شستا/

شستا ۱۶۳ هزار میلیاردی شد

شستا ۱۶۳ هزار میلیاردی شد
کدخبر : 549792

مجوز افزایش ۱۰۵۲ درصدی سرمایه شستا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی سازمان بورس صادر شد.

 

به گزارش شما و اقتصاد به نقل از #شستا_رسانه:بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس منتشر شده، مجوز افزایش ۱۰۵۲ درصدی سرمایه شرکت شستا صادر شد.

براساس این گزارش، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سازمان بورس مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد با رسیدگی‌های انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از نظر این سازمان بلامانع است.

سرمایه فعلی ۱۴۲ هزار میلیارد ریال، تعداد سهام قابل انتشار ۱۴۹۴ میلیارد و ۱۳ میلیون و ۴۵۶ هزار سهم، ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، مبلغ افزایش سرمایه ۱۴۹ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان، منبع افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و موضوع افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی در راستای اجرای مفاد ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۹۸ مجلس شورای اسلامی.

خاطرنشان می‌شود انجام افزایش سرمایه حداکثر تا ۶۰ روز از صدور این مجوز امکان پذیر است، عدم انجام افزایش سرمایه در مدت مقرر موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود. 

همچنین مطابق ماده ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار توسط سازمان نیست. 

شایسته ذکر است شستا یک هلدینگ چندرشته‌ای با ۱۶۶ شرکت تابعه (مدیریتی) و ۹ شرکت هلدینگ اصلی و چند شرکت هلدینگ فرعی، متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است، و فعالیت‌های گسترده‌ای را در صنایع مختلف در کشور دارد این شرکت پس از طی یک سال آماده‌سازی و  اصلاح ساختار مالی و سبد سرمایه‌گذاری‌ها و نیز فراهم آوردن الزامات بازار سرمایه، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد.

شستا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: