ارائه مدلی سیستماتیک با استفاده از جریانات نقدی و تکیه‌بر فناوری هوش تجاری توسط کارکنان مدیریت ریسک بیمه ملت

ارائه مدلی سیستماتیک با استفاده از جریانات نقدی و تکیه‌بر فناوری هوش تجاری توسط کارکنان مدیریت ریسک بیمه ملت
کدخبر : 550185

در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در صنعت بیمه و مدیریت ریسک و پیشگیرانه خسارت» در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، «محمدامین رحیم‌زاده» کارشناس ارشد مدیریت ریسک بیمه ملت و «محمدحسین رحمتیان» مدیر ریسک و اکچوئری بیمه ملت، مقاله‌ای با عنوان «ارائه مدلی سیستماتیک به‌منظور مدیریت دارایی‌و‌ بدهی با استفاده از جریانات نقدی با تکیه ‌بر فناوری هوش تجاری (مطالعه موردی بیمه ملت)» ارائه کردند.

به گزارش شما و اقتصاد و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت: در مقدمه این مقاله با اشاره به این‌که مدیریت دارایی و بدهی، به دنبال یافتن ترکیبی از دارایی‌ها و بدهی‌ها در ترازنامه است تا بدین وسیله، خالص ثروت سهامداران را افزایش دهد؛ تاکید شده است که نقش مدیریت دارایی و بدهی بیشتر در موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها مورد تحقیق قرار گرفته اما کمتر تحقیقی برای شرکت‌های بیمه‌ای انجام شده است.
نویسندگان با بیان این‌که این تحقیق درصدد آن است تا با استفاده از مدل‌سازی جریان‌های ورودی و خروجی مبتنی بر راهکاری پویا و سیستماتیک مبتنی بر فناوری‌های هوش تجاری به مدیریت دارایی و بدهی بپردازد تاکید کرده‌اند در این پژوهش ابتدا کلیه جریان‌های ورودی و خروجی ناشی از صدور بیمه‌نامه و فرآیندهای بیمه‌گری شناسایی شده است و سپس بر اساس اطلاعات موجود (استخراج از سامانه‌های نوین هوش تجاری سازمان)، میزان ورودی و خروجی وجه نقد طی سال‌های 1395 الی 1398 مدل‌سازی شده است.
آنها اعلام کرده‌اند که مدل پیشنهادی با اطلاعات واقعی سال ۱۳۹۹ آزمون شد که توانست به میزان قابل قبولی مطابق با داده‌های واقعی، پیش‌بینی کند.
بر اساس آنچه در این مقاله آمده است؛ عوامل موثر بر جریان نقد ورودی و خروجی شرکت‌های بیمه و موسسات مالی، از عدم قطعیت فراوانی برخوردار هستند. مدلی که بتواند جریان‌های نقد ورودی و خروجی  ناشی از صدور بیمه‌نامه‌ها را به صورت پویا پیش‌بینی نماید به نوبه خود می‌تواند به شرکت‌های بیمه در راستای سیاست مدیریت ریسک نقدینگی و مدیریت دارایی و بدهی کمک شایانی کند.
آنها تاکید کرده‌اند که با پیاده‌سازی این مدل، شرکت‌های بیمه توانایی خواهند داشت که بتوانند به صورت ماهانه یا فصلی وضعیت نقدینگی آینده خود را پیش‌بینی کرده و جهت جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم وجود نقدینگی به سرعت چاره‌اندیشی کنند.
گفتنی است این مقاله در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، توسط «محمدامین رحیم‌زاده» کارشناس ارشد مدیریت ریسک بیمه ملت و «محمدحسین رحمتیان» مدیر ریسک و اکچوئری بیمه ملت به صورت حضوری در پنل تخصصی پژوهشکده بیمه با عنوان «تحول دیجیتال در صنعت بیمه و مدیریت ریسک و پیشگیرانه خسارت» روز یکشنبه 14 آذر 1400 از ساعت 16 تا 18 به صورت آفلاین در سالن بانو مجتهده امین ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: