بیمه کوثر هم با توجه به توانایی‌های فنی و مالی در بخش نفت و انرژی و دارا بودن سهام‌داران عمده فعال در این بخش توانست از سه سال پیش، به عنوان نهمین عضو به این کنسرسیوم بپیوندد.
وی افزود: این کنسرسیوم در پوشش ریسک‌های حوزه نفت و انرژی عملکرد مناسبی داشته است. البته تغییر نرخ ارز در سال‌های اخیر باعث افزایش شدید سرمایه ریالی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها شده است. از طرفی، محدودیت‌ها در تامین برخی تجهیزات نیز ضمن تشدید ریسک، منجر به افزایش قیمت تجهیزات شده است؛ ازاین‌رو، در صورت وقوع حادثه، میزان خسارت‌ها از حالت عادی بیشتر خواهد بود. توان داخلی در شرایط تحریم، امکان پوشش ریسک‌های این صنایع را دارد و در سال‌های اخیر نیز سعی شده است که تعداد بیشتری از شرکت‌های غیر عضو در پوشش برخی ریسک‌ها مشارکت داده شوند تا واگذاری و پخش ریسکِ مناسب‌تری صورت گیرد. لکن از این منظر که کل ریسک در داخل کشور باقی می‌ماند و امکان واگذاری به خارج از کشور وجود ندارد، یک نقص جدی محسوب می‌شود.
معاون فنی بیمه کوثر که به تازگی در این سمت قرار گرفته است در تبیین برنامه‌های پیش روی خود گفت: تداوم روند اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل خسارت، نگهداشت بیمه‌گذاران سودده و توجه به رضایت بیمه‌گذاران از اهداف مهم شرکت است. برای رسیدن به این اهداف، انتخاب‌گری در قبول ریسک‌ها، ارتقای توانمندی فنی و حرفه‌ای شبکه نمایندگان برای توسعه فروش بیمه‌نامه‌های خرد و کم‌ریسک، توسعه طرح‌های جدید و رشته‌های مختلف بیمه‌ای، پیگیری وصول مطالبات و رعایت دستورالعمل‌ها از اقدامات ضروری است که در دستور کار مدیران فنی و سرپرستی‌های سراسر کشور قرار گرفته است.
مختاری در پایان درباره دو دغدغه مهم شرکت نیز بیان کرد: توجه ویژه به جامعه هدف و تلاش برای سودآوری از دغدغه‌های جدی ما در بیمه کوثر است. در زمینه بهبود خدمات صدور و خسارت به جامعه هدف کارهای خوبی صورت داده‌ایم و برنامه‌های دیگری را نیز مد نظر داریم. درباره سودآوری نیز امیدوارم ادامه روند توجه به کیفیت فروش در کنار حفظ سهم بازار، منجر به بهبود عملیات بیمه‌گری شرکت شود و همانطور که در صورت‌های مالی حسابرسی شده 6 ماهه، سود بیمه‌گری مختصری شناسایی شده است، این موضوع در صورت‌های مالی 12 ماهه و سال های بعد نیز تکرار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: