مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان:

ذوب‌آهن دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد

ذوب‌آهن دغدغه ایمنی تولیدات مقاطع ساختمانی را دارد
کدخبر : 550167

مدیر مهندسی نورد شرکت، گفت: ذوب آهن به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مقاطع ساختمانی و صنعتی دغدغه ایمنی را دارد.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از پایگاه خبری ذوب اهن اصفهان: «محمد امین یوسف زاده» در این خصوص، گفت: از نهادهای نظارتی مثل نظام مهندسی و سازمان استاندارد خواستاریم که نظارت‌های خود را افزایش داده و سخت‌گیری و جرایم سنگین تری را برای افزایش ضریب ایمنی در ساخت سازه‌های ساختمانی اعمال کنند تا مصرف کننده ضمن رسیدن به ایمنی کافی در سازه مورد نظر با خیال راحت محصولات ساختمانی را خریداری و مصرف کند. نباید اجازه داد که از کم اطلاعی بخشی از جامعه سوءاستفاده شود و تولیدات بی کیفیت را به آن ها عرضه کنند و مواخذه نشوند.
مدیر مهندسی نورد شرکت به افزایش مقاومت و ایمنی سازه‌های فلزی در دیگر کشورها از جمله ژاپن اشاره کرد و افزود: همین مسئله باعث شد در زلزله‌های بالای ۶ و ۷ ریشتر در مقایسه با سازه‌های بتنی (که در ایران بسیار رایج است) شاهد کاهش تخریب‌ها شویم. هنوز در ایران برخی از تولیدکنندگان بی نام و نشان خصوصی مرتکب تقلب‌هایی در تولید میلگردها می‌شوند و گاهی میلگرد ۱۴ را به اسم ۱۶ به فروش می‌رسانند که این امر در بحران‌هایی مثل زلزله، تلفات و فوتی‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با بیان این که ذوب آهن اصفهان از بزرگترین و قدیمی ترین تولید کنندگان مقاطع ساختمانی از جمله میلگرد و تیرآهن است، اضافه کرد: بین ۲۰ تا ۲۵ درصد میلگرد کشور هم اکنون توسط ذوب آهن تولید می‌شود.
یوسف‌زاده با بیان این که در مقاطعی نیز واردات میلگرد را شاهد بودیم که از واردات کم و به تولید داخل افزوده شد، ادامه داد: تیرآهن و میلگردهای تولیدی در ذوب‌آهن از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: کیفیت یک محصول فولادی در درجه اول تابع کیفیت و روش تولید آن است، در ذوب آهن، محصولات از سنگ معدن تولید می‌شود که از بالاترین سطح کیفی برخوردار است و در درجه دوم به مشخصات فنی و مکانیکی در مرحله نورد بر می‌گردد که ذوب آهن اصفهان در آن نیز سرآمد است.
مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: در ایران کارخانجات متعددی از جمله ذوب آهن اصفهان میلگرد تولید می‌کنند. در ایران ساخت سازه‌ها با تمرکز روی سازه‌های بتنی است که در مقایسه با سازه فولادی برپایه انواع تیرآهن از مقاومت خمشی کمتری برخوردار است و سازه‌های تیرآهنی زاویه خمش بیشتری را تحمل می‌کنند اما این امر هنوز در ایران به‌عنوان یک کشور زلزله خیز به‌خوبی جا نیفتاده است.
وی ادامه داد: میلگردهای ساختمانی به دو روش آلیاژی که برپایه منگنز و میکرو آلیاژها، و ترمکسی یا با عملیات حرارتی تولید می‌شود.
یوسف‌زاده بیان کرد: در ذوب آهن اصفهان عمده میلگردهای آجدار ساختمانی به روش آلیاژی تولید می شود و ما از ابتدا اقدام به تولید نیمه آلیاژها کردیم که در مقایسه با روش ترمکسی خواص مکانیکی یکنواخت‌تر و بهتری را دارد بنابراین انتظار استحکام بیشتری از آن در مقابل بلای طبیعی وجود دارد که همینطور هم است.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان در عرصه تولید میلگرد و تیرآهن، کنترل کیفی بسیار قوی دارد، در این عرصه برند و شاخص هستیم و این شرکت همپای شرکت‌های فولادی دنیا فعالیت می‌کند و مشتریان با اطمینان و امنیت بالایی محصولات این شرکت را می خرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: