معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بازدید از مراکز تحقیقاتی ایران خودرو مطرح کرد:

عزم ایران خودرو برای رسیدن به افق‌های بالاتر با طراحی و تولید نمونه خودروی برقی

عزم ایران خودرو برای رسیدن به افق‌های بالاتر با طراحی و تولید نمونه خودروی برقی
کدخبر : 549867

معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنایع دفاعی و خودروسازی می‌توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت و کاهش وابستگی تلاش کنند.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از ایکوپرس: «افشین نادری شریف» در بازدید از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو و شرکت دانش‌بنیان جتکو و همچنین مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو، افزود: فعالیت های صورت گرفته در ایران خودرو در حوزه طراحی و تولید موتور و همچنین طراحی و تولید نمونه خودروهای برقی نشان از توان و عزم این شرکت برای پیشرفت و رسیدن به افق‌های بالاتر است.
وی ادامه داد: با تلاش کارکنان ایران خودرو در حوزه تحقیقات و ارایه پلتفرم‌های جدید در کنار بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از توان داخلی، ان‌شاءلله روز به‌روز شاهد افزایش کیفیت محصولات خواهیم بود.
افشین نادری شریف با بیان این‌که فناوری دفاعی توسعه یافته و سرریز آن به دیگر صنایع منتقل شده است، گفت: آماده همکاری و ارایه فناوری‌های مورد نیاز شرکت های خودروساز در زمینه های مختلف هستیم.
وی با بیان این‌که خودکفایی در تولید قطعات خودرو بسیار مهم است، افزود: در این زمینه مسوولیت خودروسازان نیز بسیار اهمیت دارد و ما به اجرای این مسوولیت کمک خواهیم کرد.
معاون وزیر دفاع با اشاره به توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور گفت: انباشت دانش و زیرساخت‌های صنعتی که در صنایع دفاعی کشور وجود دارد با تغییرات کوچک می‌تواند به کمک خودروسازان و همه بخش‌های صنعتی کشور بیاید.
وی با بیان این‌که نوآوری در صنعت ملی خودرو کمک شایانی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کند، گفت: خودروسازی دارای زیرساخت ها و توانمندی خوبی است و صنایع دفاعی و خودروسازی می توانند در قالب برنامه مشترک برای ارتقای صنعت خودرو و کاهش وابستگی در این زمینه تلاش کنند.

کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورویی از سال ۹۸ تاکنون

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز، با بیان این‌که همکاری مطلوبی میان ایران خودرو  وزارت دفاع شکل گرفته، گفت: تعاملات گسترده و عمیقی برای تولید قطعات با فناوری بالا وجود دارد.
فرشاد مقیمی، ادامه داد: ایران خودرو در قالب میزهای خودکفایی وزارت صمت، قراردادهای متعددی با شرکت‌های دانش بینان و قطعه ساز منعقد کرده که در این بین سهم وزارت دفاع، ۱۷ قرارداد داخلی‌سازی قطعات است که در حال اجرا و تولید است.
وی افزود: نهضت ساخت داخل، در همکاری و تعامل مطلوب با صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هوا فضا و شرکت‌های قطعه‌ساز با هدف کاهش ارزبری تولید درحال انجام است.
مقیمی به کاهش ارزبری ناشی از ساخت داخل از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیر ساخت های لازم و بهره‌گیری بهتر از شرکت ها ی داخلی  موفق به کاهش ارزبری ۳۰۴ میلیون یورو از سال ۹۸ تاکنون شده‌ایم.
گفتنی است، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و هیات همراه از شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو، شرکت دانش بنیان جتکو و مرکز تحقیق، توسعه و تکوین محصولات ایران خودرو بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند طراحی و تولید محصولات ایران خودرو قرار گرفتند. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: